کد خبر: 224242
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
فارادی فیوچر

پس‌ازاینکه در ماه اکتبر گذشته استارت‌آپ برقی‌ساز فارادی فیوچر اعلام کرد که میزان درآمد و تعداد کارمندان خود را کاهش خواهد داد، چالش‌های جدیدی پیش روی این کمپانی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»، ۱۱طرح شکایت از این خودروساز توسط تامین‌کنندگان و شرکت‌های مرتبط با این استارت‌آپ در دادگاه‌ها مطرح‌شده که تمام آن‌ها پرونده‌های جدیدی هستند. درمجموع به‌خاطر این پروندها کمپانی مورداشاره باید مبلغ ۸۰میلیون دلار را درازای قطعات گرفته‌شده، خسارت و دستمزد از فارادی فیوچر دریافت کند.

اکثر پرونده‌ها توسط شرکت‌های ایجادشده که به‌تازگی همکاری خود را با فارادی فیوچر آغاز کرده‌اند مطرح شده که این مورد نشان از بی‌اعتمادی به این شرکت است. البته وقتی‌که کمپانی مورداشاره محکوم‌به پرداخت ۱۰۰میلیون دلار مالیات پرداخت‌نشده در سال ۲۰۱۷ می‌شود، باید هم انتظار داشت که شرکای آن احساس خطر کنند. اما دادخواست‌های جدید نشان از موارد جدیدی از مشکلات این استارت‌آپ است. 

این در حالی است که میشایل آگوستا، مدیر مالی این شرکت در دادگاه حضار شده و اعلام کرده بود که در سال گذشته بیش‌از ۵۹میلیون دلار به تامین‌کنندگان خودپرداخت کرده است. اما پرونده‌ها نشان می‌دهند که کل بدهی FF بیشتر از این رقم‌ها است. 

همچنین این دادخواست‌ها زمانی تشکیل‌شده‌اند که استارت‌آپ کالیفرنیایی تقریبا تمام بودجه خود را صرف کرده و طی دعوای عمومی که با سرمایه‌گذار اصلی چینی خود داشته، مهم‌ترین حامی مالی خود را ازدست‌داده است. 

این شرکت برای پیدا کردن سرمایه‌گذار جدید نیز مشکلاتی همچون بدهی‌های جاری و حقوق کارمندان دارد که باعث می‌شود هرکسی به این شرکت برای اجرای طرح‌هایش که تولید خودرو با پیشرانه تمام برقی باشد، اعتماد نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =