فلو مکس

فلو مکس که گویا از سرزمین‌های غربی به بازار ایران رسیده است، ‌جایی تولید نمی‌شود جز در شرکت نفت پارس یعنی همین ایران.

حکایت استفاده از نام و نشان‌های خارجی برای ترغیب مصرف‌کننده ایرانی به خرید،‌ نه عجیب است و نه تازه. داستانی قدیمی و آشنا برای ایرانی‌ها که می‌گوید اگر کالایی با نام و برند خارجی عرضه شود، مشتری‌های بیشتری هم خواهد داشت. حالا تصور کنید چنین ترفندی در روزگاری مورد استفاده قرار گیرد که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پدیده انفجار اطلاعات را به خوبی معنا کرده‌اند.

اگرچه بارها «دنیای خودرو» با اطلاع‌رسانی درباره کیفیت روانکارهای موجود در بازار سعی در آشناکردن مصرف‌کنندگان نهایی با انواع روغن‌موتورها و شاخص‌های درج‌شده روی قوطی‌های مختلف کرده اما به‌تازگی رونمایی از یک برند روغن‌موتور تولید داخل، با نام و نشان‌های انگلیسی این شبهه را در ذهن ایجاد کرده است که این‌بار شرکت نفت پارس به عنوان اولین و قدیمی‌ترین تولیدکننده روانکار در ایران می‌خواهد با نام و نشان‌های خارجی، رگ خواب مصرف‌کننده‌های ایرانی را به دست آورد.

همه‌چیز از بیلبوردهای خیابانی شروع شد. فلو مکس که گویا از سرزمین‌های غربی به بازار ایران رسیده است، ‌جایی تولید نمی‌شود جز در شرکت نفت پارس یعنی همین ایران. نفت پارس که برندی صاحب‌نام در صنعت روانکارهای ایرانی است، برای افرادی که خودروهای به‌روز و وارداتی سوار می‌شوند، برندی جدید و البته انگلیسی، تعریف و حتی این برند را در سایتی جداگانه معرفی کرده است. تا اینجای کار مشکل چندانی نیست. یک محصول ایرانی با نام و نشان خارجی و به اذعان تولیدکننده‌هایش با کیفیت روز دنیا وارد بازار شده است. اما وقتی در چند و چون تولید و معرفی این محصول دقیق می‌شویم، با نکات جالبی مواجه می‌شویم که احتمالا به معنای خجالت کشیدن این شرکت از معرفی محصول تولیدی خود با نام و نشان ایرانی است.

فلومکس هم آمریکا نرفته استاندارد گرفت!

محصولات جدید شرکت نفت پارس که البته پس از بررسی مجدد سایت انجمن نفت آمریکا یعنی API توسط خبرنگار روزنامه «دنیای خودرو»، ‌آمریکا نرفته استانداردهای آمریکایی را گرفته‌اند! بدون تایید موسسه API استانداردهای SL،SMوSN را روی قوطی‌هایشان درج کرده‌اند. این اولین مشکلی است که راه ورود این محصولات به بازارهای بین‌المللی را خواهد بست.

از سوی دیگر این مجموعه بزرگ تولید روانکار برای هر سه محصول خود مدعی استفاده از روغن پایه‌های تمام‌سنتتیک است که از قضا تکنولوژی تولید آنها در ایران وجود ندارد و اگر قصد واردات آنها را هم داشته باشند باید به‌ازای هر لیتر، سه دلار و نیم به تولیدکننده‌های بزرگ دنیا ارز پرداخت کنند. پس با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که برای خرید روغن‌پایه روانکاری که قوطی 4لیتری آن به قیمت 96هزارتومان در بازار به فروش می‌رسد باید بیش از 150هزارتومان هزینه کرد، البته این جدا از هزینه خرید ادتیو،‌ بسته‌بندی، ‌تولید،‌ بارگیری و ... است.

نام‌گذاری‌های عجیب به‌جای شفاف‌سازی

نفت پارس با توجه به اطلاع از وجود علاقه برخی مشتریان ایرانی به برندهای خارجی و فرهنگ مصرف کالاهای خارجی محصولات خود را به اولتراتک،‌ های‌تک و مگاتک تقسیم‌بندی کرده است. البته روی قوطی روغن‌موتور 0W20با API-SN به استفاده از روغن پایه تمام‌سنتتیک اشاره کرده است. اما هرگز مانند کمپانی‌های بزرگ تولید روانکار در دنیا این مهم را برای مصرف‌کننده نهایی تشریح نکرده که این روغن پایه از نوع روغن پایه گروه 4یعنی PAO است یا روغن پایه گروه 5یعنی ESTER.

این مورد برای باکیفیت‌ترین روغن موتور فلومکس است و داستان وقتی جالب می‌شود که روغن موتور 10W40 API-SLفلو مکس درست برخلاف تمام روغن‌های موجود در دنیا به‌جای تولید با روغن پایه نفتی با روغن پایه سنتتیک ساخته شده است! البته در روغن موتور SL و SM هم نامی از نوع روغن پایه سنتزی به کار رفته در این محصول برده نشده است.

اگرچه شرکت نفت پارس به‌عنوان تولیدکننده برند فلومکس مدعی است که تمام‌ این محصولات با روغن پایه‌های سنتزی تولید شده‌اند و از قضا از بهترین نوع ادتیو نیز در آنها استفاده شده است اما آنچه خریدار را به شک می‌اندازد، قیمت‌های بسیار پایین این محصولات در مقایسه با روغن‌موتورهای خارجی است که از بهترین نوع روغن پایه و ادتیو استفاده کرده‌اند.

