گروه صنعتی بارز

سه محصول از گروه صنعتی بارز موفق به دریافت استاندارد روز اروپا شدند. بارز که پیش از این نیز موفق به دریافت استانداردهای روز اروپا، معروف به «E MARK» شده بود، باردیگر موفق شد این استاندارد بین‌المللی را براساس آخرین شرایط و ضوابط روز دریافت کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، مازیار روغنی، مدیرکل بازاریابی گروه صنعتی بارز با اعلام این خبر به روزنامه «دنیای‌خودرو» بیان کرد: سه محصولی که به‌تازگی موفق به دریافت استاندارد اروپا شده‌اند، ‌تنها تایرهای ایرانی هستند که به‌دلیل تکنولوژی ساخت بالا وکیفیت خوب موفق به دریافت «E MARK» شده‌اند. از بین سه محصولی که موفق به گذراندن استانداردهای سختگیرانه اتحادیه اروپا شده‌اند، ‌دو محصول، رادیال باری-اتوبوسی هستند و یک محصول نیز تایری است که پیش از این برای خودرو پژو 301طراحی و تولید شده بود.
به‌گفته روغنی تایر 315/80R22.5 HD822 با کاربری استفاده در محور دیفرانسیل خودروهای سنگین، ‌اولین و تنها تایر رادیال خودروهای سنگین است که با کاربری استفاده در محور دیفرانسیل موفق به دریافت استاندارد روز اتحادیه اروپا شده است. ازسوی‌دیگر تایر 315/80R22.5 HS850 نیز که برای استفاده در محور فرمان خودروهای سنگین تولید می‌شود نیز توانست برای اولین‌بار در کشور گواهینامه استاندارد اتحادیه اروپا را با بالاترین شاخص‌های آزمون کسب کند. مدیرکل بازاریابی گروه صنعتی بارز همچنین از دریافت نشان استاندارد اتحادیه اروپا توسط تایر سواری 185/65R15 با طرح گل 6740اپتی‌درایو خبر داد. این تایر که برای استفاده در خودروهای پژو 301طراحی و تولید شده است، با دریافت استاندارد روز اروپا می‌تواند توسط کمپانی پژو در هر یک از سایت‌های تولید خودرو در دنیا مورد استفاده قرار بگیرد. البته سه محصول ذکرشده از گروه صنعتی بارز با دریافت آخرین استاندارد E MARK یا همان S2WR2 می‌توانند بدون هیچ مشکلی در بازارهای صادراتی دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی به فروش برسند. 
استاندارد «E MARK» تنها به تایرهایی تعلق می‌گیرد که بتوانند بر اساس قوانین روز اروپا از آزمون های مربوط به صدا،‌ چنگ‌زنی در زمین خیس و مقاومت غلتشی با موفقیت خارج شوند. البته در بین تایرسازان ایرانی تنها گروه صنعتی بارز موفق به کسب آخرین استانداردهای تعیین‌شده توسط اروپایی‌ها یعنی S2WR2 شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =