کد خبر: 224636
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

کمپانی مرسدس‌بنز قصد دارد در نمایشگاه خودرو نیویورک از نسل GLS پرده‌برداری و به‌صورت رسمی رقیبی را برای ب‌ام‌و X7 را روانه بازار کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،اما باید گفت پیش از رونمایی این شاسی‌بلند فول‌سایز، تصاویر جاسوسی این خودرو در برخی رسانه‌های خارجی و شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

نکته قابل‌توجه در خصوص این تصاویر، تردد این خودرو بدون‌پوشش استتاری کامل بوده که تنها بخش‌های از نمای جلو و عقب این خودرو توسط پوشش استتاری پوشانده شده است. از‌همین‌رو می‌توان به‌طور کامل به طراحی ظاهری این خودرو پیش از رونمایی پی برد. اما از آن‌جایی که بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات این برند تصور می‌کردند نسل جدید این خودرو با طرحی رادیکال و دور از انتظار روانه بازار می‌شود، با انتشار این تصاویر غافلگیر شده‌ و تنها تغییرات اندکی را در ظاهر این خودرو مشاهده کرده‌اند. از تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به تغییر چراغ‌های جلو اشاره کرد که به تبعیت از سایر محصولات جدید این برند، دارای ابعاد کوچک‌تری نسبت‌به گذشته است و البته در کنار سپر جدید، ظاهری تهاجمی و اسپرت را پدید آورده‌اند. هرچند نمای جلویی GLS جدید شباهت‌هایی با نسل کنونی دارد اما طراحی بخش عقبی آن کاملا متفاوت است چراکه در این قسمت چراغ‌های افقی باریکی دیده می‌شوند که تا حدودی به چراغ‌های E کلاس شوتینگ‌بریک شباهت دارند. همچنین ممکن است این چراغ‌ها با یک نوار باریک LED به هم متصل شده باشند. طراحی سپر عقب خودرو نیز تفاوت‌هایی با نسل کنونی دارد و دو سر اگزوز مستطیل‌شکل در آن دیده می‌شود. نسل جدید GLS روی معماری ماژولار بلند یا همان پلت‌فرم MHA مرسدس‌بنز ساخته شده که در نسل جدید GLE نیز به‌کار رفته است. علاوه‌بر این، GLS جدید در پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر و سیستم‌های هیبرید نیز با برادر کوچک‌تر خود اشتراک خواهد داشت اما مرسدس‌بنز نسخه عملکردی GLS63 را هم ارائه خواهد کرد که به ‌احتمال ‌زیاد به پیشرانه 4 لیتری V8 تویین‌توربو مجهز بوده و بیش‌از 600 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. همان‌طور که گفته شد، نسل جدید مرسدس‌بنز GLS به‌زودی در نمایشگاه نیویورک رونمایی می‌شود و با ب‌ام‌و X7 به رقابت خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =