بازار خودرو

اما سومین و مهم‌ترین دلیل، انتظار افزایش بیشتر قیمت‌ها در آینده نزدیک است که سبب می‌شود تولیدکنندگان‌، واردکنندگان‌، دلال‌ها، واسطه‌ها و فروشندگان عادی، قیمت‌ خودروهای خود را کاهش ندهند.

به گزارش «اخبار خودرو»، به‌رغم بالابودن قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار و همچنین قیمت‌های رسمی و کاهش شدید قدرت خرید مشتریان، این کاهش قدرت خرید و در نتیجه کاهش تعداد مشتریان تاکنون تاثیری بر قیمت‌ها نداشته و به‌اصطلاح نتوانسته است ترمز افزایش قیمت‌ها را بکشد، تا جایی‌که قیمت خودروها به‌طور پیوسته رشد کرد. اما دلیل این موضوع چیست‌؟

دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد اما اصلی‌ترین آنها به ترتیب شامل این موارد می‌شوند؛کاهش تیراژ تولید و در نتیجه کاهش عرضه خودرو و همچنین ممنوعیت واردات و عدم ترخیص خودروهای وارداتی. 

دلیل بعد افزایش قیمت تمام‌شده خودروهای تولید داخل و همچنین افزایش قیمت ارز است. اما سومین و مهم‌ترین دلیل، انتظار افزایش بیشتر قیمت‌ها در آینده نزدیک است که سبب می‌شود تولیدکنندگان‌، واردکنندگان‌، دلال‌ها، واسطه‌ها و فروشندگان عادی، قیمت‌ خودروهای خود را کاهش ندهند. مجموع این عوامل باعث شده است با وجود کاهش تقاضا قیمت خودروها کاهش نیابد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیوید IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    1 1
    چقدر خبر دروغ منتشر میشه یکبار میگن روزی ۴۰۰۰هزار تا تولید داریم الان میگید کاهش تیراژ خودرو ما نفهمیدیم بلاخره حرف کی رو باید باور کرد الان تکلیف چیه واقعا ‌ .من که میرم پول خودروم دلار بخرم بابا فوقش با اسنپ میرم دنبال کارام
  • ایرانی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    1 0
    امثال شما هستند که به دلار به چشم سرمایه نگاه میکنند نمدونید که با خرید و فروش آن و سود نه چندان زیاد در افزایش قیمت ها چقدر تاثیر منفی میزارید و چند برابر باید بزاری روی سود دلارتون و بدید لوازم مصرفی بخرید که قبل از خرید دلار با نصف قیمت می خریدید.
  • باقری IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    3 0
    با سلام به نظر من خریداران خودرو واقعا کاهش پیدا کرده و هر خبری هم تو هر سایتی بزارن دیگه مردم تحریک نمیشن حالا اصلا پراید و که قیمت رسمی ثبت نام رو در دی ۹۷ گفتن ۲۹ میلیون تغییر بدن به ۲۰۰ میلیون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =