کد خبر: 224210
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
ماسیمو روزربا (Massimo Roserba)

گفتنی است که در این جوینت‌ونچر (دانگ‌فنگ و پژو سیتروئن) دو طرف سهم مساوی دارند و بنابراین تصمیم برکناری روزربا، تصمیمی بوده که چینی‌ها نیز در آن دخالت داشته‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودروسازی PSA اعلام کرد که ماسیمو روزربا (Massimo Roserba) دیگر پست مدیرعاملی جوینت‌ونچر دانگ‌فنگ و پژو-سیتروئن را در اختیار نخواهد داشت. این تصمیم از ماه جاری قابلیت اجرایی خواهد داشت.  

روزربا که ۵۰سال دارد از سال ۲۰۱۶ به PSA پیوسته بود و توانست طرح‌های خوبی برای افزایش فروش محصولات پژو و سیتروئن در ایتالیا ارائه کند. همچنین او از مدیران ارشد و سابق گروه فیات‌کرایسلر بوده است.

در حال حاضر نیز جان کریستوفر مارشال از پست معاونت به ریاست جوینت‌ونچر پژو و سیتروئن رسیده است. این تصمیم بیشتر به خاطر افت فروش محصولات تولیدشده توسط جوینت‌ونچر دانگ‌فنگ و پژو سیتروئن اتفاق افتاده بود.

گفتنی است که در این جوینت‌ونچر دو طرف سهم مساوی دارند و بنابراین تصمیم برکناری روزربا، تصمیمی بوده که چینی‌ها نیز در آن دخالت داشته‌اند.

در سال ۲۰۱۷ این خودروساز افت ۶۳درصدی تقاضای بازار را سنجش کرده است. این آمار به کمک کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۸۴۰هزاردستگاه در سال به فاصله یک سال گذشته ثبت‌شده است. اما فقط در ماه ژانویه کل جوینت‌ونچر توانسته بود ۱۲هزارو۳۰۰دستگاه بفروشد که نسبت‌به سال گذشته میلادی ۶۰ درصد کمتر بود.

با پایان سال ۲۰۱۸ مشخص شد که تحویل خودرو آن‌ها نیز ۳۳ درصد کاهش داشته و به ۲۵۳هزاردستگاه در سال رسیده است. البته گروه PSA با چانگان نیز برای تولید محصولات سیتروئن جوینت‌ونچر ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =