کد خبر: 223805
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

مدیر تضمین کیفیت فرآیند و محصول ایران خودرو گفت: حفظ دستاوردهای کیفی در سال جاری و استمرار ارتقای کیفیت محصولات از راهبردهای اصلی گروه صنعتی ایران خودرو است.

به گزارش «اخبار خودرو»،سهراب برفروشان گفت: در سال جاری، محصولات  پژو 207 و تندرپلاس با چهار ستاره و خودرو هایما اس 5 با سه ستاره کیفی وارد جدول رتبه بندی سطح کیفی خودروهای تولید داخل شده اند.

وی افزود: همچنین در سال جاری H30 کراس و محصول دنا با ارتقا سطح کیفی به رده محصولات سه ستاره  پیوسته و وانت آریسان نیز با ارتقا سطح کیفی صاحب دو ستاره شد.

وی خاطرنشان کرد: بهبود کیفی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در سال 97 براساس شاخص ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که توسط شرکت های بازررسی کیفیت انجام می‌شود به نحوی است که در حال حاضر، تمامی خودروهای تولیدی این شرکت در رده کیفی دو ستاره و بالاتر هستند و محصول تک ستاره نداریم.

برفروشان با بیان این که سبد محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو سهم 41 درصدی از جدول خودروهای ارزیابی شونده شرکت بازرسی کیفیت را دارند گفت: در حال حاضر 78 درصد از مجموع محصولات تولیدی این شرکت که در فرآیند ارزشیابی قرار دارند، دارای سطح کیفی 3 و 4 ستاره  هستند.

وی افزود: همچنین 42 درصد از کل خودروهای چهار ستاره موجود و همچنین 59 درصد از کل خودروهای سه ستاره موجود درجدول رده بندی کیفی، متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است.

برفروشان ادامه داد: نتایج سایر شاخص های کیفی خودرو  نظیر شاخص رضایت مشتریان(CSI) و شاخص (IQS) که هر دو توسط شرکت های بازررسی کیفیت اندازه گیری و اعلام می شوند نیز،  نشانگر بهبود کیفی محصولات در سال 1397 بوده است.  

وی با اشاره به نتایج کیفی و شاخص های ارزشیابی کیفیت در 5 سال گذشته که بیانگر  رشد و ارتقا کیفیت محصولات و فرآیند های گروه صنعتی ایران خودرو بوده گفت: اگر چه هنوز با اهداف تعیین شده  فاصله داریم و به وضع ایده ال نرسیده ایم ، اما برنامه های مشخص و مدونی داریم  که در حال پیشبرد و محقق کردن آنها هستیم.

برفروشان با اظهار این ‌که بیشتر پروژه های کیفی سال جاری به طور مستقیم در ارتقای رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات موثرند افزود: در سال جاری 14 سرفصل پروژه کیفی محصولی و 7 سرفصل پروژه مجموعه ایی مشتمل بر  410 زیر پروژه،  درحال اجرا و پیاده سازی در زنجیره تولید ایران خودرو است. از سال 93 تاکنون 1532 پروژه کیفی در سطح گروه صنعتی ایران خودرو تعریف و به اجرا گذاشته شده است، پروژه بهبود سکوت و ارامش کابین (NVH)  پروژه بهبود رگلاژ درب ها ، گیربکس و ... از مصادیق این پروژه ها است.

مدیر تضمین کیفیت و فرآیند محصول ایران خودرو تصریح کرد: علیرغم محدودیت ها و مشکلاتی که در سال جاری گریبانگیر صنعت خودرو بوده است،‌ با تعیین و ابلاغ راهبرد مدیریت ارشد شرکت، مبنی بر ضرورت حفظ دستاوردهای کیفی بدست آمده و استمرار ارتقا کیفی محصولات تولیدی، عزم و اراده مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت ایران خودرو در ارتقا کیفیت محصولات، با قوت و شدت بیشتری فزونی یافته و پروژه های بهبود و اقدامات کیفی در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =