کد خبر: 224343
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

آنسی لائوکانن، مدیر تحقیقات موسسه پژوهشی VVT فنلاند توانسته است با شبیه‌سازی روند فرسایش این پره‌ها در فضای کامپیوتری و استفاده از هوش مصنوعی هزینه‌های نگهداری این قطعات را ۲ تا ۴ درصد کاهش دهد

به گزارش «اخبار خودرو»،فرسایش پرده‌های توربین بادی بسیار هزینه‌آور بوده و تابه‌حال راه‌حل دقیقی نداشته است. اما آنسی لائوکانن، مدیر تحقیقات موسسه پژوهشی VVT فنلاند توانسته است با شبیه‌سازی روند فرسایش این پره‌ها‌ در فضای کامپیوتری و استفاده از هوش مصنوعی هزینه‌های نگهداری این قطعات را ۲ تا ۴ درصد کاهش دهد. باتوجه به قیمت بسیار بالای این قطعه همین چند درصد کافی است تا حجم زیادی از هزینه‌های نگهداری این توربین‌ها کاهش پیدا کند. به گفته خانم لائوکانن متریال فلزی این توربین‌ها در مواجهه با باران، تگرگ و توفان شن صدمه می‌بینند که طبیعی است. اما همین مشکل باعث شده است میلیاردها یورو برای نوسازی توربین‌های تولید نیروی برق از باد پرداخت شود. هرچه ابعاد توربین افزایش پیدا کند میزان انرژی تولیدشده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
 همینطور اگر این توربین‌ها به ساحل‌ها نزدیک شوند، باد بیشتری را دریافت می‌کنند، اما همین المان‌ها تاثیر زیادی در افزایش استهلاک دارند. در روش ارائه‌شده، فنلاندی‌ها به کمک هوش مصنوعی متریال‌های خاصی برای تیغه‌های توربین درنظر گرفته‌اند که هماهنگی بالایی با روانکارها داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =