کد خبر: 223922
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نحوه تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 98 را تشریح کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،علیرضا قنادان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به پرسشی درخصوص آخرین وضعیت تدوین نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ گفت: این لایحه در سازمان تاکسیرانی آماده شده است اما برای ارائه به شورا باید یک سیر داخلی در مجموعه شهرداری را طی کند. در حال حاضر لایحه پیشنهادی از سمت تاکسیرانی به معاونت حمل و نقل ترافیک ارائه شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سال گذشته تصویب لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی با تاخیر همراه شد امسال تلاش کردیم زودتر لایحه را آماده کنیم تا پیش از سال نرخ کرایه‌های تاکسی تعیین تکلیف شود. قنادان در پاسخ به این پرسش که آیا مواردی که سال گذشته از لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی حذف شد مانند تغییر نرخ کرایه‌ها در روزهای برفی و بارانی و پیک ترافیک است، گفت: سال گذشته فرمانداری با بخش‌هایی از لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی موافقت کرد اما به دلیل آنکه بیش از این زمان را از دست ندهیم اصراری به اجرای این بخش‌ها نکردیم اما امسال با ساز و کاری جدیدتر و کامل‌تر به این بخش‌ها در لایحه اشاره شده و از آن دفاع خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها توسعه پیدا کرده گفت: یکی از پیشنهادهای ما در لایحه ایجاد یک ساختار مرکزی برای نرخ‌گذاری است و امیدواریم اجرای آن به‌صورت پایلوت موفقیت‌آمیز باشد و آن را در سال‌های آینده توسعه بدهیم.

قنادان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم نرخ‌های تاکسی عادلانه تعیین شود، گفت: این عدالت از نگاه تاکسیران نزدیک شدن قیمت‌ها به قیمت تمام شده است همچنین تلاش می‌کنیم با ارائه بسته‌های حمایتی قیمت تمام شده سفر را کاهش دهیم تا افزایش قیمت برای مسافر نیز عادلانه باشد. وی در پاسخ به این پرسش که میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها در سال ۹۸ چه میزان است، گفت: یکی از چالش‌های ما در سال گذشته فاصله زمانی تصویب نرخ کرایه‌ها و اجرای آن در سال جدید بود که باعث شد نرخ تورم که در قیمت تمام شده کرایه تاثیرگذار است به درستی برای رانندگان محاسبه نشود. در حال حاضر نرخ لوازم یدکی و هزینه‌های متفاوت تاکسیران‌ها بسیار متغیر است، بنابراین پیشنهاد ما نرخ رسمی تورم در زمان اجرای مصوبه به‌عنوان نرخ پایه است که تاکنون نرخ رسمی تورم اعلام نشده است.

قنادان در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص عدم رضایت برخی تاکسیران‌ها از بسته‌های حمایتی ارائه شده مانند لاستیک گفت: در جامعه هدف ۸۰ تا ۹۰ هزار نفری طبیعی است همه افراد راضی نباشند اما قیمت عرضه شده لاستیک نرخ مصوب دولتی است و دقیقا قیمتی است که کارخانه‌ها اعلام کرده‌اند. ما تلاش کرده‌ایم در این مدت واسطه‌ها را در اقلام مصرفی و خدماتی تاکسیرانی حذف و تاکسیران‌ها به‌طور مستقیم از کارخانه‌ها اقلام مصرفی خود را دریافت کنند. وی تاکید کرد: نرخ اقلام در بازار متفاوت است اما با این وجود نرخی که از سمت تاکسیرانی عرضه می‌شود ۵ تا ۱۰ درصد از کمترین قیمت بازار ارزان‌تر است. همچنین این اقلام از باکیفیت‌‌ترین کارخانه تولیدکننده موجود تهیه می‌شود و تاریخ تولید و عرضه به روز است. در حالی که یکی از شاخص‌های کیفیت در لاستیک زمان تولید است که برخی لاستیک‌های ارزان دو تا سه سال از عمر تولیدشان گذشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =