بازار خودرو

به‌غیر از خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده، اکثر خودروها باید در کیلومتر 50هزار و بالاتر، سرویس‌های دوره‌ای و تعویض برخی از قطعات و سرویس‌های سنگین‌تر مانند گیربکس و ... را انجام دهند که هزینه نسبتا بالایی دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، بالارفتن قیمت ارز باعث افزایش شدید قیمت قطعات و لوازم یدکی خودروها شده است‌. این افزایش قیمت در مورد لوازم یدکی خودروهای وارداتی دوچندان بوده است، همچنین خودروهای چینی و ساخت داخل با درصد ساخت داخل پایین نیز از این ‌وضعیت بی‌نصیب نمانده‌اند.

حال در این شرایط ریسک خرید خودروهای دست‌دوم با کارکرد زیاد و بالاتر از 50هزارکیلومتر بالا رفته است. زیرا در صورت به‌وجود آمدن ایراد در موتور، گیربکس اتوماتیک یا سیستم تعلیق، هزینه‌های خرید قطعات و لوازم یدکی به‌شدت افزایش می‌یابد و باعث می‌شود هزینه سنگینی بر دوش مالک گذاشته شود.

طبیعی است هر چه کارکرد خودرو بالاتر باشد احتمال به بار آمدن این هزینه‌ها بیشتر است، اما به‌غیر از خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده، اکثر خودروها باید در کیلومتر 50هزار و بالاتر، سرویس‌های دوره‌ای و تعویض برخی از قطعات و سرویس‌های سنگین‌تر مانند گیربکس و ... را انجام دهند که هزینه نسبتا بالایی دارد.

این هزینه در مورد خودروهای وارداتی و چینی به‌خصوص نمونه‌های اتوماتیک بسیار بیشتر است.

با توجه به این موضوع اگر قصد خرید خودرو دست‌دوم به‌جای نو را دارید، به این نکات در شرایط فعلی توجه کنید، یا اگر با توجه به افزایش قیمت‌ها با خرید خودروهای نو در محدوده بودجه‌تان کنار نمی‌آیید، سراغ خودروهای دست‌دوم کم‌کارکرد با کارکرد کمتر از 40‌هزار کیلومتر بروید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محید IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
    5 0
    خودروی من ۱۴۰۰۰۰کیلومتر کار کرده همه تعمیرات و تعویضات دوره ایش رو هم انجام دادم و نمیفروشمش .
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
      0 0
      با اسفل السافلین که نمیفروشی.
  • احمد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
    6 0
    نکنه ماشین های صفر رو دستتون باد کرده الان دارین از دست دوما بد میگین قیمتا رو اصلاح کنین واقعا ی پراید ۳۸ملیون زیادشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =