کد خبر: 224533
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
جاده چالوس

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از نشست نیم متری زمین در جاده چالوس خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از نشست نیم متری زمین در جاده چالوس خبر داد و گفت: احتمال دارد مجبور باشیم به اندازه دو متر از محدوده نشست کرده را برداریم و با مصالح درشت دانه مسیر را پرکنیم تا در صورت بارش مجدد، آب از میان این مصالح درشت دانه عبور کند و مشکل جدیدی ایجاد نکند.

مجتبی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: رانش زمین در محدوده خرگوش دره محور کرج چالوس بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف زمستانی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بعد از گالری خرگوش دره به سمت کرج، نصف عرض جاده در مسیر جدید (کندوان به سمت کرج) به طول 50 متر و عمق نیم متر جاده نشست کرده است.

وی افزود: آب باران و برف در این محدوده زیر لایه‌های زیرسازی جاده نفوذ کرده و باعث نشست زمین شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر با استفاده از دستگاه و ماشین آلات راهسازی به دنبال تغییر ترکیب زیرسازی این محدوده هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه باند کنار این مسیر دو طرفه شده هیچ مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد و تردد به صورت روان در جریان است.

حاجیان ابراز کرد: به نظر می‌رسد حداکثر نشست در این محدوده انجام شده و در حال حاضر با بولدوزر در حال کار برای رفع مشکل پیش آمده هستیم.

وی ابراز کرد: احتمال دارد مجبور باشیم به اندازه دو متر از محدوده نشست کرده را برداریم و با مصالح درشت دانه مسیر را پرکنیم تا در صورت بارش مجدد، آب از میان این مصالح درشت دانه عبور کند و مشکل جدیدی ایجاد نکند.

وی اظهار کرد: ترمیم این مسیر در دو فاز انجام می‌شود و در فاز اول قرار است به طول50 متر، عرض هفت متر و عمق دو متر از مسیر را بر‌داریم و با مصالح کوهی و درشت دانه پرکنیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: بعد از آن با تامین اعتبار قرار است کنار شمع استفاده شود تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

وی گفت: امروز عملیات بازسازی این مسیر شروع شده و اگر همه چیز به خوبی پیش برود ظرف پنج روز آینده به پایان می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =