جک S۷

عرضه محصولات «لوکسژن» نیز یکی دیگر از اتفاقاتی بود که می‌توانست بازار خودرو را متحول کند. زیرا این برند برای چند سگمنت مختلف برنامه عرضه محصول داشت و می‌توانست رقابتی نزدیک را در بازار ایجاد کند

به گزارش «اخبار خودرو»، سال 98 می‌توانست سالی پر از اتفاقات خوب و تحول برای صنعت خودرو باشد، زیرا پس از توافقات برجام بسیاری از برندهای اروپایی و آسیایی با سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خط‌تولید در ایران، برنامه توسعه و صادرات محصولات خود را در منطقه داشتند اما متاسفانه تمام این برنامه‌ها با خروج ناگهانی آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید بین‌المللی، یک‌شبه نقش برآب شد. از همین رو سال گذشته محصولات متنوعی در سگمنت‌های گوناگون به بازار معرفی شد که قرار بود عرضه آن‌ها در سال جاری انجام شود. 

نکته قابل‌توجه در این میان حضور پررنگ چینی‌ها بود که با معرفی محصولات متنوع قصد سهم‌خواهی بیشتر از بازار ایران را داشتند اما پس از اعمال تحریم‌ها، بسیاری از آن‌ها محتاطانه عمل کرده و فعالیت خود را در ایران محدود کردند. یکی از محصولاتی که قرار بود در سال 98 راهی بازار شود، «جکS7» بود که چند دستگاه از آن به منظور گذراندن مراحل تست و ارزیابی و تطبیق با شرایط آب‌وهوایی ایران وارد کشور شد. 

اما با اتفاقات اخیر عرضه این خودرو در سال جاری در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. درواقع این خودرو می‌توانست با حضور در بازار معادلات بسیاری از گزینه‌های موجود و البته گزینه‌های احتمالی دیگر را برهم بزند. زیرا« S7» از زبان طراحی جدید کمپانی جک بهره برده و به امکانات رفاهی فراوانی تجهیز شده است.

عرضه محصولات «لوکسژن» نیز یکی دیگر از اتفاقاتی بود که می‌توانست بازار خودرو را متحول کند. زیرا این برند برای چند سگمنت مختلف برنامه عرضه محصول داشت و می‌توانست رقابتی نزدیک را در بازار ایجاد کند.  اما متاسفانه در همان روزهای ابتدایی آغاز تحریم‌های یک‌جانبه بین‌المللی، این برند تایوانی از حضور در بازار ایران انصراف داد و به‌رغم فعالیت‌های گسترده شرکت آرمان‌موتورکویر درخصوص معرفی برند و محصولات، فعالیت خود را پایان داد و سرنوشتی نافرجام را برای این برند تازه‌وارد رقم زد.

«بی‌وای‌دیS7» نیز یکی دیگر از قربانیان تحریم‌هاست که عرضه آن با مشکلات فراوانی همراه شد.این خودرو که از سال 96 به‌صورت رسمی به بازار معرفی و پیش‌فروش آن در چندمرحله انجام شده است، ماه‌ها به‌دلیل مشکلات بین‌المللی و تامین قطعات منفصله با مشکل همراه شده و زمان مشخصی برای تحویل ان به مشتریان اعلام نشده است.

این خودرو که با عنوان «جنابS7» معرفی شد، سودای رقابت با شاسی‌بلندهای هموطن خود را در سر می‌پروراند. اما به‌دلیل تاخیر در تحویل و عرضه، تاحدودی از گردونه رقابت خارج شده و کار دشواری را در سهم‌خواهی از بازار پیش رو دارد. زیرا در این مدت محصولات دیگری در این رده به بازار عرضه شدند که تاحدودی توانسته‌اند جایگاه مناسبی را برای خود به‌دست آورند.

«لندفورت‌فودای» دیگر شاسی‌بلند چینی است که اواسط سال گذشته با پوشش استتاری وارد جاده‌های کشور شد تا مراحل همولوگیشن و تست‌های جاده‌ای را به‌صورت چراغ خاموش پشت سر بگذارد. این خودرو توسط شرکت زامیاد به بازار عرضه خواهد شد، اما باتوجه به مشکلات پیش‌آمده ممکن است زمان عرضه آن کمی به تعویق بیفتد و در سال جاری شاهد ورود این محصول تازه‌وارد به خیابان‌ها نباشیم. حال باید دید زامیاد برای ورود هرچه سریع‌تر این شاسی‌بلند 7‌نفره به بازار چه تدابیری اندیشیده است. 

خودروهای مذکور همگی محصولاتی هستند که برنامه تولید آن‌ها به‌صورت جدی در کشور دنبال می‌شود. البته این بدان معنا نیست عرضه آن‌ها صورت نخواهد گرفت، تنها به‌دلیل بروز مشکلات این روند با کندی همراه شده و ممکن است کمی با تاخیر دنبال شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان DE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    1 0
    پس RX5 چی شد؟ عرضه ميشه؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =