کد خبر: 224360
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

شاسی‌بلندهای قدیمی سوزوکی از نظر آفرود حرف نداشتند اما هندلینگ و چسبندگی آن‌ها روی آسفالت چندان چنگی به دل نمی‌زد، بنابراین اگر نسل جدید جیمنی بهتر از پیشینیان خود عمل کند، کاملا شگفت‌زده خواهیم شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، جیمنی 2019 به‌‌تازگی در تست مشهور گوزن‌های کانادایی به نام مورس شرکت کرده است. این تست در چند سال اخیر قربانی‌هایی داشته که یکی از مشهورترین آن‌ها پیکاپ هایلوکس بوده است. 
هدف از تست سخت این است که آیا  خودرو می‌تواند از مانع پیش‌روی خود عبور کند و سپس در سریع‌ترین زمان ممکن به مسیر عادی بازگردد یا خیر؟ جیمنی 2019 با سرعت 76 کیلومتربرساعت که یک واحد کندتر از هدف تست بوده نتوانسته است این مانور را کامل کند. فرمان خودرو  به دستورات راننده کُند پاسخ داده بنابراین راننده باید عکس‌العمل بسیار سریعی داشته باشد. همچنین چسبندگی کم لاستیک‌ها نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرده است. 
این خودرو همچنین نتوانست تست مورس را با سرعت 71 کیلومتربرســاعت نیز با موفقیت پشت سر بگذارد چراکه با مخروط‌ها برخورد داشتـه است. با کاهش سرعت به 68‌کیلومتربرساعت، جیمنی توانسته است تست را کامـل کند. 
به این ترتیب جیمنی خودرو توانایی در تست گوزن نبوده و دلیل اصلی عملکرد متوسط آن در تست آخر نیز وجود سیستم‌های الکترونیکی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =