بورس

شرکت سایپا با ارائه آمار تولید و فروش اسفند و 12ماهه سال گذشته در دوره یک‌ماهه از محل فروش محصولات پراید، تیبا، سراتو، آریو S300، چانگان CS35 و فروش صادراتی قطعات آپشن تیبا، مبلغ 777.2‌میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

 خودرویی‎ها پس از آن‎که یکشنبه رویایی را پشت سر گذاشتند، روز گذشته روند نزولی در پیش گرفتند اما همچنان در بین صنایع بورسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این زمینه دو اتفاق مهم در گروه خودرویی برای دو نماد بزرگ و تاثیرگذار این گروه رخ داد که جریان معاملات را قرمزپوش کرد. نخستین اتفاق درمورد دومین شفاف‎سازی ایران‎خودرو درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و دومین اتفاق نیز کاهش 29درصدی درآمدهای سایپا در سال گذشته است

افزایش سرمایه ایران‎خودرو منتفی نیست اما...

نماد گروه «خودرو» در پاسخ به نامه سازمان بورس مبنی‌بر تصمیم‎گیری درباره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها اعلام کرد: «بعد از سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 به اطلاع می‌رساند باتوجه به این‎که قانون معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تاکنون ابلاغ رسمی نشده و آیین‎نامه‌های اجرایی این ماده توسط هیات وزیران به‌تصویب نرسیده است، لذا اقدامی از سوی این شرکت صورت نگرفته است. همچنین در صورت صدور مجوزهای قانونی و ابلاغ آیین‎نامه اجرایی، هیات‎مدیره این شرکت به منظور خروج از شمول مفاد ماده 141 قانون تجارت، با تایید مجمع صاحبان سهام از این ابزار به‌عنوان یکی از روش‌ها استفاده خواهد کرد.»

باتوجه به این موضوع ایران‌خودرو دیروز نوسان قیمتی را پشت سر گذاشت، به‎طوری‎که در زمان انتشار این اطلاعیه منفی شد و گرچه در میانه‎های معاملات، بازار به سمت مثبت‎شدن میل کرد و درنهایت در قیمت پایانی با رشد 1.7درصدی روبه‎رو شد،  اما در آخرین معامله با نزول 0.5درصدی روبه‌رو شد.

کاهش 29درصدی درآمد سایپا

شرکت سایپا با ارائه آمار تولید و فروش اسفند و 12ماهه سال گذشته در دوره یک‌ماهه از محل فروش محصولات پراید، تیبا، سراتو، آریو S300، چانگان CS35 و فروش صادراتی قطعات آپشن تیبا، مبلغ 777.2‌میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

«خساپا» در عملکرد 12ماهه سال 97 مبلغ 8.4 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت‌به مدت مشابه سال 96، 29 درصد افت داشته، این در حالی است که دیروز نمادهای سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، سایپا آذین، گروه بهمن، قطعات اتومبیل‎ایران، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام‌پارس و الکتریک‎خودرو شرق منفی خوردند و درمقابل نمادهای ایران‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، محورسازان ایران‎خودرو، رادیاتور ایران و مهندسی نصیر ماشین مثبت شدند.

همچنین امروز در گروه خودرویی طی 47هزارو 752 نوبت معاملاتی، 683میلیون و 205هزار سهم به ارزش 137میلیارد و 190میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و بیشترین ارز معاملات را در بین صنایع بورسی از آن خود کرد و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 20هزار میلیارد تومان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =