بورس

در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، اکثر نمادهای این گروه با نزول روبه‎رو شدند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، پارس‎خودرو، مهرکام پارس، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، قطعات اتومبیل ایران، الکتریک‎خودرو شرق، ایرکا پارت صنعت و مهندسی نصیرماشین منفی خوردند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، اکثر نمادهای این گروه با نزول روبه‎رو شدند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، پارس‎خودرو، مهرکام پارس، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، قطعات اتومبیل ایران، الکتریک‎خودرو شرق، ایرکا پارت صنعت و مهندسی نصیرماشین منفی خوردند و در مقابل نمادهای  گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو، چرخشگر، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و بهمن‎دیزل مثبت شدند. همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته طی 17هزار و 135 نوبت معاملاتی، 163میلیون و 607هزار سهم به ارزش 27هزارو478میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار خودرویی ها تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 16هزارو375میلیاردتومان شد. از‌سوی‌دیگر، شاخص گروه خودرو با کاهش 192 واحدی، 18هزار و 575 واحد شد.

   سد درهم‎شکسته سطح مقاومتی شاخص خودرویی‎ها
با توجه به شرایطی که این روزها بر کلیت گروه خودرویی حاکم است، می‎توان گفت درحالی‎که سطح مقاومتی شاخص این گروه در محدوده 19هزار آن بود، اما  مدت‎هاست این سطح را شکسته و به زیر آن نزول پیدا کرده است. حال باید دید این روند نزولی تا چه میزان ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین باتوجه به این‎که در ماه پایانی سال قرار داریم، بسیاری از سرمایه‎گذاران بورسی به‌دنبال فروش سهام خود هستند و در این رابطه نقدینگی کم خواهد شد. بر این اساس نیز باید منتظر ماند و دید آیا در سال آینده وضعیت خودرویی‎ها بهتر خواهد شد یا این‎که روند فعلی را ادامه خواهند داد.

   دو رایحه خوش در بورس
بهبود نسبی معاملات بازار سهام در روزهای آخر هفته به دو رویداد مهم و مربوط به جلسه گروه ویژه اقدام مالی معروف به FATF در پاریس و نیز احتمال فرصت دوباره به ایران براساس قطعنامه‌ نهاد مرکزی حزب دموکرات آمریکا (تعیین‎کننده نامزدهای ریاست‎جمهوری این حزب) مبنی‌‌بر برنامه دموکرات‎ها برای بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات بود. در این میان طبق اعلام قبلی، نتیجه جلسه بیش از 800 مقام رسمی از صندوق بین‎المللی پول، بانک‌جهانی و دیگر نهادها در مورد ایران مشخص و اعلام شد FATF تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تا تیر سال آینده تمدید کرده است. بر این اساس، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بورس تهران، شاخص‌کل ۲۱۰۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۹هزار و ۴۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص‌کل هم‎وزن با ۱۲۱ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۲۹هزار و ۸۸۷ واحدی رسید. از‌سوی‌دیگر، ارزش معاملات نیز به رقم ۵۳۸میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‎به‎دست شدن ۱.۵میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۵۳هزار و ۴۵۹ نوبت دادوستد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =