کد خبر: 223989
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
مکرون

طبق گفته‌های مکرون قرار است دوکارخانه تولید باتری در اروپا احداث شود که یکی در فرانسه قرار دارد و دیگری در آلمان.

به گزارش «اخبار خودرو»، حین برگزاری مراسم بنیاد بین‌المللی کارخانه‌های سازنده وسایل‌نقلیه موتوری در شهر پاریس، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که کشورش طی ۵سال آینده ۷۰۰میلیون یورو (معادل ۷۹۰میلیون‌دلار) خرج خواهد کرد تا توان اروپایی‌ها برای ساخت باتری خودروهای برقی افزایش پیدا کند و کشورهای منطقه استقلال بیشتری نسبت به رقبای آسیایی خود داشته باشند.

مکرون همچنین ادعا کرد که استراتژی آن‌ها کمک به صنعت خودرو فرانسه برای رقابت در عرصه خودروهای برقی و فناوری خودران در مقابله با رقبای آسیایی و آمریکایی خواهد بود. 

گفتنی است که کشور آلمان نیز به‌صورت جداگانه در ماه نوامبر اعلام کرده بود که حدود ۱میلیون یورو را خرج تولید سلول‌های باتری خودروها در کشورش خواهد کرد تا استقلال آن‌ها از تامین‌کنندگان آسیایی حفظ شود و البته اقدام به اشتغال‌زایی کرده باشند تا ریسک خداحافظی با موتورهای درون‌سوز کمتر شود.

طبق گفته‌های مکرون قرار است دوکارخانه تولید باتری در اروپا احداث شود که یکی در فرانسه قرار دارد و دیگری در آلمان. اما برای ساخت این دوکارخانه این دوکشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد و علاوه‌بر این نیاز سایر تولیدکنندگان اروپایی به باتری را نیز تامین خواهند کرد.

هدف اصلی آن‌ها کاهش وابستگی به چین و جلوگیری از ضررهای احتمالی ایجاد جنگ تجاری بین چین و اتحادیه اروپا بوده است.

به همین خاطر مکرون می‌گوید: «به‌عنوان رئیس‌جمهور فرانسه، نمی‌توانم از شرایطی خوشحال باشم که ۱۰۰درصد باتری خودروهای برقی ما در آسیا تولید می‌شود. برای حفظ حاکمیت و استقلالمان، من فکر نمی‌کنم خوب باشد که در درازمدت صنعت ما و صنعت اروپا به‌صورت ۱۰۰درصدی به کشورهای غیراروپایی تکیه کنند. بنابراین نگرانی من برای باتری‌ها ازنظر ملی و منطقه‌ای است. اروپا باید بیدار شود.»
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =