کد خبر: 223754
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ارائه تخفیف ۲۵ درصدی به بدهکاران عوارض تردد را تصویب کردند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا، امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه دو فوریت شهرداری تهران مبنی بر اخذ تخفیف به بدهکاران عوارض تردد را روی میز بررسی قرار دادند و بر اساس این پیشنهاد توسط این لایحه پیشنهاد شده است که بدهکاران عوارض تردد در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند ماه سال ۹۷ از تخفیف ۲۵ درصدی بهره مند شوند و بدهی آنها به جای این که با ضریب یک محاسبه شود با ضریب هشت دهم محاسبه شود.

محمد علیخانی با اشاره به این که این لایحه به شهرداری اجازه می‌دهد که در مورد شهروندانی که حساب شهروندی شان در حین تردد فاقد اعتبار کافی بوده و عوارض آنها به عنوان بدهی منظور شده است، در صورت تسویه تا پایان سال به جای اعمال ضریب یک با ضریب هشت دهم محاسبه شود.

الهام فخاری نیز با بیان این که ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که رفت و آمد مردم به بدهکاری تبدیل شده است، ادامه داد: حالا باید برای وصول طلب و بدهی مردم این راه‌حل ها را بیاوریم.

آروین نیز در مخالفت با این پیشنهاد، گفت‌: متأسفانه داریم سنگ بنای رویکرد اشتباهی را می‌گذاریم چرا که می‌بینیم در حوزه شهرسازی این اتفاق رخ داده است و مردم به جای این که عوارض شان را سر موقع پرداخت کنند منتظر پایان سال می‌مانند تا از تخفیف برخوردار شوند، درست است که برخی‌ها اطلاع لازم را نداشتند، اما ممکن است برای عده‌ای نیز انگیزه در عدم پرداخت ایجاد کند و افرادی که این عوارض را پرداخت کرده‌اند نیز احساس خسران کنند. هر چند که در لایحه سال ۹۸ پیش‌بینی کرده ایم که کسانی که عوارض نمی‌دهند با ضرایبی جریمه شوند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رسولی نیز در موافقت با این لایحه، گفت‌: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی کارت‌های شارژ نشده است و این اولین سال اجرای طرح است و باید به مردمی که اطلاع نداشتند تخفیف بدهیم.

پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز با اشاره به این که اگر کسی عوارض را به موقع پرداخت نکند، جریمه خواهد شد، خاطر نشان کرد: اگر افراد در حین تردد حساب شهروندیشان شارژ نبود عوارض آنها با ضریب هشت دهم محاسبه می‌شد و اگر کلاً حساب شهروندی خود را شارژ نکرده باشند عوارضشان با ضریب یک محاسبه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از آن جایی که سال اول اجرای طرح بود برخی‌ها تلقی کردند که ممکن است عوارض همان جریمه باشد اما حالا حدود ۳۵۲ میلیارد تومان عوارض وصول نشده داریم که باید با ارائه تخفیف آنها پرداخت شود و اجازه دهید مردم را تشویق کنیم تا عوارضشان را پرداخت کنند، در غیر این صورت مردم از خیر پرداخت عوارض می‌گذرند تا موقعی که بخواهند تغییر پلاک کنند یا خودرویشان را بفروشند و پیشنهاد ما اعمال تخفیف ۲۵ درصد است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، شورای اسلامی شهر تهران با 11 رأی موافق به این لایحه رأی مثبت دادند.

همچنین علیخانی پیشنهاد داد که این مصوبه خاص محدوده طرح ترافیک باشد که اعضای شورای اسلامی شهر تهران به این پیشنهاد رأی مثبت ندادند و به همین دلیل لایحه بخشودگی جرایم تردد کنندگان در محدوده ممنوعه شامل زوج و فرد و طرح ترافیک می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =