گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای تولید داخل

مقایسه آمار تولید خودرو در دی‌ماه سال‌جاری نسبت‌به زمان مشابه سال گذشته حدود 62هزار دستگاه کاهش داشته است

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد روز گذشته آخرین گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای تولید داخل در دی‌ماه را منتشر کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، جدیدترین تغییرات جدول رتبه‌بندی خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت نشان می‌دهد خودرو دنا ایران‌خودرو برای اولین‌بار با یک درجه ارتقا، در میان سه‌ستاره‌ها جای گرفت. همچنین جک S3 نیز از جمله خودروهایی است که به این گروه از جدول اضافه شده است.

بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل بر مبنای استانداردهای ملی، تیراژ تولید خودروسازان در دی‌ماه 36هزار و 596دستگاه بوده است که در مقایسه با آمار تولید خودرو در دی‎ماه یعنی ماه پیش‌از آن که تولید خودرو 32هزار و 681دستگاه بود، نزدیک به 4هزار دستگاه افزایش یافته است. این در حالی است که مقایسه آمار تولید خودرو در دی‌ماه سال‌جاری نسبت‌به زمان مشابه سال گذشته حدود 62هزار دستگاه کاهش داشته است.

بر این اساس خودروهای تولید شده در دی‌ماه امسال شامل 52مدل خودرو در گروه سبک و 12مدل خودرو سنگین بوده است. لازم به ذکر است مانند قبل، از کل خودروهای تولید شده در این ماه، 99درصد از حجم تولیدات مربوط‌به خودروهای سبک و تنها یک درصد تولید خودرو در گروه خودروهای سنگین بوده است.

چهار ستاره‌ها همچنان بدون تغییر

گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل در دی‌ماه امسال حاکی از آن است که تعداد خودروهای این گروه نسبت‌به آذرماه، تغییری نداشته و همچنان 15مدل خودرو در این گروه ارزیابی شده است.

بر این اساس در جدول سطوح کیفی خودروهای سبک داخلی، پژو2008 محصول ایران‌خودرو-ایکاپ، نیومزدا3 تولید بهمن‌موتور و سوزوکی گرند ویتارا محصول ایران‌خودرو خراسان در گروه خودروهای سطح قیمتی یک، هیوندای i20 و هیوندای اکسنت از محصولات کرمان موتور، کیا سراتو تولید سایپا و هاوال H2 خودرو تولیدی بهمن‌موتور در سطح قیمتی دو، B30 محصول بهمن‌موتور و چانگان CS35 تولید سایپا-سیتروئن به‌عنوان خودروهای قرارگرفته در سطح قیمتی سه و پژو 207، پژو207اتوماتیک، تندر90 پلاس اتوماتیک و تندر90پلاس به‌عنوان تولیدات ایران‌خودرو و رنو ساندرو اتوماتیک و پارس تندر از محصولات پارس‌خودرو در گروه قیمتی چهار، 15مدل خودرویی هستند که همچنان در جمع باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل دسته‌بندی می‌شوند.

دنا و جک S3 در جمع سه‌ستاره‌ها

نگاهی به محصولات سه‌ستاره آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد از کیفیت انواع خودروهای تولید داخل نشان می‌دهد تعداد خودروهای این گروه از 14مدل در آذرماه با اضافه شدن جک S3 و دنا، به 16مدل در دی‌ماه افزایش یافته است.

بر این اساس، جزئیات جدول منتشر شده در این ماه حاکی از آن است که خودرو هایما S7 اتوماتیک و هایما S5 اتوماتیک محصولات ایران‌خودرو خراسان، تیگو5 تولید مدیران خودرو و جک S5  و جک S3 از محصول کرمان موتور در سطح قیمتی دو، آریزو5 و ام‌وی‌ام X22 از جمله تولیدات مدیران‌خودرو در گروه خودروهای قرارگرفته در سطح قیمتی سه و برلیانس H230 و تندر 90 از محصولات پارس‌خودرو و دنا، تندر90، رانا، دنا پلاس، پژو 206، پژو 206SD و دانگ‌فنگ H30 به‌عنوان محصولات ایران‌خودرو در سطح قیمتی چهار، مجموعه محصولات تولید داخل هستند که براساس گزارش این ارزشیابی، موفق به دریافت سه‌ستاره کیفیت شده‌اند.

لیفان X60 و ام‌وی‌ام X33s؛ گران‎تر از سطح کیفی خود

بررسی گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخل در دی‌ماه نشان می‌دهد تعداد خودروهای تولید داخل با دو ستاره کیفیت در جدول مقایسه سطوح کیفیت خودروهای سبک، به دلیل ارتقای جایگاه دنا و اضافه شدنش به جایگاه سه‌ستاره‌ها، از 15مدل خودرو به 14مدل کاهش یافته است.

به این ترتیب آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد دوستاره‌ها دیگر پرتعدادترین گروه جدول تلقی نمی‌شوند. بلکه تعداد خودروهای قرار گرفته در این گروه در دی‌ماه از سه‌ستاره‌ها و چهارستاره‌ها نیز کمتر شده است.

بر این اساس اما با وجود تغییر جایگاه دنا، نیو ام‌وی‌ام X33S محصول مدیران‌خودرو در سطح قیمتی دو و لیفان X60 اتوماتیک تولید کرمان‌موتور با همان دوستاره همچنان در سطح قیمتی دو و سه قرار دارند که ناهمخوانی این کیفیت با قیمت قابل‌توجه فعلی این دو خودرو در بازار باید موردتوجه قرار گیرد.

غیر از این دوخودرو، نیو ام‌وی‌ام 315 مدیران‌خودرو، پژو پارس ایران‌خودرو کرمانشاه، پژو 405 ایران‌خودرو خراسان، سورن و سمند تبریز محصول ایران‌خودرو تبریز، تیبا2 سایپا، تیبا و ساینا محصولات سایپا سیتروئن در سطح قیمتی چهار و سایپا 131X محصول پارس‌خودرو و سایپا 132X، سایپا 131X و سایپا 111X از تولیدات سایپا در سطح قیمتی پنج، در ارزیابی‌های انجام‌شده مانند گذشته همان دوستاره کیفیت را دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =