کد خبر: 224500
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

داخل کابین آئودی ۲ Qخیلی منحنی نیست و زاویه دارد. کیفیت داخل کابین ۲ Qیک سر و گردن بالاتر است

 در سال های اخیر suvهای کوچک بسیار فراگیر شده اند و آئودی ۲ Qیکی از آنهاست، این خودرو بر پایه آئودی ۳ a است اما کمی بالاتر آمده و خشن‌تر شده است. فولکس واگن هم همین کار را با گلف انجام داده است؛ یعنی پشت خودروی T-Roc تغییر نکرده اما مرتفع‌تر شده است و از آنجایی که فولکس واگن مالک آئودی است وجوه مشترک بسیاری دارند. در این مقاله ورژن اولیه هر دو خودرو:  مدل برتر T-Roc با موتور ۲ لیتری توربو بنزینی و ۴ چرخ محرک و مدل s-line  آئودی ۲Q با موتور ۱.۴ توربو بنزینی است و به همین دلیل قیمت آن بیشتر است.

 خودرو T-Roc برعکس طراحی‌های ساده و خشن فولکس واگن است؛ خطوط انحنا و برآمدگی دارد و درخشان است. اما عملکرد فولکس واگن در کیفیت و کابین به خوبی قبل نیست؛ طراحی داخلی، صندلی‌ها و راحتی آن‌ها و ظاهر کنترل‌گرها خیلی ساده هستند. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار آسان است (بالاترین خودرو مسیریاب ماهواره‌ای استاندارد محسوب می شود) می‌توانید از اپل کارپلی و اندروید اتو برای مسیریابی ماهواره‌ای با گوشی خود استفاده کنید. کلیدهای دیجیتال کاربردی هم دارد اما کیفیت یک فولکس واگن واقعی را ندارد، چون پلاستیک‌های استفاده شده برای داشبورد زبر و خشک هستند. قسمت عقب فولکس واگن فضای کافی برای بزرگسالان را دارد و تقریباً اندازه گلف است؛ با سه سرنشین عقب ممکن است فردی که وسط نشسته تحت فشار قرار گیرد اما دو نفر کناری از ۲Q که بدنه باریک‌تری دارند راحت‌تر هستند. خودرو در صندوق عقب خود لبه برآمده دارد اما به راحتی می‌توان وسایل را سر داد وزیر کفپوش آن لاستیک زاپاس قرار گرفته است و برای افزایش فضای بار میتوان صندلی‌های عقب را به طور کامل خواباند. یک  خودرو خوب و تمام  چرخ محرک است و می‌توان گفت خودرو خوبی است: راحت و آرام است، موتور خوبی دارد، خیلی خوب کنترل می شود، فرمان پذیری بالایی دارد، در واقع شبیه یک خودرو اسپرت است که آئودی هم همین طور است. رانندگی با این خودرو در جاده و با سرعت بالا خوب است اما شما را هیجان زده نمی‌کند.

داخل کابین آئودی ۲ Qخیلی منحنی نیست و زاویه دارد. کیفیت داخل کابین ۲ Qیک سر و گردن بالاتر است؛ پوشش نرم روی داشبورد و استفاده از یک نوار آلومینیومی خوشایند در آن، فرمان اسپرت و استفاده از آپشن‌های بیشتر از یک آئودی معمولی که باعث افزایش قیمت آن شده است؛ مثل سیستم اطلاعات پیشرفته، کابین هدایت مجازی (virtual cockpit) که بهترین سیستم دیجیتالی که یک صفحه پهن برای راهیابی دارد.

 فضای عقب این خودرو هم برای پا و هم سر کافی است، اما پنجره عقب خودرو بزرگ نیست و فضا تاریک است. صندلی وسط در عقب خودرو نرم و راحت است و برای سر هم فضای کافی دارد، اما در صورت نشستن سه نفر در عقب خودرو به دو نفر کناری ممکن است فشار وارد شود. در فضای صندوق عقب ۲ Qدرست همانند T-Roc کمی برآمدگی وجود دارد و باز هم برای افزایش بیشتر فضای بار می‌توان صندلی‌های عقب را به طور کامل خواباند که البته آپشنال هست. در کل فولکس واگن صندلی‌های عقب ایستاده ۴۰ لیتر فضای بیشتری نسبت به آئودی دارد و با خواباندن صندلیها ۲۵۰ لیتر فضای بیشتری دارید پس در این مورد فولکس واگن کارآمدتر است. این خودرو کوچک‌تر و سریع‌تر است اما لزوماً  کنترل بهتری ندارد و گویی اسپرت‌تر است؛ بر روی دست اندازها کمی خشک‌تر عمل می‌کند درحالی که طبق استاندارد است و چرخ‌های ۱۹ اینچی دارد البته از تیراک کمی راحت تر است. این خودرو دو حالت ویژه دارد: یکی تعدیل کننده‌های تطبیقی مثل T-Roc و بعدی حالت کامفورت است و روی برآمدگی‌ها خیلی خوب عمل می‌کند. ویژگی‌های بسیاری دارد: فرمان پذیری بالا که خیلی سریع است.

T-Roc  خودرو  بسیار خوبی است، تنها مشکل آن این است که داخل و بیرون آن هماهنگی ندارد یعنی داخل خودرو شیک بودن بیرون آن را ندارد و این همان جایی است که آئودی ۲ Qحرفی برای گفتن دارد البته به کارآمدی فولکس واگن نیست ولی نشستن داخل این خودرو حس بهتری دارد.

 با توجه به اینکه سایت دیوار هم‌ اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش این دو خودرو به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =