کد خبر: 224022
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

 چهل کشور جهان به رهبری ژاپن و اتحادیه اروپا خواهان آن شدند خودروهای مسافری و تجاری سبک جدید از ابتدای سال آینده میلادی به سیستم‌های ترمز اضطراری پیشرفته مجهز شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،با اینکه آمریکا، چین و هند جزو مهم‌ترین بازارهای خودرویی جهان هستند اما به‌منظور اطمینان از قوانین ملی‌ خود که به قوانین دیگر اولویت دارند، در این گفت‌وگوها شرکت نکرده‌اند. تجهیز خودروهای جدید به سیستم‌های AEB به‌طور قابل‌‌توجهی ایمنی جاده‌ای را به‌خصوص در شهرها بهبود خواهد بخشید. تنها در اتحادیه اروپا بیش‌از 9500 نفر فوتی در سال 2016 ثبت شده است که 38درصد از کل مرگ‌ومیر جاده‌ای را تشکیل می‌دهد. 
در محیط‌های شهری 50درصد تلفات به رانندگان و 40درصد به عابران پیاده اختصاص داشته است. با الزامی شدن این قوانین جدید ایمنی جاده‌ها چگونه بهبود خواهد یافت؟ طبق نتایج به‌دست‌آمده از مطالعه‌ یورو انکاپ و انکاپ استرالیا، سیستم‌های AEB باعث کاهش 38درصدی تصادفات دنیای واقعی در سرعت‌های پایین می‌شوند. همچنین کمیسیون اروپا تخمین می‌زند این سیستم‌ها می‌توانند در اتحادیه اروپا جان بیش‌از هزار نفر در سال را حفظ کنند. قوانین جدید یادشده باعث ایجاد استانداردی هماهنگ در استفاده از سیستم‌های AEB برای سرعت‌های پایین به‌ویژه سرعت 60 کیلومتر در ساعت و پایین‌تر خواهد شد.این قوانین تنها شامل خودروهایی است که از این به بعد تولید می‌شوند، بنابراین خودروهای کنونی نیازی به نصب آن نخواهند داشت. 


 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    من خودم در پی تولید ترمزهای اضطراری بودم و تا هدودی انجام دادم در هده طرح اما نمدانم چگونه طرحم را عملیاتی کنم واین طرح کار دهی زیادی هم دارد برای مواقعی که ترمز بریده شود و برای توقف سریع خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =