دریفت

این بار پایان یک‌سال تلاش رانندگان به‌گونه دیگری رقم خورد. در حالی که همه انتظار داشتند همچون دورهای گذشته مسابقات فرمولا دریفت کشوری در یک روز و مرحله انفرادی و دو به دو برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد و با تصمیم مسئولان برگزاری، روز پنجشنبه امتیازگیری‌های اولیه برای مرحله انفرادی انجام شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از این مسابقه پیست آزادی به خواب چندهفته‌ای خواهد رفت و تا سال آینده مسابقه مهمی در آنجا برگزار نخواهد شد. اما این بار پایان یک‌سال تلاش رانندگان به‌گونه دیگری رقم خورد. در حالی که همه انتظار داشتند همچون دورهای گذشته مسابقات فرمولا دریفت کشوری در یک روز و مرحله انفرادی و دو به دو برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد و با تصمیم مسئولان برگزاری، روز پنجشنبه امتیازگیری‌های اولیه برای مرحله انفرادی انجام شد و به‌این‌ترتیب در روز جمعه شاهد برگزاری فینال مسابقات به‌صورت سوئسو یا دو به دو بودیم. 

  دور انفرادی
همچون گذشته دور انفرادی برای هر شرکت‌کننده در دو راند برگزار شد که بالاترین امتیاز کسب‌شده در هر راند درنهایت برای رانندگان به ثبت رسید. در پایان این دور فهیم‌رضا کیخسروی که پس از دو سال مسابقه در کشور ترکیه، در راند پایانی به مسابقات پیوسته بود، توانست بیشترین امتیاز را که فقط یک امتیاز از کل امتیازات داوران کمتر بود، به‌دست بیاورد.  
با کسب ۹۹امتیاز رضا فهیم در صدر جدول دور گروهی قرار گرفت و پس از او هیراد صفرچی با ۹۴امتیاز و رضا گله‌دار نیز با همین امتیاز قرار گرفتند. از این مرحله ۱۵راننده به دور نهایی راه یافتند که آخرین آنها در دور انفرادی هیچ امتیازی را کسب نکرده بود.

  دور سوئسو
رقابت این دور به‌دلیل برگزاری در روز دوم، از ساعات اولیه روز جمعه آغاز شد و به‌این‌ترتیب راننده‌ها با تمرکز و خطای فنی کمتری این دور را انجام دادند که کیفیت رقابت را افزایش داده بود. باآنکه اکثر تماشاچیان انتظار رقابت بین شهاب پیشانی‌دار و رضا فهیم را داشتند اما روند مسابقات درنهایت به سمتی پیش رفت که به‌رغم برگزار نشدن رقابت بین دو راننده اما هر دو روی سکو رفتند. 
در این دور، نخستین رقیب پیشانی‌دار، محمدرضا روحی بود که توانست با اختلاف امتیاز خوبی روحی را حذف کند. سپس نوبت به رضا فهیم رسید تا عماد مدیر را حذف کند. در رقابت بعدی رضا بزرگ در مقابل هادی جعفرپور قرار گرفت اما با بیرون رفتن بزرگ در تعقیب جعفرپور، حذف شد. 
رقابت بعدی بین هیراد صفرچی و دکتر بیگدلی انجام شد و صفرچی با اختلاف توانست خود را به مرحله بعد برساند. رقابت بعدی بین رضا گله‌دار و پیشانی‌دار برگزار شد که درواقع یک فینال زودهنگام بود. 
با کنار رفتن گله‌دار فقط صفرچی رقیب پیشانی‌دار بود که این بار با نزدیک شدن به پیشانی‌دار هنگام تعقیب و فاصله انداختن هنگام جلوداری، توانست خود را به فینال و رقابت با رضا فهیم برساند. 
اما در فینال این فهیم بود که بافاصله انداختن و به‌کمک خودرو  سریع‌تر خود در آخرین دور پیست، توانست امتیاز بیشتری را کسب کرده و خود را به‌عنوان قهرمان این راند از مسابقات معرفی کند.

   غیبت دوساله فهیم‌رضا کیخسروی
رضا فهیم که در آخرین سال‌های حضورش در مسابقات ایران با خودرو ب‌ام‌و M6 حضور داشت و با این خودرو خاص کوسه‌مانند شناخته‌ می‌شد، طی مدتی‌که در مسابقات دریفت ایران شرکت نمی‌کرد، در کشور ترکیه گاراژ جداگانه‌ای برای خود راه‌اندازی کرد تا برای تامین و تجهیز خودروهای جدیدش مشکلی نداشته باشد. خودرو نیسانی که او با رنگ‌آمیزی جذاب فسفری و مشکی به ایران آورده نیز در ترکیه تجهیز و شخصی‌سازی‌شده است. 
رضا فهیم در این  ۲سال با شرکت در مسابقات سطح بالای دریفت کشور ترکیه توانست سطح رانندگی خود را افزایش دهد و مهارت او در فینال دریفت به‌صورت کاملا مشهودی افزایش پیداکرده بود. حال امیدواریم این راند، آخرین راندی نباشد که او در ایران مسابقه می‌دهد و در دیگر راندهای دریفت نیز شاهد حضور او بامهارت مثال‌زدنی‌اش باشیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نعیم DE ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    سپاس از اخبار و اطلاعات شما.کاش مفصل تر میپرداختین به موضوع و حواشی رو هم بیان می کردید.دوستلی که رضا فهمیم نبود رقابت تکراری و کسل کننده شده بود.امیدوارم رضا فهیم با کنار گذاشتن حواشی و تمرکز روی رقابت نشون بده علاوه بر قهرمان بودن استاد فوق العاده ای هم هست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =