کد خبر: 223804
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

در راستای عمل به مصوبه دولت محترم و با عنایت به ضرورت تولید خودروهای پاک و منطبق بر استانداردهای آلایندگی، شرکت مگاموتور سایپا موفق به اخذ استاندارد یورو 5 و مصرف سوخت خودروهای خانواده ایکس 100 و ایکس200 (خانواده تیبا، ساینا و پراید) شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،معاون تحقیق و توسعه شرکت مگاموتور با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: پس از انجام تست آلایندگی خودرو به صورت غیر رسمی و حصول اطمینان از رسیدن به هدف, به منظور اخذ تاییدیه رسمی از مراجع ذی صلاح، آزمون های موردنظر با حضور بازرسان سازمان استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست در موسسه استاندارد و کنترل کیفیت، اجرا و تاییدیه رسمی استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت به صورت رسمی اخذ شد.

بابک حجری تصریح کرد: پس از اجرای تحریم های ظالمانه بر علیه صنعت خودروسازی کشور و قطع همکاری شرکت های خارجی، یکی از دغدغه های مهم در صنعت خودروسازی ارتقاء سطح استانداردها، به ویژه استانداردهای آلایندگی مطابق با مصوبه هیأت دولت است.

وی گفت: معاونت تحقیق و توسعه شرکت مگاموتور، تیمی تخصصی با هدف جبران کاستی های ایجاد شده ناشی از عدم همکاری شرکای خارجی در این حوزه تشکیل داد و با تلاش متخصصان و ارائه راهکارهای جایگزین، شرکت مگاموتور سایپا توانست آزمون‌های اخذ استاندارد یورو 5 و مصرف سوخت را با موفقیت پشت سر بگذارد و نتیجه مطلوب را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اخذ کند.

معاون تحقیق و توسعه شرکت مگاموتور افزود: این موفقیت نشان از عزم جدی گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای پاک و سازگار با محیط زیست است.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریم که قدرت های جهانی تلاش خود را بر توقف صنعت خودروسازی کشور متمرکز کرده اند، این موفقیت ها که در سایه تلاش و همت کارشناسان متخصص شرکت مگاموتور به دست آمده، مؤید آن است که گروه خودروسازی سایپا می تواند علاوه بر حفظ روند تولید، شاهد ارتقاء و پیشرفت محصولات خود مطابق با استانداردهای جهانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =