کد خبر: 224679
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
پژو 2008

بازار خودروهای پرطرفدار در 10روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها و به‌روز شدن است به‌گونه‌ای که قیمت برخی از خودروهای پرطرفدار در محدوده قیمتی ٢٠٠ تا ٤٠٠میلیون‌تومان هر روز رقمی بین 10تا 20میلیون‌تومان افزایش را تجربه کرده است‌.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها با موج جدید افزایش‌قیمت‌ها، نرخ برخی از خودروها افزایش بسیار بیشتری نسبت به سایر خودروهای همکلاس یا هم‌رده خود داشته است‌. حال این پرسش مطرح می‌شود که دلیل افزایش جهشی قیمت در برخی از خودروها نسبت به سایرین چیست؟

‌در پاسخ باید گفت این موضوع سه دلیل اصلی دارد. اولین دلیل آن تقاضای بیشتر برای آن خودرو در بازار است که به‌دلایل متعدد چون پرستیژ، طراحی جذاب یا کیفیت ساخت بسیار بالاتر نسبت به رقبا، همچنین قیمت اولیه مناسب و رقابتی یا جدید و جذاب‌بودن برای بازار باعث تقاضای زیاد برای آن خودرو در کوتاه‌مدت می‌شود. این تقاضای بالا ممکن است به یکی از این دلایل یا ترکیبی از دو یا چند دلیل ذکر شده رخ دهد. در هر صورت تقاضا برای یک کالا در حالی که عرضه آن بسیار کمتر یا حتی روبه‌کاهش است، سبب افزایش قیمت در حاشیه بازار می‌شود.

دومین دلیل، اطلاع دست‌اندرکاران و دلالان از توقف تولید یا واردات یک خودرو محبوب در آینده نزدیک است؛ چنانچه خودرو محبوب و پرطرفدار دیگر امکان واردات نداشته باشد یا اینکه به تعداد کمی در گمرک از آن موجود باشد، یا تولید محصول روبه کاهش یا قطع شدن باشد قیمت آن خودرو در حاشیه بازار با افزایش شدید در کوتاه‌مدت روبه‌رو خواهد شد. نمونه بارز این موضوع را می‌توان در بازار خودروهای ساخت داخل در مورد پژو٢٠٠٨ مثال زد.

در نهایت سومین دلیل، تقاضا برای یک خودرو و عدم عرضه مستقیم آن توسط شرکت تولیدکننده یا واردکننده است که سبب می‌شود مشتریان و علاقه‌مندان به آن خودرو مجبور شوند، برای خریداری آن حتما به بازار مراجعه کنند زیرا امکان خرید مستقیم از نمایندگی یا شرکت تولیدکننده وجود ندارد، در نتیجه آن خودرو با افزایش شدید قیمت در حاشیه بازار روبه‌رو می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =