کد خبر: 224089
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
کارخانه‌ جگوار-لندروور

فقط طی ماه جاری میلادی جگوار-لندروور ضرر ۴میلیارد دلاری را تجربه کرده است. این مساله باعث شده که سرمایه‌گذاران این شرکت برای آینده پولی که خرج کرده‌اند نگران شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»، با اعلام آمار سه‌ماهه مالی پایان سال ۲۰۱۸ توسط تاتاموتور، این دو برند بریتانیایی حدود ۳میلیارد و ۱۰۰میلیون پوند، معادل ۳میلیاردو۹۰۰میلیون دلار ضرر دیده‌اند.

پیدا کردن دلایل این ضرر مالی کار چندان مشکلی نیست. حدود نیمی از این مبلغ که برابر ۱میلیاردو۵۵۰میلیون پوند می‌شود به خاطر بازپرداخت کمک‌های مالی برای شروع هرچه بهتر فعالیت مجدد این برند تحت نظر هندی‌ها بوده است. اما به خاطر شرایط ضعیف بازار و مشکلات تکنولوژیکی، آن‌ها نتوانستند از این وام به بهترین وجه استفاده کنند.

باقی این مبلغ به خاطر هزینه‌هایی بوده که شرکت در ارتقای کسب‌وکار خود خرج و سرمایه‌گذاری کرده است ولی براساس اندازه‌گیری‌های انجام‌شده تغییری در بهره‌وری یا دیگر شاخص‌های عملکرد سازمان نداشته است.

البته بخشی از این هزینه‌ها برای رسیدن به تکنولوژی‌های نوینی بوده که برای به بار نشستن همه آن‌ها حداقل ۷ تا ۸سال دیگر باید صبر کنیم. اما سوال اصلی اینجاست که آیا سرمایه‌گذاران این مدت را صبر خواهند کرد تا شاهد نتیجه گرفتن و رشد کمپانی جگوار-لندروور باشند یا خیر.

درواقع جواب سوال خیلی سخت نیست،‌ برای پاسخ دادن به آن می‌توان به آمار فروش فعلی این شرکت و بررسی عملکرد این دو برند طی سال‌های اخیر اشاره داشت که به‌غیراز معرفی مدل‌های جدید، هیچ رشد مالی از خود نشان نداده است.

این موضوع نگران‌کننده باعث شده که حتی سرمایه‌گذاری ۱‌میلیارد و ۹۴۰ میلیون پوندی برای ساخت کارخانه جدید تا سال ۲۰۲۲ نیز اشتباه به نظر برسد. چراکه طی دو سال آینده این شرکت تا ۴میلیارد پوند ضرر خواهد کرد و اگر همین روال پیش‌گرفته شود، حجم کلی ضررها در سال ۲۰۲۳ به ۵میلیارد دلار نزدیک خواهد شد. به‌این‌ترتیب حتی اگر تولیدات بیشتری از این کارخانه جدید بیرون بیاید، احتمال سربه‌سر شدن بدهی‌های شرکت ناچیز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =