بیبی راننده

مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین که حالا سال‌هاست به طور سریالی به روی پرده می‌آیند، نشان‌دهنده عطش تماشاگران برای داستان‌های تعقیب و گریز پرکششی است که خودروهای پرسرعت در آن نقشی اساسی دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»، شاید این ادعای غلطی نباشد که بگوییم از وقتی فیلمسازان امکان فیلمبرداری در حال حرکت را پیدا کرده‌اند، خودروها به یکی از ستاره‌های بی‌جان اما پرطرفدار سینما بدل شده‌اند. حضور خودروها در محوریت داستان‌ها همواره تضمینی برای تعقیب و گریز و هیجان زیاد در فیلم‌ها بوده است و در دوره‌های مختلف فیلم‌های موفقی با داستان‌هایی که یکی از قهرمانان آن‌ها خودروها بوده‌اند، به روی پرده آمده‌اند. مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین که حالا سال‌هاست به طور سریالی به روی پرده می‌آیند، نشان‌دهنده عطش تماشاگران برای داستان‌های تعقیب و گریز پرکششی است که خودروهای پرسرعت در آن نقشی اساسی دارند. در اینجا به چند فیلم خودرویی مهم تاریخ سینما نگاهی می‌اندازیم. 

بیبی راننده

بیبی راننده (بیبی‌درایور) یکی از فیلم‌های موفق و پرفروش سال 2017 است که ادگار رایت، نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته است. در این فیلم آنسل الگورت نقش جوانی طرفدار موسیقی را ایفا می‌کند که در رانندگی یک نابغه است و به فرار باندهای تبهکار کمک می‌کند.

 در یکی از سرقت‌های باندی که بیبی راننده با آن‌ها همکاری می‌کند، او تصمیم به قطع همکاری با آن‌ها می‌گیرد، اما همه چیز از کنترل خارج می‌شود. این فیلم موفق شد در زمان اکران خود چیزی حدود 237میلیون دلار فروش داشته باشد. از نگاه منتقدان نیز این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال انتخاب شد و بازیگر آن نامزد جایزه گلدن گلوب شد. 

بلیدرانر

بلید رانر ساخته ریدلی اسکات، در میان طرفداران فیلم‌های علمی و تخیلی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.  در این فیلم که سال 1982 ساخته شده است، تصویری از آینده شهر لس‌آنجلس (در سال 2017) ارائه می‌شود که البته هیچ شباهتی با آن‌چه در واقعیت بر سر این شهر آمده ندارد.

یکی از مهم‌ترین عناصری که در این فیلم تخیلی نشان‌گر پیشرفت انسان‌هاست، تردد خودروهای پرنده در آسمان شهر است؛ به طور خاص اسپینر پلیسی که هریسون فورد، بازیگر نقش اول این فیلم بر آن سوار است.  

این خودرو پرنده که بهترین نمونه در فیلم‌های مشابه به شمار می‌رود، می‌تواند علاوه بر حرکت مانند خودروهای معمولی به صورت عمودی به هوا بلند شود و با استفاده از موتور جت خود  پرواز کند.   

ماشین پلیس

این فیلم حادثه‌ای-جنایی که در سال 2015 به روی پرده سینماها آمد توسط جان واتس کارگردانی شده و با بودجه نسبتا اندک 5میلیون دلاری خود موفق شد در گیشه 143.658میلیون دلار فروش کند. 

داستان این فیلم به ماجراجویی دو پسرک شرور در دزدیدن یک خودرو پلیس مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد در نقطه‌ای رها شده است. آن دو غافل از این که پلیس فاسدی که صاحب خودرو است در صندوق عقب آن گروگانی را حبس کرده است، سوار ماشین می‌شوند و تعقیب و گریز خطرناکی را برای خود رقم می‌زنند.

در بازی موش و گربه‌ای که دو پسربچه بدون آگاهی در آن گرفتار شده‌اند تنها راه فرار و نجات راندن با سرعت بالا به نظر می‌رسد. 

لمان

فیلم لمان که سال 1970 در طول مسابقات استقامت 24 ساعته لمان در فرانسه فیلمبرداری شد، درامی پرتب و تاب درباره مایکل دلانی راننده تیم پورشه (با بازی استیو مک‌کوئین) است که خاطره تصادف سال قبل در همین رویداد که باعث مرگ یک راننده دیگر شد، ذهن او را آشفته و مشوش کرده است.

در همین حال او وارد رابطه احساسی شده و او را آزار می‌دهد.  فیلم داستان نسبتا ساده‌ای دارد و بیشتر صحنه‌های آن به رقابت پرهیجان مایکل دلانی با حریف سرسختش از تیم فراری اختصاص دارد. نکته قابل‌توجه آن است که استیو مک‌کوئین خودش رانندگی در پیست را انجام می‌داد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =