بورس

درصورتی‌که رشد نرخ ارز ادامه دارد باشد، شاهد بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه خواهیم بود

به گزارش «اخبار خودرو»، نمادهای بزرگ گروه خودرویی روز گذشته توانستند با‌توجه به کلیت بازار سرمایه روند رو‌به رشدی را پشت‌سر بگذارند، به‎طوری‎که ایران‎خودرو، سایپا، پارس‎خودرو و زامیاد سبزپوش شدند. همچنین شرکت‌های گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، تولیدمحورخودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک‎فنر ایندامین، چرخشگر، فنرسازی خاور و لنت ترمز ایران نیز مثبت خوردند.

این در حالی است که باز هم نمادهای کوچک‌تر عملکرد بهتری از نمادهای تاثیرگذار داشتند. به بیان دیگر، تک‎سهم‎ها و قطعه‎سازان کوچک بازهم مورد اقبال اهالی بازار سرمایه قرار گرفتند، حال باید دید روند توجه به نمادهای کوچک گروه خودرویی تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین روز گذشته طی 13هزار و 648 نوبت معاملاتی، 150میلیون و 210هزار سهم به ارزش 22میلیارد و 491میلیون تومان  در گروه خودرویی مورد دادو ستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 16هزارو547 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با افزایش 278 واحدی در مدار 18هزارو 768 واحدی قرار گرفت.

زیرمجموعه گروه بهمن از شمول ماده 141 خارج می‎شود

از ابتدای هفته تاکنون با‌توجه به افزایش نرخ دلار، نمادهای گروه خودرویی به‎خصوص نمادهای کوچک روند خوبی را پشت سر می‌گذارند و به نظر می‌رسد با این روند، شاخص صنعت خودرو دوباره وارد سطح مقاومت خود یعنی 19هزار واحد شود. 

براساس این گزارش، صنایع ریخته‎گری ایران زیرمجموعه گروه بهمن که سازمان بورس با افزایش سرمایه آن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرده بود، برای تصویب این موضوع 11 اسفنده ماه مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار می‎کند تا از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شود. 

هرچند این روزها بازار سهام جسته و گریخته در تعقیب بازار ارز سیر روند صعودی را طی می‎کند اما باید دید دلار تا چه سطحی به روند افزایش قیمت خود ادامه می دهد. درصورتی‌که این رشد ادامه دارد باشد، به‎طور قطع شاهد بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه خواهیم بود و امکان رشد شاخص حل تا محدوده  بالای 180هزار واحد نیز وجود دارد. 

روز  گذشته شاخص‌کل بازده بورس تهران ۶۸۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۷هزار و ۳۸۷ رسید. همچنین ارزش معاملات تالار حافظ به حدود ۴۳۰ میلیارد‌تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

آخرین اخبار