کد خبر: 223996
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
گذرموقت

عاون فنی‌مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا هشدار داد خودروهای گذرموقت قابل خریدوفروش نیستند.

به گزارش «اخبار خودرو»، سرهنگ سعید روحی با اشاره به اینکه در برخی سایت‌های خریدوفروش خودرو به‌دلیل آگاهی نداشتن متقاضیان، تبلیغاتی درخصوص فروش خودرو با پلاک گذرموقت درج شده است، تصریح کرد: این خودروها قابلیت نقل‌وانتقال مالکیت یا حتی واگذاری موقت را ندارند و خریدارانی که به این مطلب توجه نکنند، مالباخته و متضرر خواهند شد.

وی افزود: خودروهای پلاک گذرموقت در هر شرایطی حق‌تردد بیش‌از آن‌چه را که در اسناد و پلاک درج شده است، ندارند. معاون فنی‌مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا درخصوص مهلت تردد خودروهای گذرموقت در سرزمین اصلی تصریح کرد: خودروهای مناطق آزاد حداکثر یک‌ماه و سایر خودروهایی که از مرزهای کشور وارد می‌شوند باتوجه به کشور مبدأ،  بین ٣ تا 6 ماه حداکثر مجاز هستند در سرزمین اصلی تردد کنند.

وی ادامه داد: نام راننده مجاز خودروهای پلاک گذرموقت در اسناد صادره ازسوی راهنمایی‌ورانندگی درج شده است و سایر اشخاص حق رانندگی با آن را ندارند. 

به‌گفته وی تمدید پروانه ورود موقت توسط گمرک بدون اخذ پلاک از راهنمایی‌ورانندگی مجوزی برای تردد تلقی نمی‌شود و ممنوع است.

در صورت تردد پس‌از پایان اعتبار، به‌عنوان خودرو قاچاق با آن برخورد می‌شود. البته این روزها به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، خودروهای گذرموقت از اهمیت ویژه‌ای در میان خریداران برخوردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =