کد خبر: 223831
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات لایحه نرخ عوارض طرح ترافیک، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،محسن پورسیدآقایی صبح امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد با بیان اینکه بر اساس قانون نسبت به اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد اقدام کردیم، گفت: حالا اگر قرار باشد که دیگر این قانون اجرا نشود نیازمند ابلاغیه جدید هستیم و تا زمانی که ابلاغیه جدید به دستمان نرسد به مانند سابق عمل می‌کنیم و متخلفان فکر نکنند به دلیل برخی ابهامات، عوارض بخشیده می‌شود و مصوبه قبلی کماکان برقرار است.

وی در مورد مصوبه روز گذشته شورای ترافیک تهران در مورد حذف طرح زوج و فرد گفت: طرح زوج و فرد دیگر بر اساس پلاک نیست و بر اساس مصوبه طرح جدید که به محدوده کنترل آلودگی هوا نام گرفته از ابتدای تابستان آغاز می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۸۰ روز تردد رایگان در سال برای همه خودروها در نظر گرفته شده که حدود ۲۰ روز رایگان در هر فصل می‌شود، گفت: مردم می‌توانند در هر روزی که دلشان خواست در ظرف ۲۰ روز رایگان تردد کنند و اگر بخواهند مازاد بر آن ترددی داشته باشند باید عوارض پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه به مانند محدوده طرح ترافیک، ساعت تردد و داشتن معاینه فنی در محاسبه عوارض نقش موثری دارد، گفت: البته عوارض طرح زوج و فرد نصف عوارض طرح ترافیک است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه کماکان ساکنین طرح زوج و فرد و طرح ترافیک نیم بها عوارض‌شان محاسبه می‌شود و به ازای هر واحد یک خودرو می‌تواند از این عوارض نیم بها استفاده کند، گفت: همچنین تخفیف ۲۵ درصدی برای معاینه فنی برتر اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه امروز شورای شهر، اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال آینده تصویب شده است، گفت: بر این اساس شهروندان فرصت دارند تا ۳۰ روز بعد عوارض خود را پرداخت کنند. در غیر اینصورت به بدهی تبدیل می‌شود.

معاون شهردار تهران در مورد قیمت عوارض طرح ترافیک و زوج و فرد نیز با بیان اینکه به شهرداری اجازه داده شده است که تا پایان سال صبر کند تا نرخ تورم اعلام شود، گفت: بر اساس نرخ تورم عوارض محاسبه می‌شود و حداکثر تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، یعنی پایه عوارض ۲۰ هزار تومانی امسال به ۲۳ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ارائه سهمیه طرح ترافیک به جانبازان، معلولان و خبرنگاران همانند سال ۹۷ است و تغییری نکرده، در مورد سهمیه خبرنگاران گفت: تخصیص سهمیه خبرنگاران در اختیار شهرداری نیست و قرار شده است که کمیسیون فرهنگی و معاونت حمل و نقل آئین‌نامه نحوه واگذاری به خبرنگاران، عکاسان خبری و … را تدوین کنند که منتظر آئین‌نامه هستیم.

پورسیدآقایی افزود: خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکنند همانند سال ۹۷ از کارت تردد یکساله مترو بهره خواهند برد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    باسلام بی شک با تصویب اینگونه طرح ها و اخذ عوارض نیازی به برگزاری انتخابات شو رای شهر نبوده چون باری اداره کردن شهر تهران به این نحو نیازی شورا شهردار و مدیرانش نیست چراکه هر شخصی بدونه داشتن تخصص و تعهد وتقوا و تجربه قادر به اداره شهر است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =