بازار خودرو

در واقع با افزایش یک‌صد درصدی قیمت‌های رسمی با این مصوبه، بازار این آمادگی را پیدا کرد تا قیمت‌های خود را بیشتر افزایش دهد .

 به گزارش «اخبار خودرو»،بعد از گذشت حدود یک‌ماه و نیم از تصمیم خودروسازان و دریافت مجوز از وزارت صمت برای افزایش قیمت رسمی پنج‌درصد کمتر از بازار، به‌نظر می‌رسد این تصمیم نه‌تنها چندان چاره‌ساز نبوده بلکه باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها نیز شده است. 
در واقع با افزایش یک‌صد درصدی قیمت‌های رسمی با این مصوبه، بازار این آمادگی را پیدا کرد تا قیمت‌های خود را بیشتر افزایش دهد زیرا در نتیجه این مصوبه عملا قیمت‌های رسمی تابعی از قیمت‌های بازار شده است، بدین نحو که هر چقدر قیمت‌های بازار افزایش یابند عملا شرکت‌ها این مجوز را دارند تا قیمت‌های خود را تا کمتر از پنج‌درصد آن قیمت‌گذاری کنند. 
بدین‌ترتیب مسابقه‌ای بین افزایش‌قیمت‌های شرکتی و رسمی با قیمت‌های بازار به‌وجود آمده است که در این میان برنده، خودروسازان و دلالان و بازنده مصرف‌کنندگان نهایی خودرو هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسحق IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 0
    همه قشنگ میدونن این بازیه. مردوم خر نیستن خر سوارن
  • دکتر کربلایی استاد US ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    0 0
    سلام چطور میشه ایران خودرو سایپا واسه تولید به مشتری ۱سال مهلت تحویل میدن اون یک سالم میگن قطعات نداریم الان با قیمت های نجومی چطوری چندهزار خودرو یک ماه تحویل میدم حتما از خودروهای انبارشده سالهای میشه
  • حسن IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 0
    هزینه های سربار و بیهوده خودروسازان خیلی زیاده و در نتیجه پول مردم را به جای اینکه صرف خرید قطعه کنند تا در اینده با مشکل مواجه نشوند و تولید بیشتر شود خرجهای بیهوده میکنند مثلا حساب کنید هزینه نهداری تیم فوتبال سایپا و قرارد بازیکنان این تیم چقدر میشود اینها از محل افزایش قیمت خودرو حاصل میشود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =