کد خبر: 224555
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
برلیانس c3

برلیانس۳C همان برلیانس ‏۳۲۰ Hاست، یعنی همان مدل هاچ بک ولی کمی از نظر ظاهری و هم از نظر فنی با آن متفاوت است و بیش از گذشته توجه قشر جوان را به خود جلب کرده است. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ و استانداردهایEOBD  و IUPR می‌باشد.

از نظر ظاهری جلو پنجره آن در ۳۲۰H دارای خط‌های عمودی است ولی در برلیانس ۳C خط‌ها مشبک شده‌اند. در قسمت پایین جلوی ماشین، یک بخش طوسی رنگ اضافه شده و مه شکن‌های این مدل هم متفاوت است. رینگ‌هایی که روی لاستیک‌های ۳C نصب شده ۱۶ اینچی است در حالیکه رینگ‌های لاستیک‌های ۳۲۰H، ۱۵اینچی است. در قسمت بالای لاستیک‌ها در بدنه اتومبیل چند پلاستیک برای اینکه القا کند ماشین کراس سوار شده‌اید چسبانده شده است. از نظر ارتفاع نسبت به ۳۲۰ Hدو سانتی متر از کف ارتفاع آن بلندتر شده است و ارتفاع کل ماشین ۵ سانتی متر بیشتر شده است ولی باز هم ارتفاع آن از ساندرو معمولی کمتر است. سقف برلیانس۳C دو رنگ است و روف‌ رک دارد، در قسمت بالای پنجره‌های عقب یک بال کوچک دارد و یک بخش طوسی رنگ در قسمت عقب ماشین اضافه شده است. این اتومبیل بسیار به ساندرو شباهت دارد ولی از اچ سی کراس کوچک تر است.

 فضای سرنشینان عقب از ساندرو و ‏۳۰ Hکراس کوچک‌تر است، اما طراحی داشبورد آن از ساندرو جدیدتر و بهتر است. برلیانس ۳C آپشن‌های خوبی همچون: صفحه نمایش، ورود بدون کلید (کلید آن بسیار شباهت به کلید ماشین های بی ام و دارد و این به دلیل همکاری برلیانس و بی ام و در چین می‌باشد)، سانروف و در نسخه ۱.۶۵ کروز کنترل دارد، به طور کل می‌توان گفت دارای آپشن‌های خوبی می‌باشد. به نظر می‌رسد داشبورد برلیانس ۳C نسبت به ساندرو یک مرتبه پایین‌تر است و در بلند مدت داشبورد ساندرو دوام بیشتری دارد.

اولین بار که برلیانس ۳C توسط پارس خودرو عرضه شد موتورهای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی روی آن نصب شده بود، ولی در فاصله‌ی خیلی کوتاهی پارس خودرو موتور آن را عوض کرد موتور ۱۳۰۰، ۱.۵ لیتر حجم دارد و ۱۱ اسب بخار از مدل ۱۵۰۰ توانایی تولید بیشتری دارد. همچنین گیربکس آن را هم تعویض کرد تا هماهنگی بهتری با موتور جدید داشته باشد و گیربکس هیوندا را بر روی آن نصب کرده است، ولی همچنان ۴ سرعته می‌باشد.

برلیانس ۳C همچون سایر اتومبیل‌هایی که در این رنج قیمت عرضه می‌شوند یک ماشین تک دیفرانسیل می‌باشد و اصلاً قابلیت‌های یک ماشین به نام کراس اور را ندارد و تنها مزیت آن این است که سرعت گیر‌های شهر را می‌توان با خیال راحت تری رد کرد.

از نظر هندلینگ برلیانس ۳C نسبت به ساندرو کمتر گوش به فرمان است ولی برای استفاده شهری کاملا راضی کننده است. ترمزهای برلیانس ۳C در هر چهار چرخ دیسکی است که این مزیت این خودرو است، ساندرو با تمام ادعایی که داره ترمزهای عقبش کاسه‌ای است و باید گفت وقتی که در این رنج برلیانس ۳C هست که هر چهار چرخ آن دیسکی است و ترمزهای قوی تری دارد پس از نظر ترمزی ماشین قابل قبولی است.

در برلیانس ۳C دور که بالاتر میرود صدا داخل کابین می‌آید و دلیل آن حجم کم موتوری است که دارد، البته ساندرو و۰‏۳ Hکراس هم این مشکل را دارند. در دور موتور بالا به شما اجازه کات آف نمی‌دهد و سریع حالت دنده می‌دهد حتی اگر در حالت دستی باشید. برای کم کردن فشار وارد شده به خودرو، در دور موتورهای زیر ۳۰۰۰ به شما اجازه معکوس کشیدن را می‌دهد چون اگر دور موتور بالاتر باشد و شما معکوس بکشید دور موتور خیلی بالا می‌رود و فشار زیادی به ماشین می‌آید البته این موضوع در ماشین‌های شهری معمول است.

با انجام تست شتاب: شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۱۷.۱۸ ثانیه و شتاب ۰ تا ۶۰ در ۷.۳۸ ثانیه به دست می‌آید. اگر برلیانس ۳C را در بین رقبایش یعنی ساندرو و ۰‏۳H کراس مقایسه کنیم، به دلیل وزن کمتر برلیانس ۳C این خودرو پیشی می‌گیرد و همچنین به دلیل ضریب دنده سبک تر ۰‏۳ Hکراس نسبت به ساندرو، ۰‏۳ Hکراس بدترین شروع را نسبت به رقبا دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید و فروش خودرو برلیانس۳C می‌توانید به سایت دیوار که هم اکنون بزرگترین سایت خرید و فروش خودرو در ایران است مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =