کد خبر: 224275
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

اپل کورسا دارای موتور 1400 سی سی با قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتن متر است.

حضور خودروی اپل در ایران با معرفی اپل کورسای کلاسیک بود و شباهت کلمه کورسا با کورس در ذهن مخاطیبن مسابقه ای بودن این خودرو را تداعی می کرد.

اپل کورسا عشق در نگاه اول !

این که یک خودرو را بخریم یا نخریم سوال بسیار سختی است، خصوصا در بازار پیچیده ایران که خرید خودرو فاکتورهای متفاوتی نسبت به بازار جهانی دارد و البته بخش مهمی از خرید و فروش خودرو سلیقهای است، ولی در نگاه اول اپل کورسا نظر شما را جلب خواهد کرد، پس قبل از خرید رقبا، اپل کورسا را از نزدیک هم ببینید !

در ادامه با ما همره باشید تا به بررسی خودروی اپل کورسا و رقبای آن ‏پردازیم و کمک می کنیم که خریدی اقتصادی و متناسب با نیازتان داشته باشید.

رقبای اپل کورسا در ایران

اپل کورسا این خودروی خسته در بازار ایران با نفسی دوباره و طراحیهای متفاوت مجدداً به خودنمایی در بازار ایران پرداخته است، اپل کورسای امروزی پیشرفت قابل قبولی داشته و رقیبی برای هیوندای i20 ، هیوندای i30 ، تویوتا یاریس، ام جی 3 و رنو ساندرو به شمار میرود. اما اگر از هاچ بک بودن آن صرف نظر کنیم، می‌توان اپل کورسا را رقیب کیا ریو نیز دانست.

مشخصات فنی اپل کورسا و مقایسه با رقبا

اپل کورسا 2013 و مدلهای بعدی دارای تنوع و آپشنهای متفاوتی هستد و در دو مدل گیربکس دستی و اتومات در بازار ایران موجودند، که هم نکته مثبت به شمار میرود و هم منفی که به سبک رانندگی شما بستگی دارد !

اپل کورسا دارای موتور 1400 سی سی با قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتن متر است. ممکن است که به نظر برسد که کورسا قدرت چندانی ندارد ولی هاچ‏بکهای رقیب اپل کورسا تفاوت چندانی با اپل کورسا ندارند، هیوندای i20 دارای موتور 1400 سیسی و قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 133 نیوتن بر متر است . هیوندای i30 نیز را می توان به عنوان یک هاچ بک با اپل کورسا مقایسه کرد، این خودرو نیز دارای موتور 1800 سی سی و قدرت 145 اسب بخارو گشتاور 175 نیوتن متر است که همین افزایش قدرت موتور سبب شده که مصرف سوخت بیشتری داشته باشد که تقریباً در هر صد کیلومتر هیوندای i30 دو لیتر بیشتر از اپل کورسا سوخت مصرف می‏کند.

برخی مدلهای اپل کورسا دارای کروز کنترل هستند که نسبت به خودروهای کره‎ای هیوندای مزیت محسوب میشود. در کل میتوان گفت که فرق چندانی بین هیوندای i20 و اپل کورسای نسل جدید نیست و انتخاب این خودرو وابسته به سلیقه و قیمت آن است، اگرچه اپل کورسای صفر در بازار خرید و فروش خودرو ایران موجود نیست و بازار به‏دست رقیب کرهای اپل کورسا یعنی هیوندای  i20 است، ولی مدلهای دست دوم با کارکرد پایین آن موجود است و به دلیل تک بودن اپل کورسا و کم بودن خریداران میتوانید به راحتی با فروشنده به توافق برسید. درست است که خریدوفروش اپل کورسا این خودروی آلمانی – فرانسوی کمی سخت است ولی اگر تک سوار هستید ، اپل کورسا برای شما میتواند برندی شخصی باشد و شما را خاص جلوه دهد.  

قیمت اپل کورسا نسبت به رقبا تفاوت چندانی ندارد، ولی هزینه بخش خدمات پس از فروش ارزش قیمت اپل کورسا را پایین می آورد چراکه ارزش قیمت خودروهای وارداتی از جمله اپل کورسا در ایران وابسته به خدمات پس از فروش آن است .

فضای کابین اپل کورسا مشابه تمام هاچبک‏های جمع و جور بازار است و البته تحلیل فضای کابین بستگی به سلیقه و همچنین هیکل راننده دارد !

در مقایسه اپل کورسا با رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا یاریس، باید گفت که خیلیها اعتقاد دارند که خودروی ژاپنی و قطعات آن عمر و کارکرد بیشتری دارند، ولی اگر به رقیب ژاپنی اپل کورسا یعنی تویوتا یاریس علاقه دارید، باید بهایش را هم بپردازید ! تویوتا یاریس 2016 با مبلغی حدود 260 میلیون تومان در بازار خریدوفروش خودرو قیمت دارد.

قطعات یدکی اپل کورسا و خدمات پس از فروش اپل کورسا

شاید اصلیترین مشکل اپل کورسا و خانواده اپل در ایران مشکل قطعات یدکی و خدمات پس از فروش آن باشد، در حال حاضر به دلیل وارد نشدن مدلهای جدید اپل کورسا بازار خرید و فروش آن تقریباً راکد است و خیلی از فروشندگان اپل کورسا حاضر به تعویض این خودرو با خودروهای دیگر هستند.

قیمت و بازار دست ‌دوم اپل کورسا

البته مشخص نیست که بازار خرید و فروش خودرو و واردات قطعات در ایران چگونه خواهد شد ولی در حال حاضر قطعات اپل کورسا به سختی در ایران یافت میشود و همچنین قیمت اپل کورسا مدلهای 2016 چیزی حدود 170 میلیون تومان می‎باشد.

منبع :‌ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

آخرین اخبار