این نکته بیش از هر چیز بیانگر این است که این محصول طبق روال معمول در صنعت تولید روانکارهای ایرانی با نسبت 30 به 70 از روغن پایه سنتزی و روغن پایه گروه یک تولیدی در کشور و حتی 30به 70 از روغن‌های گروه دوو سه وارداتی از ترکمنستان با روغن پایه گروه 1ایرانی تولید شده است که در این زمینه باید منتظر توضیح مسئولین این شرکت بود.

عمده فروشانی که به خرید فلومکس توصیه می‌شوند!

بازاری‌ها معتقدند که شرکت نفت پارس با توصیه خرید محصولات فلومکس می‌خواهد مردم را به استفاده از این محصول ترغیب کند. به گفته چند عامل فروش محصولات نفت پارس،‌ کارشناسان فروش این شرکت به هر عامل شرط می‌کنند محصولات فلومکس را به میزان 3درصد از کل خریدشان در هر دوره تهیه کنند. البته بسته به محل و شهری که در آن فعالیت دارند، باید یکی از سه محصول را انتخاب کنند.

به گفته فعالان بازار این یک ترفند بازاریابی برای گران‌کردن همان کالاهای قدیمی است، چراکه فلومکس 10W40 همان پارس «سوپرپایا» است که به قیمت هر قوطی 4لیتری 59هزار تومان به فروش می‌رسید و بعد از مدتی با اضافه شدن پسوند پلاس به آخر نامش 66هزارتومان قیمت گرفت. حالا هم با تغییر برند و لوگو برای نماینده‌های فروش بالای 90هزارتومان فاکتور می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به «دنیای خودرو»، ‌شرکت نفت پارس برای اولین محموله‌های تولیدی فلومکس از ادتیوهای باکیفیت‌تری استفاده کرده تا به مرور بتواند این برند نوپا را بین بازار محصولات خارجی‌که دیگر امکان ورود ندارند، جا بیندازد.

 اگرچه باید دید آیا چند ماه دیگر نیز می‌توان توقع استفاده از ادتیوهای باکیفیت‌تر و عملکرد مناسب را از روغن‌های تولیدی داشت یا خیر؟ شاید بهترین راه برای تشخیص کیفیت این روغن‌ها تست آنها در موتور خودروها باشد، چراکه به گفته کارشناسان ادتیوهای بی‌کیفیت نیز می‌توانند در تست‌های متعارف آزمایشگاهی سربلند بیرون بیایند در حالی که بی‌شک حرفی برای گفتن در موتور خودروها نخواهند داشت. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بوئین زهرا NL ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    23 14
    دم شما گرم ، تو خیلی از حوزه ها چند سال است که مملکت صاحب نداره اونجا ، بیچاره سلامتی و قلب مردم و بیچاره سلامت قلب خودروها و موتور اونا ،، دشمن کجاست ؟؟؟
    • پاي لنگ IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
      59 5
      پسر خوب من فلومكس 10/40 ريختم عالي بود . معلومه اين آقا خيلي مغرضانه به اين توليد ايراني نگاه كرده . چون ارزونه دست آقازاده هاي دلال رو بسته كه ديگه نميتونن روغن خارجي كيفيت پايين رو به مردم بندازن
  • مجید IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    14 19
    درود بر شما با این اطلاعات مردم را آگاه میکنید & اگر لطف کنید محصولات قابل قبول از نظر خودتان را معرفی نمایید خیلی کمک بزرگی در این آشفته بازار لوازم یدکی به مردم خواهید کرد با تشکر
  • امیر رضا نیک پی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    26 5
    سلام من از این روغن استفاده کردم و کاملا راضی هستم ، ضمن اینکه تمام روغن های ایرانی از API استفاده میکنن از نظر من این مقاله منطقی نیست
    • نیمیا IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
      11 9
      با سلام من تو ماشینم یعنی ۲۰۶ موتورtu5 استفاده کردم اصلا راضی نیستم ماشینم خوب کار نمی کنه
  • عطا غفوریان IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    1 10
    ممنون از مقاله کاربردی - واقعا نباید از روغن متفرقه استفاده کرد من 2 مرتبه از روغن آترود که ایرانی و تولید سیرجان هست استفاده کردم و الان چند روز هست درگیر تعمیر موتور خودروم هستم. شکایت هم کردم تا 3 میلیون هزینه تعمیر موتورم که روغن کلا کم کرده رو بدهند و فعلا اتحادیه می گه ما که روغن آترود رو استاندارد اعلام نکردیم چرا استفاده کردی.
  • Ali IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    11 10
    پس چه ...بریزم تو موتور این صاب مرده تو ای کشور همه متقلب و ......
  • مهدي IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    27 3
    با سلام خدمت تمامي عزيزاني كه نظرات خودشون رو راجع به اين مقاله دادن متاسفانه ما در موردهر موضوعي كه اطلاعات كاملي در مورد اون نداريم نظر ميديم اگه برند فلومكس رو ديده باشيد متوجه ميشيد كه آرم و علايم و توليد نفت پارس به وضوح بر روي بدنه اوان نوشته شده يعني هيچ كلاه برداري راجع به اون نبوده لازمه كه بدونين نفت پارس قديمي ترين توليد كننده انواع روغن تو ايران هست و توليدات اونم متفرقه نيستن . ظاهرا"دوستمون در مورد نحوه گرفتن تاييديه از شركت هاي معتبر اطلاعات كافي ندارن .اگه در مورد قيمت بيس اويل گروه 3 مورد استفاده در اين روغن نيز خودتون تحقيق كنين متوجه ميشين قيمت اون خيلي پايين تر از عدد درج شده تو مقاله هست و ميتونين به حقيقت واقعي اين مقاله بهتر پي ببرين . اگر فلومكس نام جديدي است ولي توليد اون تو پالايشگاهي كه بيش از 60 سال تجربه توليد روغن رو داره انجام ميگيره.در مورد خوب يا بد كار كردن موتور عوامل زيادي در نحوه كاركرد تاثير دارن مثل سيستم سوخت رساني ،شمعها ، دريچه گاز (اگه برقي باشه )، سنسور اكسيژن و ... تقريبا" روغن جزئ آخرين آيتم هايي است كه بطور آني و مستقيم ميشه اثر اونو در موتور مشاهده كرد و نظر داد اين موضوع رو در مورد اشخاصي كه از روغن هاي تغلبي استفاده كردن و موتورشون دچار آسيب شده ميشه متوجه شد اگه براحتي قابل تشخيص بود كه موتور اونا دچار خرابي نمي شد . آسيب هاي روغن پس از مصرف و بعد از گذشت مدت زمان قابل توجهي در موتور قابل شناسايي است .
  • محمد IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    32 3
    سلام بنده در خودرو تیبا 2 استفاده کردم و راضی هستم و از این به بعد هم ازش استفاده میکنم
    • واحدعقل لی GB ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      3 10
      احسنت دوست عزیز.هیچوقت یه شرکت آبرومند.آبروی چندین سالشوتوی جوب نمیریزه.بعدشم آمریکاخره کیه که فقط ازاون مجوز بگیره.نفت پارس کارخوبی کرده بدون مجوزفلومکس گذاشته.بعدشم بجای دعواباهم بیاییم صادقانه کارکنیم وتوجهان حرف اولوبزنیم که میزنیم من یه باغبانم فقط باروشهای ارگانیک بهترین میوه روتولیدمیکنم بدون سموم خارجی مرگ برآمریکا.لطفا جوانمردباشیدوروی پایه خودتون بایستید.درسته گرانی هست ولی انشاالله درست میشه
  • امیر ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    26 4
    من روغن موتورهای پارس رو استفاده می کنم برای خودروی خودم که ریو هست به جرعت میتونم بگم بدون کوچکترین شکی بهترین برند تولید کننده روغن داخل ایران هست و بسیار کیفیت بالایی دارن دوستان گول این حرفها رو نخورید بخرید یکبار امتحانش کنید دیگه هیچ روغنی تو ماشینتون جز پارس نمیریزین این روغن حتی از پارس سوپر پایا هم با کیفیت تره این مقاله ها هم از طرف شرکت های رقیب هستن که میخوان اذهان مردم رو گمراه کنن بخرید بریزین تو ماشینتون به خدا واسم دعا میکنید.
  • شهاب IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    21 3
    من قبلا از روغن ادینول براس مزدا 3 استفاده میکردم الان از فالو مکس استفاده میکنم که خیلی بهتر از ادینول پر شده در امارات هست چون موتور خیلی نرم تر کار میکند و دیگر صدای انگشتی سوپاپها از موتور نمیاید و تولید کننده آن معتبر و قیمت آنهم تقریبا نصف ادینول هست و همچنین باعث رونق تولید صنایع داخلی میشود و جیب یک عده خارجی و دلال و قاچاقچی را پر نمیکنیم و بنظرم این مقاله کار وارد کنندگان روغن خارجی باید باشد چون واقعیت نداشت
  • امیر گودرزی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    22 3
    با سلام و عرض ادب باستحضار خوانندگان این مقاله و مصرف کنندگان روغنهای سری Flowmax میرساند که ایده تولید و مطالعات امکان سنجی محصولات سری فلومکس برای بازار هدف اروپا و خوور میانه حدود یکسال و اندی قبل آغاز گردید . در ابتدا فرار بر این بود که ابن محصول تحت نام Exxomaxبه بازار عرضه شود و نهایتا نام فلومکس برای آن انتخاب گردید. شایان ذکر است که تمامی محصولات موتوری سری فلومکس بدون استثنا تمام سنتزی هستند و با روغنهای گروه سه تولید میشوند و در تمام دنیا بجز کشور آلمان به روغنهایی که برپایه گروهGP III تولید میشوند نام تمام سنتزی گذاشته میشود چون از نظر عملکردی رفتارشان بسیار نزدیک به روغنهای مصنوعی گروهIV میباشدفقط در کشور آلمان به روغنهای تولید شده هایدروکرکد میگویند . همچنین مواد افزودنی بکار رفته در تولید روغنهای موتوری فلومکس داری تاییدیه سازندگان خودرو میباشند و علاوه بر API Claim دارای تائیدیه های ACEAوOEMهای مطرح اروپایی نظیرپژو -سیتروئنPSA B712300 مرسدس بنزMB229.3 و رنو0700 که در تولید Flowmax megatech SL10w-40 استفاده میشود هستند برای سایر محصولات سری فلومکس نیز مواد افزودنی آن دارای تاییدیه های مشابه هستند. اینکه در مقاله گفته شده که روغن فلومکس همان سوپرپایا هست بهتر بود که نویسنده محترم مقاله تماس میگرفتن و یا حداقل شواهدی کیفی و نمونه ای برای یکسان بودن لین دو روغن ارائه میفرمودن که در اینجا به ذکر پاره ای از خصوصیات فلومکس SL10w40 و تفاوتهای آن با سوپرپایا 10w40 میپردازم: روغن پایه مورد استفاده در روغنهای فلومکس تماما گروه GPIII است درحالی که سوپرپایا تیمه سنتزی است از کجا میشه فهمید که دروغ نیست: 1- مقدار سولفور روغنهای پایه گروه یکGPI که در داخل کشور تولید میشوند بالای 5000ppmاست در حالیکه دوغن نهایی فلومکس با احتساب سولفور مواد افزودنی زیر 3000ppmگوگرد دارد. 2- نقطه اشتعال فلومکسsl10w-40 نزدیک به 250 درجه سانتیگراد است تقطه اشتعال چه روغن معادلی در دنیا به این حد میرسد؟ 3- افت تبخیر این روغن یا اصطلاحا نواک حدود 3.5 درصد است کدام روغن معادل و هم سطح به این حد میرسد؟ 4- افت ویسکوزیته برشی این روغن حدود صفر است (بسیار ناچیز) کدام روغن داخلی و خارجی به این حد میرسد؟ لازم بذکر است که طرح ریزی و طراحی این محصول در بسترAPQP انجام شده است ادامه دارد ...
  • امیر گودرزی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    25 1
    در ادامه معرفی خصوصیات روغنهای موتور سری فلومکس: در فاز طراحی محصول فلومکس بطور گسترده از مدلهای ریاضی و نرم افزارهای صحه گذاری کیفیت محصول استفاده شده است که شاید در دنیا کم سابقه و یا بی سابقه باشد و همه مدارک آن نیز موجود است. مواد افزودنی و روغنهای پایه بی شماری مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته شده است و فرمولاسیون نهایی و آلترناتیوهای آن از بین بهترین نتایج انتخاب شده است همچنین از مشاوره کارشناسان خبره سازندگان معتبر ادیتیوهای اروپایی بهره فراوانی گرفته شده است و بکمک نرم افزار Minitabو طراحی آزمایشاتDOEو وزن دهی پارامترهای کیفی ویژه درDOE و انجام Trade offبرای پارامترهای کیفی که بایکدیگر اثر متقابل و معکوس دارند بهیه ترین درصد مصرف روغنهای پایه و مواد افزودنی(که امکان تغییر دارند) محاسبه و صحه گذاری شده اند. بعنوان مثال بر روی آزمایش افت تبخیر و شاخص گرانروی به پارامتر نخست که حساسیت بیشتری برای رانندگان دارد ضریب 3 و برای پارامتر دوم ضریب یک لحاظ گردیده است و بهمین ترتیب برای سایر پارامترهای کیفی و قواعد Badr oil interchangeability و نهایتا پاسخ معادله ریاضی حاصل با سطح مطلوب 85 درصد منتج به فرمولاسیون محصول شده است که حتی خود سازندگان مواد افزودنی که فرمولاسیون را هم ارائه نموده و مشاوره ارائه می نمایند از چنین روشهای نوین و سیستمی و آماری کمتر بهره برداری میکنند. حتی برای بعضی از محصولات که پیشتر وارد بازار شده اند فرمولاسیون محصول از طرف شرکت نفت پارس به سازنده ادیتیو (مواد افزودنی) پیشنهاد گردیده و این فرمول از طرف سازنده ریجیسترشن کد گرفته با نام پارس سپس برمبنای این کد تاییدیه سازنده دریافت شده است و نتایج آزمونهای انجام شده در آزمایشگاههای معتبر اروپا نظیر ISP و مدارک آن نیز برای علاقه مندان در دفتر طراحی فرمولاسیون شرکت نفت پارس موجود است. برای آزمونهای پایداری و دوام محصول نظیر پایداری برشی از تکنیکReliability استفاده گردیده است و قابلیت اطمینان برای این آزمون با استفاده از نرم افزار نزدیک به 100 درصد بدست آمده است که مدارک آزمون و خروجی نرم افزار موجود می باشد. علی ایحال روغن موتورهای فلومکس بخصوص Flowmax SL 10w-40 بهترین روغن موتور برای خودروهای بنزینی پژو - سیتروئن با سطح عملکردی PSA B712300 و مرسدس بنز MB 229.3/229.5 رنو 0700 بهترین انتخاب است
  • امیر گودرزی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    25 1
    ادامه توضیحات در خصوص ویژگیهای ممتاز فلومکس SL 10W-40: یکی از ویژگیهای ممتاز روغن فلومکس اینست که از مواد افزودنی تولید شده در کمپانیهای معروف و صاحب برند جهانی استفاده شده است. که دارای تاییدیه فنی از شرکتهای بزرگ خودروساز جهان نظیر پژو - رنو و مرسدس بنز و . . . هستند. در طراحی این روغن توجه خاصی به بالا بودن HTHS یا ویسکوزیته مطلق در دنای بسیار بالا -شییر ریت بسیار بالا شده است و این ممکن نیست مگر با انتخاب دقیق روغنهای پایه و VIIمناسب که نتیجه آن پایداری بالاتر فیلم روغن و کاهش میزان سایش و نویز موتور خواهد بود. انتخاب برش دقیق و مناسب روغن پایه موجب کاهش قابل توجه افت تبخیر روغن میگردد. همچنین فراریت بسیار کم روغن موجب حداقل شدن تبخیر فسفر و طول عمر بیشتر عمر کاتالیست خودرو میگردد. استفاده از روغنهای پایه گروهGPIII با میزان واکس بسیار کم باعث کاهش شدید نقطه ریزش(انجماد) روغن تا 39-درجه سانتیگراد میگردد و همچنین این امر استارت موتور در شرایط بسیار سردرا تسهیل مینماید. استفاده از مواد افزودنی بالابرنده شاخص گرانروی غیر اولفینی عملکرد روغن در دمای بسیار بالا و بسیار پایین را بهبود چشمگیر میبخشد. بدلیل استفاده از مواد افزودنی بالا برنده شاخص گرانروی با تکنولوژی بسیار بالا حفظ قوام و ویسکوزیته روغن در طول دوره مصرف بسبار طولانی محصول تضمین شده است. بدلیل استفاده از پرفورمنس ادیتیوهای بسیار مرغوب محصول نهایی مقاومت شدیدی نسبت به پیرشدگی و تشکیل رسوب در دمای بالا از خود نشان میدهد. روغن فلومکس قابلیت بسیار عالی در خصوص آزاد سازی هوا از درون خود دارد لذا باعث کاهش سرو صدا و اکسیداسیون روغن و افزایش طول عمر روغن و قطعات در تماس روغن میگردد. روغن فلومکس SL 10w-40 با دارا بودن ذخیره قلیائیت مناسب باعث پاک کنندگی بهتر و خنثی سازی مواد اسیدی ناشی از احتراق میگردد و بدلیل خاصیت متفرق کنندگی عالی مانع تشکیل رسوب بر روی قطعات خصوصا برروی قطعات بسیار داغ موتور میشود بنابراین به قابلیت تبادل حرارت تیز کمک شایانی می نماید.روغن فلومکس دارای خاصیت و رفتار عالی نسبت به آب میباشد بخصوص در فصول سرد و در پبمایش های بسیار کوتاه که آب ناشی از احتراق سوخت فرصت تبخیر پیدا نمیکنند بسیار سودمتد میباشد مانع ابجاد ژل و رسوب داخل کارتل روغن میگردد. و نیز قابلیت کنترل بسیار عالی در مقابل خوردگی
    • فرشاد IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
      4 1
      با سلام ممنون از توضیحات کامل شما کارشناس عزیز. حداکثر پیمایش مطمئن از لحاظ عدم از دست رفتن خاصیت روانکاری مطلوب در استفاده های غیر ورزشی چند هزار کیلومتر است؟ sl 10w40
    • مارکو SE ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      1 2
      با سلام مطالبی که شما از جایی گرفتین ، و با نوشتن نام یکسری تحلیل آماری ، دلیل بر صحت ادعای شما و شرکت نمی تواند باشد. چرا شرکت نام این محصول را وبسایت خود درج نکرد؟چرا گواهی معتبر و بین المللی اش را ارائه نکرده؟اصلا چرا کیفیت اس ال رو با این همه تفاسیر طولانی که در وصفش نوشتین، گرفته؟ چرا نتونست کیفیت اس ام رو بگیره؟ مگه نه اینکه میگین سنتزی هست و کیفیت بالا؟ شما یا روغن خوب ندیدین یا روغن خوب را مشخصاتش را نمیدونید چی هستش.! مقداری دقیق تر و اصولی تر تحقیق بفرمائید، و مشخصات واقعی را در مقابل سایر روغن های دیگر درج بفرمائید. موفق باشین.
    • امین IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      3 1
      آقای مارکو سطح کیفی روغن موتور SL تا SN بستگی به نوع ادیتیو اضافه شده به روغن پایه داره. صحبت ایشان درباره اینه که تمام محصولات فلومکس حتی نوع SL از روغن پایه تمام سینتتیک استفاده می‌کنند.
  • Roham ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    18 1
    دوستان عزیز این مقاله ای که زحمتشو کشیدین ایراد داره هیچ وقت یک طرفه حکم صادر نکنید من برای اولین بار از این روغن استفاده کردم و تفاوتش رو بصورت بارز دیدم تو عملکرد موتور و بعد اینم اگه کیفیتش پا برجا بمونه استفاده میکنم و به اطرافیانم هم توصیه میکنم
  • حامد CA ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    3 1
    با سلام خدمت دوستان ,الان هر روغنی که بخوای بخری یه عده مخصوصا تعویض روغنی ها میگن جنسش خوب نیست یه روغنی رو که خودشون دارن بهت میدن میگن از این بهتر تو بازار نیست الان موندیم چه کار کنیم چه روغنی واسه tu5خوبهelfمیریزی میگن آشغاله توتال میریزی میگن اصلی نیست روغن ترن میریزی میگن همش چسبه بهران میریزی میگن کیفیت نداره
  • میثم IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    7 2
    سلام هموطنان گرامی من تو روغن تجربه زیادی دارم، نمیگم که روغنهای خارجی مثل ادینول خوب نیست چرا اتفاقا خیلی هم خوب هستن اما تو این بازار که همچیز تقلبیش هست اعتماد مهمترین مساله هست، برای خرید روغنهای خارجی هر برند یک وارد کننده رسمی داره و هر وارد کننده چند نمتیندگی رسمی پخش! فقط در صورت خرید از همون نمایندگیها میشه خیالتون راحت باشه اونم با ارائه فاکتور رسمی!! در آخر من با انواع برندهای خارجی گرید بالا کار کردم، در مورد روغن های شرکت نفت پارس تجربه خوبی دارم و توصیه میکنم از سطوح کیفیتی روغنهای تولید این شرکت مناسب با خودرو بدون نگرانی استفاده کنید، اگر زیاد حساسید کارکرد کمتری ازش بگیرید، صرفه اقتصادیش هم منطقی هست!! و در آخر شدیدا از روغنهای به اصطلاح تولید امارات دوری کنید که سرشار از اسید سولفوریک هستن!! شیادان متقلب خوب میدونن چرا سرشار از اسید سولفوریک هست!!
  • اصغری IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 5
    اینکه شرکت‌های پارس و بهران و ایرانول و سپاهان به نوعی عوام فریبی میکنن حرفی نیست.این موضوع باب شده که میان از اسامی خارجی استفاده میکنن.من خودم تا حدودی هم تولید کننده روغن هستم و هم فروشنده آن.اگر بدونید که این چهار شرکت چه سود سرسام آوری دارند شاید باور نکنید.اینقدر سود دارن که هر چی سود را پنهان میکنن،اندوخته مالیاتی بالا میبرم و هزار و صد و یک ترفند دیگه میزنن باز هم نمیتونن این سودها رو بیشتر مخفی کنن.همین فلومکس با کیفیت SL یه روغن بسیار معمولی در این صنعت هست.قیمت ۱۴۹ هزار تومان مصرف کننده یعنی چی؟این روغن در بدترین شرایط و بیشترین افزایش نرخ و بهترین مواد اولیه ۳۰-۳۳ هزار تومان تموم میشه.با بیشترین گرانی و بهترین مواد.
    • حمید IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
      12 2
      سلام اینکه خیلی از شرکت ها سود سرشاری دارن از اوضاع بازار سو استفاده میکنند در اون شکی نیست . قیمت قطعات به بهانه دلار چند برابر می‌کنند در اونم شکی نیست اما کاش به جای قضاوت بی دلیل از این روغن استفاده میکردی بعد نظر می‌دادی . بنده به همراه تعدادی از دوستان از این روغن استفاده کردیم و کاملا راضی هستیم . حتی از نحوه تولید هم بی خبر نیستیم . اگه اطلاع بیشتری میخایی وارد سایت انجمن ۲۰۶ و تایپبک کیفیت روغن بشو ‌‌‌‌. همیشه از دور قضاوت کردن راحته
  • مصطفی افتخارنیا IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 2
    با سلام خدمت دوستان من ازین روغن در سه ماشین مختلف استفاده کردم ( 206 تیپ 5 ، 405 ، و رونیز ) و خبر خوب این بود که این روغن نسبت به موارد مشابه خارجی و ایرانی روغن بهتری بود چون موقع تعویض روغن از مقدار کم نشده بود و تغییر رنگ روغن نسبت به موارد مشابه خیلی کمتر بود. یکبار امتحان کردنش میارزه بعد نتیجه رو خودتون میتونید ببینید
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    6 1
    اگر این استاندارد هایی که شما گفتید نداشته باشد گواهینامه های ممیزی را چگونه میتواند پاس کند‌. ممیز گواهی تمام مصولات را چک می کند.
  • حمید IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
    5 1
    من نمیدونم رو چه حساب این مقاله رو نوشتید.اتفاقا روغن خوبیه رو خود ظرف هم نوشته شده که محصول شرکت نفت پارس هست.من رو حفظ و نگهداری ماشینم وحشتناک وسواس دارم تا همین دو ماه پیش هم فقط توتال قوطی فلزی استفاده میکردم.از وقتی این روغن رو استفاده میکنم موتور ماشین نرمتر و روانتر کار میکنه.
  • مهدی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    9 2
    سلام به نظر میاد نویسنده مطلب فوق مغرضانه تصمیم گرفته من رو تندر استفاده کردم تا حالا هم ۵۰۰۰ کیلومتر بهاش رفتم از این به بعد هم همین رو استفاده میکنم اون چیزی که الان معلومه متور نرم تر کار میکنه قبلش الف فلزی میریختم
  • مسعود بیاتی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    10 1
    خوانندگان عزیز، بنده متخصص و آزمایشگر روغن های موتور و انواع روان کننده هستم و تسلط و اشراف کامل به تمامی گروهها و برش های روغنی دارم، روغن موتور فلو مکس از روغن پایه سنتزی کاملا مرغوب به همراه ادتیو های خارجی مرغوب تولید شده و به جرات میگم از تمام روغن های برندهای معتبر خارجی که تو ایران شابد گیر نیاد اگر بهتر و بالاتر نباشه پایینتر نیست و من هم آزمایش کردم و هم استفاده، با یقین میگم بهترین روغن موتوری هست که الان تو ایران میشه پیدا کرد و از تمامی روغن موتورها سره، هر کس غیر از این گفت مطمعن باشید جایی قوطی پرکنی روغن های تقلبی خارجی داره و از بد نام کردن روغن موتورهای خوب و برندهای معتبر سود میبره، خواهشن توجه نکنید و از روغن موتورهای ۴ پالایشگاه که ایرانی هستند و روغن تولید میکنند استفاده کنید که به ترتیب روغن موتورهای شرکت نفت پارس، ایرانول ، بهران و سپاهان هستند که روغن اصلی و مرغوب تولید میکنند.
  • محمد رضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    3 12
    تو ۲۰۶ تیم ۵ ریختم بخار شد همش
  • خان IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    8 1
    روغن خوبیه از پاس سوپر پایا هم بهتر
  • مجید US ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    5 1
    من موتور 150ccصفر گرفتم و در اب بندی ان تا 400 کیلومتر دوبار روغن عوض کردم و اخرین بار ایرانول 6000 ریختم که بعد بیست کیلومتر دنده های موتور خلاص نمیشد و خوب جا نمیرفت .امروز فلومکس ریختم و بعد دو کیلومتر تمام دنده های موتورم شد پنبه و نرم و جالب اینکه موتور خیلی کمتر داغ کرد در مسافت ده کیلومتری اب بندی .من راضی
  • محسن مرادی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    7 2
    سلام عرض ادب خدمت تمام دوستان گرامی.بنده یک تعمیر کار خودرو با سایقه ۲۰ سال کار هستم .از انواع راوانکارها استفاده کردم.روغن موتور فلومکس بی نظیرترین و باکیفیت ترین روغن موجود تو ایران هست .ا
  • زهیر IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    5 1
    با سلام من امروز روغن فلو مکس ریختم رنگش شفاف تر از الف پلاستیکی بود و واقعا صدای موتور هم کم شد قبلا هم یه بار استفاده کردم خوب بود
  • بهروز IL ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    1 9
    من از این روغن در سورن استفاده کردم که متاسفانه در موقع تعویض مقدار زیادی شاید بیشتر از یک و نیم تا دو لیتر بخار شد. ماشینم کم کار کرد و مشکل روغن سوزی هم ندارد.
  • Ali IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 5
    ممنون خوب بود
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 1
    باسلام من خودم ازروغن های زیادی استفاده کردم هیچ کدوم مثل محصولات نفت پارس نمی شه هرتعویض روغنی که میرید .میگه نفت پارس بدرد نمیخوره صددرصد اشباه میگه به این دلیل این حرفو میزنه چون سود زیادی.محصولات شرکت نفت پارس برای فروشنده نداره ازنظر من بهترین روغن موتورمربوط به شرکت نفت پارسه
  • حسن IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 1
    آیا روغن موتور فلو مکس 0w20 برای خودروی لکسوسnx300h مناسب است ؟
    • ابی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      1 4
      بابا تو باید لیکو مولی بریزی نه روغن ایرانی
  • امیرعلی IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 1
    سلام دوستان،در خصوص روغن گیربکس سی وی تی فالو مکس اطلاعات داره کسی؟؟؟ می‌خوام تو گیربکس لیفان ایکس ۶۰ اتوماتیک بریزم،ممنون میشم راهنمایی کنید
  • خالد کریمی DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    4 1
    من اکثر ماشینها مدل بالا این روغن استفاده می کنم خیلی عالی است
  • خسرو زارعی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    6 1
    من که داخل ۲۰۶ tu5 ریختم عالیه
  • رضا بیات IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    5 1
    من تا حالا 4 بار فلومکس های تک داخل ساینا ریختم که موتور تیبا/ساینا آخر تولید صداست... تفاوتشو با ایرانول ریسینگ کاملا دیدم و موتور خیلی کم صدا تره. به هیچ عنوان کم کردن ندیدم. انصافا عالی و کاملاً راضی.
  • من IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 0
    من از فلومکس 10-40 استفاده کردم هم ارزونه و هم با کیفیت فقط قیمتش بسته به انصاف فروشگاه ها از 90 تومن من دیدم تا 135 تومن شاید بیشترم باشه
  • میلاد IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 0
    من چند سال از روغن موتور بهران پیشتاز برای پرشیا با موتورxu7 استفاده کردم هر 7000کیلومتر هم با فیلتر روغن و هوای سرکان عوض کردم به هیچ عنوان مشکلی ندیدم محصولات بهران خیلی عالی هستن برای تمام خودرو های جدید حتی دارای توربوشارژ هم روغن های مخصوص با استانداردهای سازنده خودرو وجود داره تعریف های زیادی هم از پارس شنیدم . پول به روغن های خارجی ندید
  • آریا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 0
    فلومکس فوق‌العاده هست. یکبار استفاده کنید متوجه تفاوت هاش با روغن های دیگه میشید. احساس میکنم مقاله غرض ورزانه نوشته شده.
  • شهرام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 0
    این روغن ۵/۳۰هم داره و من استفاده کردم و بسیار باکیفیت هستش اینجوری بد گفتن از این روغن احساس میکنم دست رغبا تنگ شده و قضاوت درست نمیکنن فعلا که خوبه و با کیفیت
  • مهدی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    برای ال90وساندرو یکی از بهترین گزینه هاست. روغن خوبیه
  • پویا IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    4 0
    من از این روغن توی ۲۰۶ تیپ۵ استفاده کردم.میتونم بگم بی نظیره.به قدری صدای موتور کم میشه که کاسترول و توتال این کار رو نمیتونن بکنن.قیمتش هم خیلی به صرفه تره
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    من هنوز استفاده نکردم اگه عمری باشه میخوام استفاده کنم
    • پویا IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 0
      حتما استفاده کن پشیمون نمیشی
  • علی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    من برای ساینا استفاده کردم.صدای موتور کمتر شد
  • علی IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    سلام دوستان ،فلو مکس ۱۰w۴۰با سطح کیفی SN وجود داره؟؟؟
  • مهرداد IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    من چهارمین بار هستش این روغن رو برای ساندرو اتومات استفاده میکنم، واقعا عالی هستش، موتور بدون صدا و نرم کار میکنه ، هم رده ی Elf حلبی هستش
  • تیام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    من از روغن ۲۰w50که روش نوشته SJ برلی ۲۰۶ تیپ ۲ استفاده کردم. الان دیدم نوشته sj موتور رو خراب میکنه. نگران شدم. میشه منو راهنمایی کنین؟
    • امین IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      روغن 10W40 SL بریز
  • علی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    2 0
    شرکت نفت روغن پارس از بهترین تولید کننده های تولید روغن نه در ایران بلکه در جهانه برید از اونایی بپرسید که موتورهای دو بالا و مسابقه ای دارند
  • عزیزاله جمشیدی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    با سلام خدمت عزیزان: برای آریزو 5 توربو کدوم روغن از محصولات شما خوبه؟ تو کاتالوگ نوشته SAE SM 5W30
    • علیرضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      0 1
      دوست عزیز . ماشین شما توربو هست . روی انتهاب روغن خیلی باید دقت کنید . شما بهتره روغن بهران سوپر رانا پلاس با سطح کیفی اس ان پلاس استفاده منید که به موتورتون اسیب نخوره . یک تحقیق در مورد روغن بکنید . مخصوص خودروهای جدید توربو طراحی شده .
  • مهدی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    سلام من از روغن ۲۰۶ تیپ ۵ 10w40 استفاده میکنم به حدی روغن شفاف می مونه که گیج روغن می‌کشی سخت تشخیص میدی سنج روغن ماشین کجاست این روغن حدود ۳ ساله استفاده میکنم با اینکه ماشینم گاز سوزه بی نظیره یه بار قاب فیلتر ماشین پاره شد روغن ماشین ریخت دسترسی به فلومکس نداشتم از آترود استفاده کردم هم ۲لیتر کم کرد هم روغن سیاه شد افتضاح
  • مهدی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 2
    سلام خدمت دوستان.من تو سمند ef7 ریختم.ماشین دود کرد.در جا عوض کردمش.ایرانول ریختم.هم دود ماشین افتاد.هم موتور بی صداتر شد.شاید فلو مکسی که من ریختم تقلبی بوده!!!
  • حسین IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    3 0
    برا ساینا استفاده کردم صدای موتور اومد پایین.. عالی بود
  • مجتبي IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    3 0
    سلام براي پژو پارس و ساندرو اتوماتيك از فلومكس ٤٠-١٠ استفاده كردم عالي بود شتاب بالاي موتور كاملا محسوسه
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 0
    با سلام متنی که خوندم برای سه سال پیش است اما امروز که این کامنت رو میذارم دی ماه ۱۴۰۰ هست و الان قیمت روغن های برند فلومکس در محدوده تمام رقیباش هست منتهی کیفیت بسیار بهتری نسبت به اونا داره و من تا الان برای دو ماشین پراید یورو ۴ و پارس xu7 استفاده کردم و بسیار ازش راضیم مخصوصا صدای موتور رو خیلی خوب و روان کرده که قطعا نشان از کیفیت خوبش میده همچنین داره به مرور رنگش قهوه ای و تیره میشه که نشون از جرم زدایی موتور میده. من که به هرکی بپرسه فلومکس رو توصیه میکنم و مطمئنم دوستانی که راضی نیستن از این روغن یا به مشکل خوردن قطعا از روغن تقلبی استفاده کردن چون هم تجربه بنده و هم خیلی از دوستانی که نظر گذاشتن همه راضی هستن و ویژگی های خوبش مشخصه.
  • رضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    روغن موتور فلومکس جز مگاتک اکو بقیش عالیه و من توی هردوتا ماشینم یعنی سانتافه و رانا پلاس میریزم
  • سعید ذبیحی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 1
    سلام بچها . واقعا اگر روغن برند خوب سراغ دارین معرفی کنین . وقتی فروش اون برند بیشتر بشه . اون برند پایین تر مجبور میشه کیفیتشون ببره بالا.
  • امیر IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام من دو ساله هر هشت هزارتا که تقریبا میشه هر دو ماه تو موتور ماشینم از این روغن میریزم ماشین هم وینگل۵ با ۲۴۰ هزارتا کار کرد و هر روز تو جاده هست و تا حالا گوش شیطون کر هیچ مشکلی هم برام پیش نیومده دریغ از ذره ای کم کردن یا سفتشدنش،اولااسپیدی ۱۰۴۰ تمام سنتتیک میریختم تا دو سه هفته خوب بود ولی بعد به طور محسوس روغن کم میشد ورو به سفتی میرفت،خیلی مکانیکا میگفتن این ماشین چینیا همینه متورش روغن کم میکنه به سفارش مکانیکم که به موتور شک داشت چهار پنچ مرحله روغن ۲۰۵۰ بهران سوپر پیشتاز ریختم که اونم زیاد تغییری به وجود نیاورد،یه بنده خدا اینو معرفی کرد ازون موقع که میریزم دو سال میگذره راااااااحت شدم موتور ماشینمم دست نخورد دمشون گرم
  • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    شاید مالکین جدید شرکت فارس نیستن یا با اسم پارس و آرم باستانیش مشکل دارن
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    1 0
    سلام من برای دوتا ماشینم آریزو توربو و ال ۹۰ از مدل ۵ ۳۰ استفاده میکنم روغن عالی هست و در شرایط فشار زیاد دما موتور اصلا بالا نمیره مخصوصا برای ماشین توربو خیلی خوبه بدون ذره ای کم کردن روغن
  • یاسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    من سمند ef7 دوگانه دارم تا حالا ۳ بار روغن فلومکس sn plus ریختم هر بار هم ۸ هزارکیلومتر میرم تا حالا هیچ مشکلیم نداشته . بنظرم کیفیتش نسبت به بقیه روغن های ایرانی بهتره و موتور نرمتر کار میکنه و روغنم کم نمیکنه و از خارجی های های تقلبیم خیلی بهتره البته اگر اصلی گیرتون بیاد که بی شک خیلی عالین
  • موتورسوار IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    من روغن موتوبایک فلومکس که مخصوص موتورسیکلت هست رو استفاده کردم روی موتور صفر که بعد ۶ ماه کل گیربکس موتور به زوزه افتاد و هرجا نشون دادم حتی نمایندگی سازنده موتور ، همگی گفتن بخاطر روغن بی کیفیت بوده حالا در مورد روغن های خودرویی نظری ندارم صرفا روغن موتورسیکلت فلومکس رو تجربه ی بدی کردم و هرگز سمت این برند نخواهم رفت
  • ایمان IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    من کاری به کسی ندارم بعد تست انواع روغن روی خودرو خودم پژو206 تیپ 2 مدل88 باکارکرد کیلومتر 337000کیلومتر فلومکس میریزم بخدا نه ذره ایی کم انچنانی داره بسیار نرم روان بیصدا وارام کارمیکنه تامادامی که این کیفیت داشته باشه سراغ حتی خفن ترین نمونه امریکاییم نمیرم
  • mo IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام خدمت دوستان من از روغن فلومکسsm ۱۰۴۰برای ام وی ام ۳۱۵استفاده میکنم واقعا راضیم وموتورماشین بسیار نرم کار میکنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =