بزرگ‌ترین پیکاپ‌تراک جهان

برخی متقاضیان، اقدام به سفارش کامیون‎های خاص می‎کنند و برخی دیگر دست به تیونینگ کامیون‎های موجود در بازار می‎زنند

به گزارش «اخبار خودرو»، بیش از 100 سال است که خودروهای باری در ظاهر و اندازه‌های تقریبا مشابه به بازارهای سراسر جهان عرضه می‌شوند. هرچند بنا به سلیقه و سفارش بازارهای مختلف، اندکی تفاوت در محصولات یک تولیدکننده ایجاد می‌شود، اما نمی‌توان نتیجه کار را بسیار متفاوت و متمایز از یکدیگر ارزیابی کرد. حالا به نظر می‌رسد این خودروها در آستانه سومین دهه از قرن‌21، طرفداران این صنعت بر آن شده‌اند تا خودروهایی را به سلیقه و براساس نیاز خود طراحی و تولید کنند. 

گرچه هزینه‌های بسیار این مسیر، مانع از ورود تمام‌ افراد به این حوزه می‌شود، اما هستند کسانی که امکان طراحی خودروهای سنگین را براساس خواسته خود دارند. برخی از این افراد، اقدام به سفارش کامیون‎های خاص می‎کنند و برخی دیگر دست به تیونینگ کامیون‎های موجود در بازار می‎زنند.

در ادامه این گزارش، به معرفی چند مورد از کامیون‌های شخصی‌ساز با ویژگی‌های خاص خواهیم پرداخت که تولید سفارشی یا تیونینگ‎شده هستند.

Filthy؛ کامیون 900‌اسب بخاری استرالیا

یک استرالیایی در منزل خود اقدام به ساخت یک کامیون خارق‌العاده کرده است. جرمی این کامیون را با هدف BurnOut طراحی کرده است؛ عملی که باعث دود کردن لاستیک خودروها می‌شود. در این عملیات زمانی‌که چرخ‌های محرک در حال چرخش هستند، خودرو حرکتی ندارد و مقدار زیادی دود تولید می‌کند.

Filthy

وی اعلام کرده است حدود هفت سال از زمان خود را صرف طراحی و ساخت Filthy کرده و حالا این کامیون را یکی از اعضای خانواده خود می‌داند و حاضر به فروش آن نیست.

گرچه فیلتی در ظاهر بسیار عجیب و خارق‌العاده می‌نماید اما هیچ منع قانونی برای تردد این خودرو وجود ندارد و این خودرو با قوانین موجود در استرالیا کاملا سازگار طراحی شده است.

این کامیون از یک موتور دیزلی کامینز 28‌لیتری بهره می‌برد که با همکاری 4توربوشارژر توانایی تولید قدرتی معادل 900‌اسب‌بخار و گشتاوری معادل 4هزار نیوتون‌متر را دارد.

جلوپنجره عمودی کامیون فیلتی در کنار بسیاری دیگر از مشخصه‌های آن، ظاهری کلاسیک را برای این خودرو به ارمغان آورده است. سازنده این خودرو با توجه‌ به ارتفاع پایین سیستم تعلیق آن، کمی سپر را بالاتر نصب کرده‌ است تا با سرعت‌گیرها برخورد نکند. داخل کابین نیز مانند کامیون‌های کلاسیک آمریکایی، شاهد استفاده از فلزات، آن هم در حد گسترده‌ای هستیم.

سلطان جوهور؛ صاحب گران‌ترین کامیون طلایی جهان

سلطان ایالت جوهور مالزی که علاقه زیادی به خودروهای گران‌قیمت دارد، در سال 2015 گران‌ترین کامیون جهان را در اختیار گرفت. یک ببر طلایی به‎جای سگ مشهور ماک روی کاپوت این کامیون سلطان ابراهیم اسماعیل، حاکم جوهور نصب شده که از طلا ساخته شده است. ببر حیوانی است که تصویر آن روی پوشش سلاح‌های خانوادگی سلاطین جوهور قرار دارد.

ماک سلطان جوهور

براساس قانون اساسی مالزی، 9‌ایالت از 13‌ایالت این کشور سلطان دارد و پادشاه برای مدت 5‌سال از میان یکی از این 9سلطان انتخاب می‌شود. کامیون این سلطان مالزی دارای شش دوربین مداربسته، دو تلویزیون صفحه تخت، آشپزخانه با سقف سنگی، مکان درست‎کردن کباب و صندلی و تختخواب‌های دونفره است که در آن‎ها بیش از 72هزار نخ طلا استفاده شده است. ساخت این کامیون حدود یک‌سال در شهر بریزبن در جنوب غرب استرالیا زمان برده است.

اگرچه قیمت این کامیون خانواده سلطنتی جوهور مالزی اعلام نشده است، اما سلطان این ایالت پیش از این خودرو سفارشی به مبلغ 484هزار دلار خریداری کرده بود.

سلطان ابراهیم که اکنون 60‌سال دارد، خرید این ماک را رویای خود می‎دانست و مهندسان استرالیایی را به‌دلیل مهارت در جمع‎آوری معدود خودروهایی که از سال‌های گذشته باقی مانده بود، مورد تحسین قرار داد.

این ماک گران‌قیمت آبی و قرمز رنگ‌آمیزی شده و برای به یدک‌کشیدن قایق این سلطان در نقاط مختلف مالزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سلطان مالزیایی حدود پیش از این نیز پس از هدیه‎دادن یک رولزرویس صورتی و مشکی رنگ به‎عنوان هدیه جشن تولد به دختر بیست و چند ساله‎اش، مورد توجه رسانه‎های مالزی قرار گرفت.

وی در همان سال به مناسبت سی‎ویکمین سالگرد تولد پسرش، به او یک جت اختصاصی هدیه داد. این سلطان که مادر انگلیسی دارد، علاقه زیادی به موتورسواری دارد و مسابقات سالانه موتورسواری را پشتیبانی می‎کند.

سلطان ابراهیم صاحب یک مجموعه خودروهای قدیمی و جدید و تعداد زیادی موتورسیکلت است و گفته می‌شود بیش از 100خودرو گران‎قیمت در مجموعه او وجود دارد.

کامیون شاسی‌بلند نظامی در صحراهای عربی

گرچه این صنعت امکان مانور بسیاری را برای طراحان خلاق فراهم می‌آورد اما تاکنون اندک افرادی دست به طراحی‌های عجیب و غریب در این خودروها زده‌اند. شاید اصلی‌ترین دلیل آن را بتوان در هزینه‌های سنگینی دانست که برای این کار موردنیاز است.

اوایل سال 2019 یکی از شیوخ امارات عربی به نام شیخ حمدبن حمدان آل نهیان، یک تراک نظامی و یک جیپ را با یکدیگر ادغام کرد که نتیجه کار بزرگ‌ترین تراک شاسی‌بلند دنیا شد. این خودرو که  Dhabiyan نام‌گذاری شده، با برخورداری از 10‌چرخ، ظاهری منحصربه‌فرد را داراست.

Dhabiyan

این خودرو در واقع براساس کامیون نظامی Oshkosh M1075 طراحی شده اما در قسمت‌هایی از آن مانند کابین، راننده از جیپ رانگلر یاری گرفته شده است.

در قلب این خودرو یک موتور دیزلی کاترپیلار 6‌سیلندر C15 قرار گرفته است. این موتور 15.2لیتری توانایی تولید 600‌اسب‌بخار قدرت را برای این غول بیابانی به همراه دارد.

این کامیون- شاسی‌بلند می‌تواند 24‌تن بار را جابه‌جا کند. لازم به ذکر است که این کامیون از طول 10.8‌متر، عرض‌ 2.5‌متر و ارتفاع 3.2متر بهره می‌برد. 

شیخ عرب؛ مالک بزرگ‌ترین پیکاپ‌تراک دنیا

بزرگ‌ترین پیکاپ‌تراک جهان از سال 1950 تاکنون هم به سفارش شیخ حمد میلیاردر طراحی و ساخته شده است. طراحی داخلی این خودرو با برخورداری از چهار اتاق خواب، یک اتاق نشیمن و حمام بیشتر شبیه یک خانه است. از دیگر ویژگی‌های آن باید به در اشاره کرد که با باز شدن فضایی شبیه یک تراس را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بزرگ‌ترین پیکاپ‌تراک جهان

این پیکاپ‌تراک غول‌آسا 8برابر بزرگ‌تر از نمونه‌های مشابه بوده و وزنی بیش از 50‌تن را به خود اختصاص داده است.

باید به این موضوع توجه داشت که تراک عظیم‌الجثه تنها یک ماکت در کلکسیون این شیخ عرب نیست بلکه امکان رانندگی با آن وجود دارد.

طراحی بیرونی این پیکاپ کاملا شبیه خودروهای موجود در بازار است و به جز سایز هیچ تفاوتی فاحشی در ظاهر این خودروها دیده نمی‌شود.

کامیون‌های بازسازی‌شده در اختیار تیم‌های رالی

یکی دیگر از عجایب این حوزه تبدیل مدل MAN TGS به خودرو سرویس‌دهی تیم مسابقات رالی است. از این رو کامیون «مان» به یک کارگاه در انتهای این خودرو مجهز و فضای بسیاری در بخش کناری آن تعبیه شده است تا بتواند تجهیزات سنگین را برای تیم‌، یدک بکشد.

یکی دیگر از شگفتی‌های این کامیون سفارشی‌ساز، دو تانک سوختی است که در سمت دیگر آن یدک کشیده می‌شود؛ تانک بنزین 400‌لیتری و تانک گازوئیل 500‌لیتر. این دو تانک نه‎تنها سوخت مورد نیاز کامیون بلکه تمام خودروهای رالی را تامین می‌کنند.

Unicat RV

کامیون Unicat RV با دو تریلر همراهی می‌شود که تریلر نخست به‌عنوان کابین مستر شناخته می‌شود و در اختیار سرپرست تیم قرار دارد. قسمت جلو این تریلر Uشکل بوده و فضای نشیمنی را برای 6 نفر به ارمغان می‌آورد و لوازم پذیرایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در فضایی میانی این تریلر یک آشپزخانه و حمام قرار دارد و در انتهای این تریلر یک اتاق خواب با دو تخت تعبیه شده است.

تریلر دوم هم از آشپزخانه و سرویس بهداشتی در قسمت جلو بهره می‌برد و فضای میانی آن از اتاق خوابی برای چهار نفر برخوردار است. انتهای این تریلر هم یک کارگاه تعبیه شده است که ابزار و تجهیزات تیم در آن قرار دارد.

این کامیون از یک موتور با قدرت 540‌اسب‌بخاری بهره می‌برد که برای یدک‌کشی این دو تریلر مناسب به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =