تبلیغات دیجیتال

در فهرست آگهی‌دهندگان آمریکایی و کسانی که بیشترین هزینه‌ها را صرف  تبلیغات می‌کنند، کمپانی‌های خودرویی و برندهایی مانند جنرال موتورز و فورد قرار دارند. تبلیغات دیجیتال از زمان پدید آمدن خود بسیار رایج شده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، با درآمد سالانه حدود 200 میلیارد دلار درآمد اصلا عجیب نیست که ایالات متحده پیشتاز عرصه جهانی در صنعت تبلیغات باشد. بعد از آمریکا کشور چین با درآمد 53 میلیارد دلار قرار دارد که این اختلاف درآمدی خود جایگاه ایالات متحده را در صنعت تبلیغات نشان می‌دهد.

در فهرست آگهی‌دهندگان آمریکایی و کسانی که بیشترین هزینه‌ها را صرف  تبلیغات می‌کنند، کمپانی‌های خودرویی و برندهایی مانند جنرال موتورز و فورد قرار دارند. تبلیغات دیجیتال از زمان پدید آمدن خود بسیار رایج شده‌اند. به عنوان مثال در سال 2016 تنها در صنعت خودروسازی آمریکا، سرمایه‌گذاری بر این دست از تبلیغات با 22 درصد رشد افزایش مواجه بودند. انتظار می‌رود این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

براساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری CBT نیوز افراد روزانه به طور متوسط حدود 6 ساعت از زمان خود را در شبکه‌‌های رسانه‌ دیجیتال می‌گذرانند. حرکت به سمت ابزارهای دیجیتال به این معناست که نمایندگی‌های فروش خودرو حدود 63 درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغات آنلاین و دیجیتال می‌کنند.

حدود یک دهه پیش اصلی‌ترین شکل تبلیغات خودرویی برای نمایندگان فروش خودرو در ایالات متحده آگهی‌های چاپی منتشر شده در روزنامه‌ها بود، اما این روزها خوردوسازان و نمایندگی‌های فروش آن‌ها با کمرنگ شدن نقش روزنامه‌ها و محبوبیت فراوان شبکه‌های اجتماعی، هر چه بیشتر خود را ملزم به استفاده از این رسانه‌ها می‌دانند.

پرسشی که پیش می‌آید این است که یک نمایندگی فروش چگونه می‌تواند از تبلیغات دیجیتال بهره ببرد و چگونه این تبلیغات می‌توانند درآمد و پایگاه مشتریان این نمایندگی‌ها را توسعه دهند؟ در اینجا چهار مرحله‌ قابل استفاده برای تبلیغات دیجیتال توسط خودروسازان و نمایندگی‌های فروش آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

مرحله اول: ارتباط دادن اهداف تجاری با تبلیغات دیجیتال

سرمایه‌گذاری، فارغ از این‌که در چه زمینه‌ای صورت می‌گیرد، همواره باید با اهداف تجاری فروشندگان و سازندگان مرتبط باشد. در نتیجه سرمایه‌گذاری‌ها در راهبردهای بازاریابی باید فروش را با اهداف خاص و مشخص فروشندگان و سازندگان مرتبط کند. یکی از نکات بسیار مهمی که نمایندگی‌های فروش باید به آن توجه ویژه نشان دهند، طراحی وب‌سایتی است که استفاده از آن در ابزارهای دیجیتال مختلف به راحتی امکان‌پذیر باشد. طراحی مناسب وبسایت می‌تواند خریدار را به خوبی به نتیجه برساند.

مرحله دوم: ارتباط با شرکای تبلیغاتی ایده‌‌آل

بیشترین موفقیت برای برنامه بازاریابی نمایندگی‌های فروش خرد و کلان زمانی به دست می‌‌آید که آنها با سایر سایت‌های شناخته شده برای خریداران خودرو جفت و جور شوند و تبلیغات دیجیتال خود را در فضای این سایت‌ها عرضه کنند. نخستین گام در این زمینه شناسایی کانال‌های مختلف و مقایسه آنهاست. از بهترین سنجه‌ها برای پیدا کردن بهترین کانال‌های دیجیتال می‌توان به تعداد بازدید‌ها و متوسط زمان صرف شده افراد در این سایت‌ها اشاره کرد. 

مرحله سوم: طراحی تبلیغاتی جذاب و گیرا

اگر فروشندگان از کانال‌های تبلیغاتی‌ با عملکرد مناسب استفاده کنند، اما تبلیغات‌شان از جذابیت کافی برخوردار نباشد نمی‌توانند به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. آگهی‌دهندگان حتما باید تبلیغاتی طراحی کنند که برای مشتریان‌شان از جذابیت زیاد برخوردار باشد و به همین منظور بهترین راهکار کمک گرفتن از یک طراح متخصص  و خلاق در زمینه تبلیغات چاپی است.

مرحله چهارم: بررسی عملکرد آگهی‌ها

در صورتی که هر سه مرحله قبل اجرایی شود، لازم است که عملکرد تبلیغات و میزان تاثیرگذاری آنها میز مورد سنجش و بررسی آگهی‌دهندگان قرار بگیرد تا نقاط ضروری که نیاز به بهبود دارند شناسایی شوند. به باور کارشناسان تبلیغاتی کمپانی اوگیلوی، با این‌که آگهی‌های دیجیتال بخش عمده بودجه بازاریابی نمایندگی‌های فروش خودرو را به خود اختصاص می‌دهند، اما همچنان این نکته اهمیت دارد که نمایندگی‌ها وخودروسازان نظارتی هوشیارانه بر تقسیم بودجه تبلیغات دیجیتال خود داشته باشند. فروشندگان خودرو می‌توانند با بررسی تاثیر تبلیغات دیجیتال راهبردهای بازاریابی درست‌تری را برای آینده خود طراحی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =