کد خبر: 224606
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

توقف خطوط تولید خودروسازان در سال گذشته را بسیاری از مردم ناشی از تحریم های ظالمانه می دانند اما در کنار آثار تحریم عدم ارسال قطعات اصلی همچون چراغ خودرو باعث شده بود که در برخی از مقاطع سال 97 خطوط تولید ایران خودرو و سایپا تعطیل شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، در میان تولید کنندگان چراغ خودرو نام شرکت های بزرگ و کوچک شناخته شده ای به چشم می خورد که مهم ترین آن ها را مدرن، کروز، عظام و جمع ساز تشکیل میدهند. آنگونه که خبر رسیده در سال گذشته شرکت های مدرن و جمع ساز در مقاطعی با عدم ارائه محصولات خود به خودروسازان به بهانه عدم دریافت پکیج کامل چراغ از گمرک از ارسال آن به خودروسازان امتناع کرده بودند. 

شرکت های تولید کننده چراغ خودرو در سال گذشته با ضررهای متعددی از جمله خروج رنو از ایران  و زیان های ناشی از سرمایه گذاری با این شرکت فرانسوی شده بودند و از همین بابت به دنبال این بوده اند که ضرر و زیان بوجود آمده را با سیاست های عدم ارسال قطعه به خودروسازان و همچنین تشنه نگه داشتن بازار خدمات پس از فروش خود ترمیم کنند. 

البته موضوع عدم ارسال قطعه در وضعیت بغرنج تحریم منحصر به این شرکت ها  و یا این قطعات نمی باشد و ما طی یک پرونده خبری به جزئیات و معرفی قطعه سازان بزرگ و کوچکی که با عدم ارسال قطعه به خودروسازان باعث مشکلات متعددی می شوند خواهیم پرداخت اما باید این مساله را درک که در صورت عدم در اختیار داشتن قطعاتی همچون چراغ و یا حتی قطعات پنهان خودرو، مصرف کننده در مقابل تولیدکننده نهایی خودرو یعنی ایران خودرو و سایپا قرار می گیرد و دامنه نارضایتی آن سر از ناکجا اباد در خواهد آورد. 

به نظر بسیاری از فعالان صنعت خورو انتظار بسیاری از مصرف کنندگان از تولیدکنندگان این بوده که درسالی که تحریم های سخت گیرانه و ظالمانه آمریکا ضربات سهمگینی بر صنعت و اقتصاد ایران اسلامی وارد آورده است، همدلی تولیدکنندگان باعث شود که فشار ناشی از آن به اقتصاد و مردم کمتر حس شود. 

امید است که در سال 98 که آثار تحریم ها با شدت بیشتری همراه خواهد شد نهادهای نظارتی و قضایی با کنترل این اقدامات و ابعاد مخرب آن از به زمین نشستن تولید جلوگیری کنند و صنعتگران و تولیدکنندگان کشور با همدلی بیشتر مانع از به زمین خودرو صنایع مادر و اصلی کشور شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

آخرین اخبار