کد خبر: 224268
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

ششمین خودروساز بزرگ ژاپنی قصد دارد بزرگ‌ترین فراخوان خود را انجام دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بر این اساس کمپانی سوبارو درنظر دارد حدود 2میلیون و 300 هزار دستگاه از خودروهای خود را به‌دلیل نقص‌فنی در چراغ اعلان هشدار ترمز‌ها فراخوان کند. 
البته این فراخوان گسترده که بخش عمده‌ای از آن مربوط به بازار ایالات‌متحده است، شامل دو مدل محبوب و پرفروش سوبارو یعنی ایمپرزا و فارستر می‌شود. طبق آمار منتشر‌شده حدود 300هزار دستگاه موردنظر مربوط به بازار ژاپن خواهد بود. 
این فراخوان در جهت تعمیر چراغ هشدار ترمز‌ها اجرایی خواهد شد که می‌تواند به آتش گرفتن و انفجار در خودرو منجر شود. از همین‌رو سوبارو قصد دارد به‌منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز این حوادث، خودروهایی را که احتمال بروز چنین مشکلی در آن‌ها وجود دارد، فرا بخواند تا درصورت نیاز این مشکل در سیستم برقی خودروها مرتفع شود. خودروهای مشمول این فراخوان از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ به ‌تولید رسیــــــده‌اند. 
در این صورت به استثنای فراخوان‌هایی که خودروسازان متعدد در رابطه با ایربگ‌های تاکاتا اعلام کرده‌اند، این بزرگ‌ترین فراخوانی است که به‌صورت یکجا توسط یک‌ خودروساز انجام خواهد شد. 
فراخوان‌های متعدد از سال ۲۰۱۷ توسط سوبارو به‌دلیل مشکلات فنی گوناگون موجب شد تا فروش این برند در بازار آمریکا کاهش یابد و این خودروساز ژاپنی حاشیه سود خود را به کمترین میزان در ۶سال گذشته برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =