کد خبر: 224498
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

جدیدترین مدل خودرو وایپر acr مخفف ماشین مسابقه آمریکایی است؛ این اسم با تاریخچه وایپر گره خورده است.

سیستم محرکه acr استاندارد و معمول است؛ موتور ۸.۴ لیتری نرمِ ۱۰سیلندرِ ۶۴۵ اسبِ بخار قدرت ۸۱۳ نیوتون بر متر مربع گشتاور تولید می‌کند. همه‌ی این قدرت از طریق گیربکس ۶ دنده دستی پریمکس که دو دیفرانسیل به عقب خودرو منتقل می‌شود که در این مدل جدید درگاه خنک سازی خروجی مخصوص برای آن تعبیه شده است.هنگامی که خودرو آرام در جایی پاک شده باشد و یا با سرعت در پیست حرکت کند، ظاهر خودرو مسابقه‌ای بودن آن را فریاد می‌‍‌‎‎زند؛ در واقع فقط ظاهر این خودرو مانند خودروهای مسابقه نیست بلکه مانند آن‌ها مهندسی هم شده است.

حالت استاندارد آیرودینامیک است اما بسته سفارشی مخصوصاً آیرودینامیک آن شامل: اسپیلتر کم ارتفاع جلو، باله پهن و بلند عقب خودرو، هواکش گلگیر جلو و دیفیوزر عمیق‌تر می‌شود. تنها چیزی که از خودرو مسابقه‌ای کم دارد صندلی‌های مسابقه‌ای و چهارچوب فولادی محافظ از چپ شدن است. ترمزهای دوج وایپر از جنس کامپوزیت سرامیک کربن هستند و به قول معروف با یک تیر دو نشان زده اند اول اینکه با کم کردن وزن خودرو فرمان‌خوری آن را بهتر کرده‌اند و دوم اینکه کارایی و مقاومت آن را نسبت به فرسایش چند برابری مدل‌های فولادی افزایش داده‌اند.

تایرهای کومهو خودرو، سفارشی و مخصوص acr و خیلی چسبنده ساخته شده اند؛ کشش مکانیکی آن‌ها عالی است اما چسبندگی آن‌ها در کناره‌ی بدنه‌ی آیرودینامیکی خودرو و فشار رو به پایین هوا در سرعت‌های بالا خیره کننده است.

 کابین این مدل وایپر از مدل‌های قدیمی چندین سال جلوتر است؛ دیگر از پلاستیک بی کیفیت و درجه‌های آنالوگ خبری نیست. یک صفحه نمایش ۷ اینچی tft دارد و از آخرین ورژن سیستم اطلاعات و سرگرمی یو کانکت ۸ استفاده می‌کند.  آهنگ گوش دادن را باید فراموش کنید چون آمپلی‌فایر را برداشته‌اند و تعداد بلندگوها به دلیل کاهش وزن فقط ۳ تا هستند و هم اینکه تمام عایق صدا از  خودرو حذف شده است؛ فقط اقلام ضروری در کابین باقی مانده‌اند. تودوزی خودرو با چرم آلکانترا دوخته شده است که برای خودروی مخصوص پیست مثل acr انتخاب خیلی خوبی است؛ بافت چرم عمداً ساده و پرداخت نشده است و تنها رنگ موجود برای تودوزی مشکی است مگر اینکه بخواهید از خدمات سفارشی وایبر استفاده کنید. صدای خودرو بسیار زیاد است.

 با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت روی سطح ناهموار باز هم اختلال در حرکت خودرو دوج وایپر ایجاد نمی‌شود. ترکیب ترمزهای سرامیکی کربن، تایرهای سفارشی کومهو، آپشن‌های آیرودینامیکی بی‌نظیری که روی آن نصب شده و کمک فنر خودرو را به مجموعه‌ای از شگفتی تبدیل کرده است. قدرت این خودرو بسیار زیاد است و این علامت تجاری وایپر شده است. ترمز گیری و فرمان خوری این خودرو بسیار عالی است.

 اگر کسی بخواهد حرفه‌ای‌ترین ماشین خیابانی و بهترین ماشین پیست را داشته باشید دوج وایپر همان است. وایپر خودرویی بی‌نظیر است و شما عاشق آن خواهید شد. اما این خودرو بسیار حرفه‌ای است و هر کسی قادر نیست که از تمام امکانات آن چه در سرعت و چه در هیجان استفاده کند. این خودرو از نظر آیرودینامیک و فشار رو به پایین هوا و قدرت چسبندگی و سرعت هر چه تمام‌تر و هماهنگی تمامی اجزای خودرو با هم بی نظیر است. این خودرو برای افرادی که به دنبال بهترین خودرو مسابقه‌ای در پیست می‌باشند بهترین انتخاب است. 

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودروی دوج وایپر مدل ۲۰۱۶ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =