کد خبر: 223925
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴

تقی‎زاده رفت و گرچه در مراسمی که برای بزرگداشت او بر پا شد، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و بسیاری دیگر از چهره‎های دولتی و فعالان بخش‌خصوصی اعم‌از تشکل‎ها و شرکت‎ها حضور یافتند، اما برخلاف انتظارات و توقعات بدیهی، وزیر صنعت، معدن و تجارت حتی پیام تسلیتی برای او نفرستاد.

به گزارش « اخبار خودرو » ، محمدعلی دیانتی‌زاده در سرمقاله امروز (دوشنبه – ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «» پرداخت.

عضو ارشد شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

صنعت خودرو و جامعه کارآفرینان ایران با ازدست‌دادن بنیان‎گذار گروه صنعتی آمیکو در آخرین ساعات روز جمعه گذشته، هفته‎ای پر درد و اندوه را آغاز کرد.  

تقی تقی‎زاده یک سرمایه ملی بود که از دست رفت؛ مردی که در یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی در منطقه مرزی جلفا چشم به جهان گشود و کودکی سختی را پشت سر گذاشت، اما در پی جوشش و کوشش درخشانی که در مدرسه عالی مدیریت گیلان از خود نشان داد، با بورسیه تحصیلی شرکت خودروسازی فورد به آمریکا رفت و تا آستانه اخذ مدرک دکترا ادامه تحصیل داد.  

مردی که در سال 1357 برای خدمت به کشور بازگشت و پس از کسب دانش و مهارت فنی و اندوختن سوابق و تجارب ارزنده مدیریتی در مقام مدیرعامل نمایندگی‎های برخی خودروسازان خارجی در ایران، سنگ بنای مجموعه عظیم آمیکو را در زادگاه خویش بنیان نهاد و طی 30سال به توسعه و تاسیس واحدهای صنعتی متعدد در رشته‌های مختلف تولیدی پرداخت.  

مردی که در پیمودن این راه دراز و دشوار، رنج‎ها و ناملایمات بسیار دید، اما یک دم مأیوس نشد و از پای ننشست. تقی‎زاده دیگر در میان ما حضوری جسمانی ندارد، اما یادگاران او - از زیرساخت‎های صنعتی و 35هزار دستگاه خودرو کاروتجاری گرفته تا هزاران موقعیت مستقیم شغلی ایجادشده توسط او و دانشگاهی که در جلفا ساخت، در اختیار ما است. 

 تقی‎زاده رفت و گرچه در مراسمی که برای بزرگداشت او بر پا شد، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و بسیاری دیگر از چهره‎های دولتی و فعالان بخش‌خصوصی اعم‌از تشکل‎ها و شرکت‎ها حضور یافتند، اما برخلاف انتظارات و توقعات بدیهی، وزیر صنعت، معدن و تجارت حتی پیام تسلیتی برای او نفرستاد.  هم‎چنان‎که بسیاری از رسانه‎ها ازجمله صداوسیما، خبرگزاری‎ها و روزنامه‎ها نیز خبر درگذشت او را که ضایعه‎ای بزرگ برای صنعت کشور بود،  انعکاس ندادند. 

وای بر ما که نه‎تنها از نداشتن حافظه تاریخی لطمه خورده و می‎خوریم، بلکه حضور و غیاب بزرگان عصر خود را نیز در نمی‎یابیم، حضور و غیاب مردی که به قول مولانا: 

«گنج زری بود در این خاک‎دان» 

و به قول سعدی: 

«صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو  فرزند بزاید» 

طاقت نمی‎یارم به خودداری از نکوهش و سرزنش این غفلت وزیر صمت که خود نیز از خطه آذربایجان شرقی است و در سه‌دوره نماینده این استان در مجلس بوده است؛ شاید صدور پیام تسلیتی از او، رسانه‎هایی همچون صداوسیما و دیگر رسانه‎های به‎اصطلاح بزرگ را نیز بیدار می‎کرد تا درمی‎یافتند: 

«مرگِ چنین خواجه نه کاری‎ست خُرد.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اسماعیل دانشی ملکی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    1 0
    خدا رحمتش کند مرد بزرگی بود همیشه خوبان را همه می شناسند با بردار خدا بیامورز بنده دوست بودهمیشه برادرم تعریفش را میکرد در صورت امکان با این شما ره تماس بگیرید اگر مراسمی در ماه رمضان باشد چون ما دیروز متوجه شدیم ۰۹۱۴۱۲۱۹۰۲۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =