کد خبر: 223878
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
ام‌جی360

 مالکان خودروهای وارداتی در ماه‌های اخیر به‌دلیل عدم واردات و تحریم‌ها با مشکل تامین قطعات مواجه شده‌اند. اما پس از مدتی این معضل دامن‌گیر برخی خودروهای داخلی نیز شده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،با نگاهی به بازار قطعات یدکی متوجه می‌شویم عمدتا قطعات پرمصرف خودروها در بازار با مشکل مواجه هستند و تامین آن‌ها برای برخی برندها کار بسیار دشواری است. یکی از قطعات پرمصرف و بسیار مهم که این روزها تهیه و خرید آن دغدغه مالکان خودروها شده، لنت ترمز است. 
در بازار لوازم یدکی تهران لنت‌ عقب خودرو ام‌جی 6 نیوفیس نایاب شده، به‌گفته مالکان و فروشندگان قطعات این خودرو، برخی خودروهای ام‌جی 6 نیوفیس 2 ماه است که به‌دلیل نبود لنت ترمز در پارکنیگ خوابیده‌اند و منتظر دریافت این قطعه هستند. از همین رو مالکان این خودروها به‌دلیل نداشتن لنت ترمز و کاهش ایمنی خودرو، ریسک نکرده و از تردد با خودرویشان امتناع می‌کنند. اما این مشکل تنها به ام‌جی ختم نمی‌شود. خودروهای فرانسوی نیز مانند رنو تلیسمان، رنو کولئوس و حتی نمونه‌های تولید داخل نظیر رنو ساندرو و تندر90 پلاس با کاهش لنت‌ترمز عقب در بازار مواجه شده‌اند.  قیمت یک دست لنت‌ترمز عقب رنو تلیسمان یک‌میلیون‌ تومان و یک دست لنت ‌ترمز عقب رنو ساندرو 700‌هزار تومان است. البته لنت ترمز و سایر قطعات خودروهای رنو ساندرو و تندر90 پلاس در نمایندگی‌ها موجود است و تامین این قطعه ازسوی نمایندگی بدون مشکل انجام می‌شود. لازم به ذکر است که یافتن  لنت ترمز اورجینال برای رنوتلیسمان در بازار بسیار مشکل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =