کد خبر: 224031
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

ازنظر طراحی داخلی و خارجی باید گفت جک اس 5 به دلیل کپی‌برداری از برندهای دیگر امتیاز و برتری خاصی نسبت به برندهای چینی دیگر ندارد.

خودرو جک S5 کراس آور چینی وارداتی است که از سال 93 توسط شرکت کرمان موتور به ایران وارد می‌شود. در ابتدا محصولات این کمپانی چینی به دلیل امکانات فراوان در مقایسه با خودروهای داخلی و قیمت بسیار پایین در مقایسه با خودروهای باکیفیت اما گران‌قیمت آلمانی و ژاپنی، در ایران به فروش خوبی رسید و توانست در ذهن مردم ایران تصویر خوبی از خود بسازد. ازاین‌رو حتی پس از افزایش ناگهانی قیمت این خودروها خریداران بسیاری خرید جک اس 5 را به سایر خودروهای چینی ترجیح می‌دهند.

از زمانی که پای خودروهای چینی به ایران باز شده، برندهای مختلف چینی محصولات خود را به ایران صادر کرده‌اند تا در بازار ایران نیز برای خود زمینه رقابتی ایجاد کنند. به‌طوری‌که اکنون هرسال و شاید بهتر باشد بگوییم هر فصل شاهد حضور یک برند چینی جدید در بازار خودرو ایران هستیم. در میان این برندها، تنها تعداد محدودی توان رقابت با جک را دارند. ازجمله رقبای این خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران می‌توان به BYD S6 و چری تیگو 5 اشاره کرد. در ادامه قصد داریم این 3 خودرو را در یک بررسی دقیق و مختصر باهم مقایسه کنیم.

جک اس 5 مدل 97

ازنظر طراحی داخلی و خارجی باید گفت جک اس 5 به دلیل کپی‌برداری از برندهای دیگر امتیاز و برتری خاصی نسبت به برندهای چینی دیگر ندارد. از طرفی نیز این موضوع در انتخاب خودرو کاملاً سلیقه‌ای است و نمی‌توان آن را معیار خوبی برای مقایسه قرار داد. به همین دلیل مقایسه را از امکانات داخل کابین آغاز می‌کنیم.

امکانات داخل کابین جک اس 5 در حالت استاندارد شامل: صندلی‌های جلو گرم‌کن دار، صندلی راننده باقابلیت تنظیم برقی و حافظه، نمایشگر 7 اینچی برای نمایش اطلاعات سرگرمی، سنسور پارک عقب و جلو، آینه‌های برقی گرم‌کن دار، سنسور باران و بسیاری از آپشن‌های دیگر است که در اکثر خودروهای چینی قابل‌مشاهده است.

ازلحاظ ایمنی نیز جک اس 5 با داشتن 4 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS، HBS،EBD، ESC و سیستم کنترل سرعت در سرپایینی و کنترل ایستایی در سربالایی و بدنه فولادی مقاوم توانسته نمره خوبی را در تست تصادفات به دست آورد. این ویژگی‌ها باعث شده تا خرید جک اس 5 برای خریداران به یک انتخاب قابل‌اعتماد تبدیل شود.

جک اس 5 با موتور 2 لیتری و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک خود توانایی تولید 174 اسب بخار نیرو و 265 نیوتون متر را دارد. بیشینه سرعت در این خودرو به 180 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی جک اس 5 نیز 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد.

بی وای دی S6 اتوماتیک

این شاسی‌بلند چینی نیز به‌تازگی وارد ایران شده است و در از همین ابتدا نیز در بازار ایران با خودروهایی مانند جک اس 5 و هایما S7 رقابت می‌کند. این خودرو ازنظر فضای داخل کابین نسبت به جک اس 5 جادارتر است. در کابین این خودرو فضای کافی برای 7 نفر وجود دارد. به‌طورکلی ازنظر طراحی قسمت داشبورد و نیز اجزاء داخل کابین بی وای دی امتیاز بهتری دریافت می‌کند.

امکانات داخل کابین بی وای دی S7 به‌مراتب به‌روزتر و پیشرفته‌تر از جک اس 5 می‌باشد. آینه دید عقب در این خودرو مجهز به سیستم کاهش نور اتوماتیک و قطب نمای الکترونیکی می‌باشد. صندلی‌های عقب در این خودرو مجهز به ایزوفیکس می‌باشند.

ازنظر ایمنی بازهم بی وای دی با داشتن 6 کیسه هوا و سیستم ترمز هوشمند BOS مازاد بر سیستم‌های نام‌برده شده در جک اس 5 پیروز ماجراست.

بی وای دی S7 با موتور 2.4 لیتری خود به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه 160 اسب بخار نیرو و 229 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. بیشینه سرعت این خودرو نیز به 185 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در هر 100 کیلومتر به 9.8 لیتر می‌رسد.

چری تیگو 5

چری تیگو برخلاف بی وای دی سال‌هاست که به ایران وارد می‌شود. ازاین‌رو یک رقیب دیرینه برای جک اس 5 محسوب می‌شود. مدل نیوفیس این خودرو نیز مانند جک اس 5 97 توجهات زیادی را به خود جلب کرد. ازاین‌رو افرادی که قصد خرید شاسی بلندهای چینی را دارند اکثراً بین خرید جک اس 5 و خرید چری تیگو 5 دچار دوگانگی می‌شوند.

چری تیگو کامفورت CVT دارای انتقال قدرت پیوسته در گیربکس می‌باشد که البته قابلیت مشابه‌سازی به گیربکس 7 سرعته را نیز دارد. اما متأسفانه گیربکس CVT در این خودرو هماهنگی زیادی با موتور ندارد و درنتیجه شتاب زیادی را برای این خودرو به همراه ندارد. این خودرو با موتور 2 لیتری خود 139 اسب بخار نیرو و 182 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت موتور در مقایسه با رقبا رضایت‌بخش نیست.

ازنظر امکانات داخل کابین این خودرو با جک اس 5 تقریباً برابری می‌کند. اما ازنظر ایمنی با داشتن تنها 2 کیسه هوا و سیستم‌های ایمنی برابر با جک اس 5 در سطح پایین‌تری قرار دارد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =