تویوتا کرولا سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و نسخه‌های کلاسیک آن نیز بعضاً دیده می‌شود. اما به طور کلی تویوتا کرولاها از سال 2005 در نسل‌های جدید خود وارد ایران شده است

تویوتا کرولا یک خودرو ارزان شهری با امکانات متوسط است که توانسته با آمار فروش بالای 1 میلیون و 100 هزار دستگاه در سال به پرفروش‌ترین خودرو جهان تبدیل شود. خرید تویوتا کرولا در سراسر جهان مناسب افرادی است که می‌خواهند با هزینه کم یک خودروی باکیفیت و کم خرج داشته باشند. فروش تویوتا کرولا نیز نشان می‌دهد که این خودرو توانسته است به خوبی نیاز مشتریان هدف خود را تشخیص دهد و در جهت رفع آن‌ها گام بردارد.

با این حال داستان تویوتا کرولا در ایران کمی با سایر نقاط جهان تفاوت دارد. اگر نگاهی به بازار خرید و فروش تویوتا کرولا دست دوم در سایت دیوار بیاندازیم متوجه می‌شویم شرایط آنقدرها نیز برای این خودرو خانوادگی کوچک در ایران عالی نیست. قیمت خودرو در سراسر جهان یک مزیت مهم برای آن محسوب می‌شود اما در ایران اوضاع کاملاً متفاوت است و افراد عادی جامعه ما در حال حاضر توان خرید یک خودرو 22 هزار دلاری را ندارند. به هر صورت خرید تویوتا کرولا کار کرده در این بازار بی در و پیکر نیز از سایر خودروهای هم دسته انتخاب بهتری خواهد بود.

تویوتا کرولا دست دوم موجود در بازار ایران

تویوتا کرولا سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و نسخه‌های کلاسیک آن نیز بعضاً دیده می‌شود. اما به طور کلی تویوتا کرولاها از سال 2005 در نسل‌های جدید خود وارد ایران شده است. بعد از آن در سال 2008 نسل بعدی و جدیدترین نسل آن نیز در سال 2014 وارد ایران شدند. این خودرو دارای ماهیت اقتصادی و کم خرج است تا خانواده‌های با در آمد متوسط رو به پایین را در سراسر جهان به خود جلب کند. تویوتا کرولا همواره داری یک فرمول جادویی بین امکانات و قیمت خودرو بوده است و توانسته است در این سال‌ها این فرمول را حفظ کند. در نسل‌های مختلف این خودرو نیز می‌توان تناسب بین عملکرد، کیفیت و امکانات خودرو با قیمت آن را مشاهده کرد.

در واقع چیزی که به موفقیت بیش از 40 ساله تویوتا کرولا کمک کرده است این موضوع بوده که با قیمت تویوتا کرولا چیزی بهتر از کرولا پیدا نخواهید کرد! اما در ایران قیمت‏گذاری خودروها آن هم از نوع وارداتی داستان دیگری دارد. سال 2005 که اولین تویوتا کرولا وارد ایران شد به هیچ عنوان قیمت رقابتی نداشت و از خودروهای به اصطلاح لوکس وطنی قیمت بالاتری داشت. این موضوع هم اکنون نیز در بازار کرولا دیده می‌شود.

قیمت تویوتا کرولا دست دوم 2005 تا 2008

اولین سری از تویوتا کرولاهای ایران با امکاناتی در حد خودروهای وطنی و حتی در مواردی پایین‌تر از آن‌ها در حال حاضر قیمتی در حدود 120 تا 200 میلیون تومان دارد. از امکانات سطح پایین خودرو که بگذریم موتور بسیار ضعیف و طراحی ضعیف‌تر از آن را نمی‌شود به هیچ عنوان نادیده گرفت. قیمت تویوتا کرولا 2005 تا 2008 برای این که با امکانات آن هماهنگ شود باید به یک سوم تا نصف کاهش پیدا کند!

تویوتا کرولای دست دوم 2008 تا 2012

با جستجو در بین آگهی‌های فروش تویوتا کرولا می‌توان خودروهای زیادی از این نسل را پیدا کرد. در واقع تویوتا کرولا در این نسل بود که توانست محبوبیت بالایی در ایران پیدا کند. این خودروها دارای کیفیت قابل قبول و سطح بالا در ساخت، استهلاک بسیار پایین و هم چنین مصرف سوخت پایینی هستند و می‌توانند یک گزینه عالی برای افراد باشند که به خودروهای خانوادگی کم خرج علاقه دارند. در همین یکی دو سال گذشته به قیمت تویوتا کرولای دست دوم مدل‌های 2008 تا 2012 تنها 80 میلیون تومان بود که ارزش خرید بالایی را برای آن‌ها به همراه داشت. اما در حال حاضر به راحتی قیمت این خودروها به بیش از 250 میلیون تومان رسیده است.

تویوتای کرولای دست دوم 2013 تا 2017

آخرین نسلی که از تویوتا کرولا به ایران وارد شد دارای ظاهری جذاب‌تر و امکانات بسیار بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود است؛ و به عنوان یک خودرو مدرن وارد ایران شده است. در این نسل شاهد حضور تیپ‌های لوکس‌تر نیز هستیم که به امکاناتی نظیر ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه هوای متبوع مجهز شده است. قیمت تویوتا کرولا در این اواخر به 200 میلیون تومان نیز رسیده بود که روی بازار آن تأثیر منفی داشت. اما در حال حاضر قیمت تویوتا کرولا دست دوم مدل 2013 تا 2017 در حدود 350 تا 370 میلیون تومان است. با این حال تویوتا کرولا جدید دارای موتور 2 لیتری با خروجی 140 اسب بخار است که نسبت به نسل‌های قبلی قوی‌تر شده است. ضمن این که مصرف ترکیبی خودرو حتی در مدل 2 لیتری از 7 لیتر در 100 کیلومتر فراتر نمی‌رود. به این ترتیب خرید تویوتا کرولا در این نسل نیز به دلیل ظاهر جذاب، کیفیت بالا و هزینه نگه داری بسیار پایین حتی با این قیمت نجومی از سایر رقبا انتخاب بهتری است.

منبع :‌ ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =