کد خبر: 223952
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

الدزمبیل‌های موجود در ایران با اینکه انژکتوری هستند، اما اکسیژن سنسور ندارند و این امر باعث می‌شود تنظیم سوخت به درستی در این خودرو صورت نگیرد و مصرف سوختش بالا برود.

هنوز هم هستند کسانی که باوجود صدها مدل خودروی جدید و به روز، به سراغ خرید خودروهای قدیمی و اصیل می‌روند، خودرویی مثل الدزمبیل که خودرویی‌ست ساخت آمریکا و مربوط به اواخر دهه هشتاد . این شرکت خودروسازی، زیرمجموعه‌ای از جنرال موتور است و همه خودروهای الدزمبیل که در خیابان می‌بینیم، یادگاریست از آن دوران.

خودروی الدزمبیل، دارای موتور v6 شش سیلندر و حجم موتور 3100cc سی سی و گیربکس اتومات چهاردنده است. این خودرو برای هر سیلندر دارای یک انژکتور است و در مجموع شش انژکتور در آن به کار رفته است. الدزمبیل، دارای سیستم تعلیقی‌ست که به شما اجازه می‌دهد سرپیج‌ها بدون ترس با سرعت بالا رانندگی کنید. این خودرو علیرغم ظاهر قدیمی‌اش، شیشه برقی، فرمان هیدرولیک و قفل مرکزی و کولر هم دارد.

این خودروی قدیمی که در دهه 90 در کشورهای مختلف خاورمیانه از ایران و افغانستان تا عراق زیاد در خیابان‌ها دیده می‌شد، دارای دیفرانسیل جلو بوده و از شتاب مناسبی برخوردار است. همچنین گیربکس این خودرو نرم و سریع عمل می‌کند و به گفته کسانی که تجربه رانندگی با آن را داشته‌اند با محصولات کیا و هیوندا برابری می‌کند .

الدزمبیل‌های موجود در ایران با اینکه انژکتور‌ی هستند، اما اکسیژن سنسور ندارند و این امر باعث می‌شود تنظیم سوخت به درستی در این خودرو صورت نگیرد و مصرف سوختش بالا برود. دلیل نداشتن سنسور اکسیژن هم به نبود بنزین بدون سرب در زمان‌های قدیم در منطقه خاورمیانه برمی‌گردد. اما شرکت جنرال موتورز فکر بعد را هم کرده و امکان نصب سیم‌کشی را در این خودرو فراهم کرده.

اگر میانگین خروجی اکسیژن سنسور بیش از 500mv باشد یعنی خودرو پر مصرف و کم بازده می‌سوزد. 1000mv هم به معنی این است که خودرو خیلی پر مصرف است.  مصرف این خودروها بدون اکسیژن سنسور در  شهر بین 14 تا 18 و در جاده بین 9 تا 11 لیتر است، ولی بعد از نصب اکسیژن سنسور  در جاده 6 و نیم تا 8 و در شهر به 10 تا 12  لیتر خواهد رسید.

به گفته کارشناسان هرگونه دستکاری غیر استاندارد، شتاب خودرو را پایین می‌آورد، عمر موتور را کم می‌کند و خودرو را از حالت کارکرد پایدار و صحیح در سرعت‌ها و شرایط آب و هوایی مختلف خارج می‌کند.

قیمت انواع الدزمبیل چقدر است؟

الدزمبیل با اینکه خودروی به ظاهر خسته‌ایست، ولی قیمت آن با خودروهای کارکرده روز مثل پراید برابری می‌کند. اگر به بازار آنلاین خرید و فروش خودروها مثل دیوار سر بزنید، به خوبی قیمت انواع خودرو و همچنین انواع الدزمبیل دستتان می‌آید. در این سایت، الدزمبیل ریجنسی 1980، 32 میلیون تومان آگهی شده است و الدزمبیل کاتلاس 1990، بین 25 تا 40 میلیون تومان قیمت دارد. 

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =