بورس

بسیاری از سهامداران به دنبال آن هستند که دارایی خود را در بازار را نقد کنند و با جیب پر به استقبال تعطیلات سال نو بروند. البته در عید نیز به‎رغم این‎که معاملات در بورس و فرابورس انجام می‎شود، ولی از رونق چندانی برخوردار نیست.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی باز هم کم‎رمق نشان دادند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، زامیاد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، الکتریک‎خودرو شرق، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری ترکتورسازی ایران و محورسازان ایران‎خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای کمک‎فنر ایندامین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، ایرکا پارت صنعت، فنرسازی زر، چرخشگر، لنت ترمز ایران و فنرسازی خاور مثبت شدند.

همچنین روز گذشته طی 15هزار و  942 نوبت معاملاتی، 203میلیون و 751هزار سهم به ارزش 25میلیارد و 335میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ‌بر 116هزارو134 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو دیروز با کاهش 83 واحدی به عدد 18 هزار و 310 واحد رسید.

سبقت سایپا از ایران‎خودرو

روز دوشنبه اوراق صکوک مرابحه سایپا در همان اولین روز عرضه، پذیره‎نویسی آن به اتمام رسید و از فردا معاملات ثانویه آن در بورس تهران انجام خواهد شد. به‌نظر می‎رسد خودروسازان بعد از وقفه‎ای کوتاه دوباره با توجه به شرایط موجود به فکر تامین مالی از طریق بازار سرمایه افتاده‎اند.

در این زمینه، سایپا عملکرد بهتری از خود نسبت‌به ایران‎خودرو نشان داده است. از سوی دیگر، هرچه به پایان سال نزدیک می‎شویم، وضعیت دادوستدها در گروه خودرویی به سمت رخوت بیشتری می‎رود.

سهامداران می‎خواهند با جیب پر به تعطیلات بروند

بسیاری از سهامداران به دنبال آن هستند که دارایی خود را در بازار را نقد کنند و با جیب پر به استقبال تعطیلات سال نو بروند. البته در عید نیز به‎رغم این‎که معاملات در بورس و فرابورس انجام می‎شود، ولی از رونق چندانی برخوردار نیست.

حال باید دید در سال جدید چه وضعیتی بر گروه خودرویی حکمفرما خواهد شد. دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نیز ۵۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۷هزار و ۹۰۹ واحدی رسید.

ارزش معاملات بورس تهران نیز رقم ۶۵۰میلیارد تومان شد که این رقم ناشی‌از دست‎به‎دست شدن ۱.۷میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۱۵۰هزار و ۷۲۵ رسید. البته باید دید تا پایان سال کلیت بازار سهام به چه سمت‎وسویی در حرکت خواهد بود و آیا روند مثبت هفته جاری در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =