موتورسیکلت

پلیس راهور اعلام کرده است موتورسوارانی که مرتکب تخلفات ۹گانه شوند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد. به‌گفته معاون اجتماعی پلیس راهور تخلفات راکبان موتورسیکلت‌هایی ثبت و آنها جریمه می‌شوند. البته میزان جریمه تخلفات موتورسیکلت‌ها هم مانند خودرو و مبلغ پرداختی یکسان است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،  دیروز پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد موتورسوارانی که مرتکب تخلفات ۹ گانه شوند، برابر ماده۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی علاوه‌بر اعمال قانون، موتورسیکلت متخلف برای بار اول یک‌هفته در پارکینگ و در صورت تکرار تخلف به مدت یک‌ماه در پارکینگ توقیف می‌شود. 

براساس قانون، این تخلفات شامل تردد در پیاده‌روها، حرکت در جهت مخالف مسیرمجاز، تولید صدای ناهنجار به‌صورت عمدی، حمل بار غیرمتعارف و سنگین‌تر ازحدمجاز، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، تک‌چرخ زدن، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی است.

نیمه‌دوم سال 96 پلیس راهور کلید ثبت دوربینی تخلفات موتورسیکلت‌ها را زد البته از دو سال پیش به‌صورت روزانه تخلفات راکبان موتورسوار رصد و با آنها برخورد شده است. در این مدت همه منتظر بودند نظم‌ در تردد این وسیله‌نقلیه در سطح شهر برقرار شود اما تخلفات روزانه موتورسواران که همه شاهد آن هستند، حکایت دیگری دارد. 

ثبت و جریمه متخلفان

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته تخلفات موتورسواران ثبت شده است، به «دنیای‌خودرو» توضیح داد: «براساس قانون با موتورسوارانی که مرتکب تخلف می‌شوند، برخورد خواهد شد و همه این تخلفات ثبت می‌شود و برابر قانون جریمه اعمال خواهد شد و حتی توقیف هم در انتظار آنهاست.»


معاون اجتماعی پلیس راهور درباره میزان مبلغ جریمه موتورسواران گفت: «میزان جریمه تخلفات موتورسیکلت‌ها هم مانند خودرو است و مبلغ جریمه پرداختی یکسان است و فرقی نمی‌کند. همچنین از زمان اجرای آن اطلاعات سه‌میلیون موتورسیکلت در سامانه پلیس‌راهور ثبت و اطلاعات کامل آنها ازجمله دارنده موتورسیکلت و آدرس آن در سامانه پلیس راهــور ثبت شده است. ضمن اینکه تخلفات در سوابق موتورسیکلت ثبت و در صورت برخورد پلیس میزان تخلفات و جرائم استعلام می‌شود و براساس قانون با آن برخورد خواهد شد.»

معاون پلیس اهور با اشاره به اینکه بیش از سه‌میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند، توضیح داد: «پلیس با همه موتورسورانی که مرتکب تخلف و توسط دوربین‌هایی شهری ثبت می‌شوند، طــبق قانون برخورد می‌کند. اما آمار موتورسیکلت‌هایی که در پایتخت تردد می‌کنند و اطلاعاتی از آنها ثبت نشده است، کم نیست و عدم رعایت قوانین توسط آنها موجب بی‌نظمی در سطح شهر می‌شود.»

به‌گفته جهانی بخشی از بی‌نظمی‌های ترافیک‌شهری مربوط به موتورسواران است و اگر رفتار رانندگی آنها منظم شود، قطعا بر نظم ترافیکی هم تاثیرگذار خواهد بود و آثار مثبت آن متوجه همه اقشار جامعه خواهد بود.

معاون پلیس راهور با تاکید بر اینکه برخورد با موتورسواران در کاهش تصادفات موتورسواران موثر است، توضیح داد: «اگر یک موتور ‌سوار به این موضوع واقف باشد که نحوه راندن موتورسیکلت توسط دوربین کنترل می‌شود و برای تخلفات خود مجبور به پرداخت جریمه است، از ارتکاب تخلف پرهیز خواهد کرد. ضمن این که موتورسوارانی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش می‌کنند تا توسط دوربین‌های شهری تخلف آنها ثبت نشود پلیس، موتورسیکلت را متوقف می‌کند و تحت‌عنوان عمل مجرمانه وی را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =