فورفور اولین بار در همین مدل 2016، در سال 1395 تحت نمایندگی ستاره خاورمیانه ایرانیان به کشور آمد. البته زمزمه‌هایی بابت واردات بیشتر این خودرو در طی سال‌های آینده از زبان نمایندگی رسمی‌اش به گوش می‌رسد.

حیات خودروسازی برند اسمارت را شاید بتوان به قبل و بعد از 2004 تقسیم کرد.  در این سال بود که فورفور به بازار آمد، نمونه 4 در فورتو. حالا دیگر اسمارت هم به صنعت تولید ماشین‌های سوپر مینی و هاچ‌بک وارد شده بود و این، برای آلمانی‌ها و به خصوص شرکت مرسدس بنز موفقیت بزرگی به شمار می‌آمد. اسمارت 4  فور 2017 چند صباحی است به کشور ما وارد شده است و با توجه به سازگاری بالای این خودرو با خیابان‌های شهرهای شلوغ کشور، پیش‌بینی می‌شود در طی سال‌های آینده شاهد واردات بیشتر این خودرو به ایران باشیم. بنابراین لازم است با جزئیات Smart Forfour بیشتر آشنا شوید.

پروژه اولیه فورفور بین سال‌های 2004 تا 2006 کلید خورد. برخلاف دیگر ماشین‌های اسمارت، Forfour  جزو خودروهای موتور جلو-محور جلو بود. البته نسل دوم فورفور که از 2004 تاکنون روی خط تولید است، دوباره به همان پیشینه اولیه‌اش بازگشته: موتور عقب- محور عقب.

خودروهای اسمارت از آنجایی که زیرمجموعه برند مرسدس هستند، از نظر خدمات پس از فروش در کشور مشکلی ندارند. این نکته را باید پیش از ورود به بحث اصلی خاطرنشان می‌کردیم. حالا معرفی اسمارت 4  فور  2016-2017 شروع می‌کنیم؛ هاچ‌بک کامپکت شهری که کیفیت ساخت آن در حد خودروهای مرسدس بنز اطت. موتور این خودرو 898 سی سی حجم دارد. مانند اسمارت فورتو نسل سوم، اسمارت فورفور توربوشارژ است، آن هم با یک موتور 3 سیلندر 12 سوپاپه که در حدود 90 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شتاب این خودرو نیز در سطح بسیار خوبی ارزیابی شده است، 175 کیلومتر در ساعت. اگر چه حجم باک forfour 35 لیتر است و این عدد شاید به نظرمان ایده‌آل نباشد، اما اگر بدانید مصرف سوخت فورفور 4.2 لیتر در هر صد کیلومتر است، می‌فهمید 35 لیتر عدد پایینی برای اندازه حجم باک این خودرو نیست.

از تجهیزات اسمارت 4 فور می‌توان به 6 کیسه هوا، قفل مرکزی، ریموت، ایملولایزر، ترمز ABS, EBD, HSA و BAS اشاره کرد. فرمان تلسکوپی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، تنظیم دستی یا برقی صندلی‌ها در 6 جهت، روکش چرمی، کروز کنترل، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن و سنسور باران از دیگر مشخصات اسمارت فورفور عنوان شده است.

فورفور اولین بار در همین مدل 2016، در سال 1395 تحت نمایندگی ستاره خاورمیانه ایرانیان به کشور آمد. البته زمزمه‌هایی بابت واردات بیشتر این خودرو در طی سال‌های آینده از زبان نمایندگی رسمی‌اش به گوش می‌رسد.

 هندلینگ، کیفیت ساخت و ایمنی بالای اسمارت  4فور جزو نقاط قوت این خودرو معرفی می‌شود. اگرچه Smart Forfour کمیاب است، اما به نظر می‌رسد این خودرو هم به بازار خرید و فروش آنلاین راه پیدا کرده است. برای مثال در سایت دیوار فورفور 2016 بدون کارکرد، قرمز رنگ و فول آپشن به قیمت 410 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشنده در آگهی ذکر کرده تا امروز این خودرو استفاده نمایشگاهی داشته است. در مورد دیگری اسمارت 4 فور 2016 با 20 هزار کیلومتر کارکرد، مشکی رنگ، فول آپشن و در حد نو 390 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین در یک آگهی فورفور 2004 با 67 هزار کیلومتر کارکرد و به رنگ بنفش، 130 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =