افتتاح نمایندگی و چهارمین باشگاه مشتریان آمیکو در استان گلستان

56‌نمایندگی فروش، خدمات پس از فروش و فروش قطعه خودروهای سنگین آمیکو در سراسر کشور فعال هستند

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه صنعتی آمیکو در ادامه توسعه نمایندگی‌های خود، نمایندگی 1904 استان گلستان را در شهر گرگان رونمایی کرد. هم‌زمان با افتتاح نمایندگی 1904 آمیکو (داداش‌زاده و کرامتی)، چهارمین دوره از گردهمایی باشگاه مشتریان این شرکت نیز در گرگان برگزار شد.

این مراسم با حضور برخی از مدیران آمیکو، اسکندر اسکندری؛ مدیرکل کمیته امداد استان گلستان، عیسی بابایی؛ قائم‎مقام کمیته امداد استان، آرش اسفندیاری؛ مدیرکل هلال‎احمر استان گلستان، سرهنگ محمد شیرازی؛ رئیس‎پلیس شهر گرگان، سرهنگ محمد طبیبی؛ رئیس‎پلیس راهور استان گلستان، سرهنگ مسعود فروزان؛ جانشین فرمانده انتظامی این استان، رمضانعلی تربتی‎نژاد، رئیس اداره ورزش و جوانان گرگان، کریم علمی؛ رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، حمیدرضا آقاملایی؛ سخنگوی شورای شورای شهر گرگان، مرتضی عباسی؛ رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان گلستان، سرهنگ سیدمحمد حسینی؛ مسئول تربیت بدنی بسیج سپاه ناحیه گرگان و جمعی از اصحاب رسانه در شهر گرگان برگزار شد.

راه‌اندازی نمایندگی‎های شیراز، بندرعباس و اصفهان در بهار 98 

در این مراسم عباس حاج‎محمدعلی، رئیس امور نمایندگان آمیکو درخصوص افتتاح نمایندگی جدید این شرکت گفت: «به فاصله یک ماه و نیم از افتتاح نمایندگی آمیکو در کرمانشاه، به وعده خود درخصوص راه‌اندازی یک نمایندگی دیگر و برگزاری دوره دیگری از باشگاه مشتریان تا پایان سال عمل کردیم.» حاج‎محمدعلی در ادامه از برنامه راه‌اندازی سه نمایندگی دیگر در شهرهای شیراز، بندرعباس و اصفهان طی سه ماه نخست سال 98 خبر داد.

وی در این خصوص بیان کرد: «سعی خواهیم کرد هم‌زمان با هر افتتاحیه، باشگاه مشتریان را جدیدتر و متنوع‌تر برگزار کنیم تا در مقایسه با دوره‌های پیش از آن متفاوت باشد.»

رئیس امور نمایندگی آمیکو در مورد نمایندگی‌های فعال این شرکت گفت: «آمیکو درحال‎حاضر از 56‌نمایندگی فروش، خدمات پس از فروش و فروش قطعه در سراسر کشور برخوردار است که این نمایندگی‌ها برای ارائه خدمات به خودروهای سنگین آمیکو هستند.»

حاج‎محمدعلی در ادامه با اشاره به نمایندگی‌های سواری و پیکاپ این شرکت افزود: «درحال‎حاضر 6‌نمایندگی هم به ارائه خدمات سواری‌ها و پیکاپ‌های آمیکو مشغول هستند.» 

وی با اشاره به تلاش آمیکو برای گسترش نمایندگی‌ها بیان کرد: «در گام نخست سعی می‌کنیم در هر استان یک نمایندگی فعال درخصوص خودروهای سواری ازجمله پیکاپ‌های آمیکو داشته باشیم و بعد از آن به سمت راه‌اندازی یک نمایندگی در هر شهر خواهیم رفت.»

وی ادامه داد: «به‎جز این موارد، نمایندگی‌های دیگری وجود دارند که درحال‎حاضر استانداردسازی خود را براساس دستورالعمل‎ها و استانداردهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) و شرکت آمیکو انجام می‌دهند.»

به گفته وی، هرچند این نمایندگی‌ها در گذشته هم وجود داشته‌اند و تازه‌تاسیس نیستند اما با توجه به استانداردسازی‎های جدید، در حضور اصحاب رسانه از آن‎ها نیز رونمایی خواهد شد.

رئیس امور نمایندگان شرکت آمیکو همچنین درخصوص فعالیت هم‌زمان نمایندگی‌ها روی سواری و خودروهای سنگین اظهار کرد: «بنا بر اولویت‎های ما، اگر نمایندگی‌های آمیکو بتوانند استانداردهای خدمات خودروهای پیکاپ و سواری را نیز پاس کنند، می‎توانند هم‌زمان نمایندگی خودروهای سواری آمیکو را داشته باشند. درحال‎حاضر چند نمونه از نمایندگی‌ها این شرایط را دارند و با انجام استانداردسازی لازم، مجوز فروش و خدمات پس از فروش سواری‌ها را به دست آوردند.»

حاج محمدعلی در زمینه تامین قطعه نیز گفت: «در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام قطعات مورد نیاز خودروها موجود است. بر این اساس، اگر محصولی در یک شهر با مشکل مواجه می‌شود، حتی اگر نمایندگی نداشته باشد، سرویس در محل انجام و مشکل خودرو برطرف خواهد شد.»

خبرهای خوب درباره محصولات جدید آمیکو

وحید محمدی، رئیس سازمان فروش گروه صنعتی آمیکو نیز این مراسم با اشاره به وضعیت فروش پیکاپ‌ آمیکو گفت: «بحث فروش آسنا از یک سال مطرح شد و خوشبختانه تا ‌امروز با شرایط بسیاری خوبی بین مصرف‌کنندگان جا افتاده است.»

وی افزود: «با توجه به این‎که درحال‎حاضر ورود رقبای خارجی و خودروهایی که در سال‌های گذشته در کشورهای دیگر ازجمله آسیای شرقی تولید می‌شد، به بازار ایران ممنوع شده است، پیکاپ آسنا از نظر رقبای هم‌سطح و هم‌کلاس خود بی‌رقیب محسوب می‎شود.»

محمدی با بیان این‎که به‎زودی کارهای مربوط به استانداردهای مدل توربو پیکاپ آسنا انجام خواهد شد، اعلام کرد: «این مدل در مرحله تست جاده‌ای قرار دارد و تولید انبوه آن از پایان فروردین‎ماه آغاز خواهد شد.» 

وی درخصوص تامین قطعه و خدمات پس از فروش این خودروها اظهار داشت: «بحث تامین و نگهداری قطعات یکی از مباحث مهم در خودروسازی است و در سال‌های اخیر، برخی برندها در این خصوص به مشکل برخورده‌اند. اما محصول آمیکو با توجه به برخورداری از شبکه نمایندگی‌ها و گسترش آن، توانسته است بازخورد خوبی را در بازار ایران داشته باشد.»

رئیس سازمان فروش گروه صنعتی آمیکو در زمینه شرایط انتخاب نمایندگی برای این خودروها توضیح داد: «انتخاب نمایندگی در این شرکت از یک پروسه برخوردار است و نمایندگی‌ها باید یک‌سری استانداردهای لازم را داشته باشند. نخست آن‎که نمایندگی مورد نظر باید از سابقه خوبی در آن شهر برخوردار باشد و در زمینه ارائه خدمات پس از فروش، میان مشتریان از نام نیک بهره ببرد و عموم مشتریان از آن راضی باشند. یعنی در سال‌های گذشته کار خدمات پس از فروش را به نحو مطلوب انجام داده باشند. همچنین این نمایندگی‌ها باید از امکانات زیرساختی مورد نیاز ما بهره‌مند شوند، مانند شوروم‌هایی که برای خودروهای جدید ما نیاز است. از سوی دیگر، این نمایندگی‌ها باید افراد آموزش‌دیده‌ای را در تیم خدمات پس از فروش خود داشته باشند. ما به دنبال نمایندگی‌هایی هستیم که مردم را از خود بدانند.»

 وی با بیان این‎که آمیکو همچنان پرصلابت و پرقدرت مانند یک کوه پابرجاست و به فعالیت خود ادامه می‌دهد، به روش فروش B2B این شرکت (فروش به شرکت‎ها و سازمان‎ها) اشاره کرد و گفت: «آغاز کار ما با ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که با جان مردم و محیط‌زیست در ارتباط هستند و ارگان‌های دولتی که کارشان خدمات‌رسانی و نجات جان و مال مردم است. در اردیبهشت‎ماه نیز فروش ما به‎صورت مویرگی و برای مصرف‌کنندگان عام شروع خواهد شد.» 

محمدی همچنین خبر داد: «درخصوص خودروهای سواری نیز روی سه مدل کار می‌کنیم که از اردیبهشت‎ماه خبرهای خوبی در این مورد اعلام خواهیم کرد.»

وی به وضعیت فروش کمپرسی 2631 جدید آمیکو هم اشاره کرد و گفت: «این کمپرسی، محصول طلایی ما در حوزه دیزل است. مالکان این محصول طلایی تمایلی به فروش آن ندارند، بلکه یک دستگاه را به دو دستگاه تبدیل می‌کنند. چراکه این محصول بیشتر از ظرفیت اسمی خود، توانایی جابه‌جایی بار دارد، استهلاک بسیار پایینی داشته و تعویض قطعات آن بسیار دیر اتفاق می‌افتد، همچنین هزینه‌های آن برای مصرف‌کنندگان قابل توجیه است.» 

رئیس سازمان فروش آمیکو افزود: «نسخه جدید این خودرو از موتور یورو5 به‎علاوه EEV بهره می‌برد و درحال‎حاضر آمیکو نخستین شرکتی است که محصولی را با این استانداردها رونمایی می‌کند.»

وی با بیان این‎که خبر خوب این است که به‎زودی این کمپرسی به تولید انبوه خواهد رسید، ادامه داد: «به‎رغم این‎که هنوز این خودروها پلاک نشده‌اند، تقاضا درخصوص کمپرسی 2631 جدید بسیار زیاد است. اما از آن‎جایی که همیشه آمیکو در قبال مشتریان متعهد بوده است، اول کارهای پلاک‌گذاری آن را انجام خواهد داد و بعد آن‎ها را به فروش خواهد رساند.»

برند آمیکو در استان گلستان پرفروش و خوشنام است

در ادامه این مراسم، بابک داداش‌زاده، مدیر نمایندگی آمیکو در استان گلستان با اشاره به این برنامه گفت: «در کنار تاسیس این نمایندگی، برنامه باشگاه مشتریان در چهارمین دوره خود اجرا شد که بازخورد خوبی را به همراه داشت و حدود 200‌مشتری ثبت‌نام شدند.»

وی درخصوص انتخاب برند آمیکو برای دریافت نمایندگی اظهار داشت: «هفت سال پیش به‎عنوان مدیر فروش این نمایندگی در استان گلستان فعالیت داشتم و در آن دوران توانستیم فروش و خدمات پس از فروش خوبی را ارائه دهیم.»

داداش‌زاده افزود: «گروه ما مانند یک خانواده بودند و همان زمان نیز خودم را عضوی از این خانواده می‌دانستم. اما چند سال به دلیل مسائل و مشغله‌های کاری از این برند دور افتادم و نمایندگی برند آمیکو نیز حدود دو سال در استان گلستان فعالیت نداشت. اما با توجه به آن‎که از پتانسیل و ظرفیت قوی این شرکت آگاه بودم، هماهنگی‌هایی را انجام دادیم تا بتوانیم نمایندگی را در این شهر بگیریم.» 

وی ادامه داد: «خدمات پس از فروش، فروش و امور نمایندگان در این خصوص زحمات بسیاری کشیدند و به تاسیس نمایندگی در این استان کمک کردند.»

مدیر نمایندگی آمیکو در استان گلستان با بیان این‎که برند آمیکو در این استان بسیار خوشنام است و فروش فوق‌العاده بالایی داشته است، اظهار داشت: «خودروهایی که در این استان خریداری شده‌اند، نیاز به خدمات دارند و وظیفه ما به‎عنوان عضوی از خانواده آمیکو، ارائه این خدمات است.»

وی به معرفی خودروهای پرفروش آمیکو در سال‌های گذشته پرداخت و اظهار کرد: «در گذشته که نمایندگی آمیکو در گلستان فعال بود، به‌دلیل معدن‌خیز بودن این منطقه ده‎چرخ و شش‎چرخ‌های تک و جفت‌محور آمیکو از فروش بالایی برخوردار بودند و به‌دلیل آن‎که در این منطقه تره‌بار رشد خوبی دارد، باری‌های آمیکو هم فروش خوبی دارند و امیدوار هستیم که بتوانیم از کشنده‌های آمیکو هم در این منطقه رونمایی خوبی داشته باشیم.» 

داداش‌زاده به برنامه افزایش فروش این نمایندگی اشاره کرد و گفت: «برنامه برای افزایش فروش این است که بتوانیم تبلیغات گسترده محیطی داشته باشیم. چراکه با تبلیغات محیطی، خریداران بیشتری به سمت ما می‌آیند و با دیدن روابط صمیمی و صداقت در فروش، جذب این برند می‌شوند.»

وی درخصوص تفاوت فعالیت این شرکت با سایر برندها تصریح کرد: «بیشتر نمایندگی‌های مربوط به سایر برندها، فروش مدت‌دار را در دستور کار دارند؛ یعنی با دریافت پول از مشتری، کارهای مربوط به خرید خودرو را انجام داده و بعد آن را تحویل مشتری می‌دهند. اما آمیکو اقدام به فروش خودروهای موجود می‌کند و بدون داشتن خودرو پیش‌فروش انجام نمی‌دهد. این بزرگ‌ترین تبلیغ آمیکو است. برنامه ما این است که این روال را با قدرت پیش ببریم و به سرانجام برسانیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =