بورس

دیروز شاخص‌کل بورس تهران نیز  ۲۹۰۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۷هزار و ۳۷۱ واحدی بالا رفت. همچنین ارزش معاملات بورس تهران به رقم به 1500میلیارد تومان رسید که ۷۰۰میلیارد تومان آن مربوط به اوراق صکوک مرابحه سایپا بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته پذیره‎نویسی اوراق صکوک مرابحه 700میلیارد تومانی سایپا با نرخ 16درصد آغاز شد و در دو ساعت نخست، پذیره‎نویسی این اوراق به اتمام رسید. این در حالی است که معاملات ثانویه این اوراق از روز چهارشنبه در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود. این اوراق که برای تامین مالی سرمایه در گردش به‎منظور خرید مواد و قطعات مورد نیاز در تولید محصولات منتشر شد، چهارساله بوده و موعد پرداخت سود آن هر 3ماه یک‌بار است. همچنین ضمانت این اوراق را بانک‌های سپه و ملی برعهده دارند.

   گروه خودرویی؛ خلاف جریان بازار

روز گذشته و طی دادوستدهای گروه خودرویی به‎رغم این‎که کلیت بازار سرمایه روز مثبتی را سپری کرد، خودرویی‎ها خلاف این جریان حرکت کردند، به‎نحوی‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، سایپا آذین، زامیاد، الکتریک‎خودرو شرق، مهرکام پارس، کمک‎فنر ایندامین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، قطعات اتومبیل ایران، گروه بهمن، بهمن‎دیزل، محورسازان ایران‎خودرو، فنرسازی زر، چرخشگر، نیرومحرکه، رینگ‎سازی مشهد، تولیدمحور خودرو، فنرسازی خاور و ریخته‎گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند و درمقابل موتورسازان تراکتورسازی ایران، ایرکا پارت صنعت، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، مهندسی نصیر ماشین و لنت ترمز ایران مثبت شدند.

   افت شاخص صنعت خودرو

دیروز در گروه خودرویی طی 21هزار و 984 نوبت معاملاتی، 252میلیون و 461هزار سهم به ارزش 35میلیارد و 800میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 16هزارو200میلیاردتومان شد.

همچنین دیروز شاخص صنعت خودرو با کاهش 228 واحدی به عدد 18هزار و 393 واحد رسید. درحال‎حاضر با‌توجه به اتمام زمان تسویه اعتباری کارگزاری‌ها و سبقت عرضه از تقاضا، قیمت اکثر نمادها در گروه‎های مختلف بازار سرمایه روند رو‌به‌رشدی گرفته است. اما باید به این نکته توجه کرد شاید در هفته پایانی اسفندماه دوباره تقاضا بر عرضه فرونی یابد.

دیروز شاخص‌کل بورس تهران نیز  ۲۹۰۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۷هزار و ۳۷۱ واحدی بالا رفت. همچنین ارزش معاملات بورس تهران به رقم به 1500میلیارد تومان رسید که ۷۰۰میلیارد تومان آن مربوط به اوراق صکوک مرابحه سایپا بود. همچنین ارزش معاملات به ۲.۳میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =