خودروهای وارداتی

این ترخیص در آینده بسیار نزدیک، احتمالا طی دو هفته آینده یا زودتر رخ خواهد داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،سرانجام بعد از چند ماه وعده برای ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک و عدم تحقق هیچ‌یک از آنها، درنهایت با فشار بسیاررسانه‌ای به‌خصوص پیگیری‌ها و گزارش‌های  روزنامه «دنیای خودرو»  و همچنین انجمن واردکنندگان خودرو، ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک عملیاتی شد. 
این ترخیص در آینده بسیار نزدیک، احتمالا طی دو هفته آینده یا زودتر رخ خواهد داد. اولین سری خودروهای ترخیصی همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم مربوط به کالاهایی است که قبلا ثبت‌سفارش شده و تعرفه گمرکی آنها نیز پرداخت شده بود وحال مجددا با ابطال ثبت‌سفارش‌های قبلی، ثبت‌سفارش شده‌اند اما به‌دلیل پرداخت حقوق گمرکی در گذشته، ترخیص آنها در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است. اکثر این خودروها مدل ٢٠١٧ هستند. در میان آنها مدل‌های ٢٠١٨ کمتر به چشم می‌خورند. قیمت این خودروها نسبت به خودروهای موجود در بازار بسیار بیشتر است زیرا با ارز آزاد یا پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیمایی و ارز سنایی امکان ترخیص از گمرک را پیدا کرده‌اند. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    با سلام همونطور که در رسانه ها صحبت های رییس سازمان حمایت در خصوص قراردادهایی که تکمیل وجه کردن بصورت قطعی هستند و ازشون نباید اضافه دریافتی ازشون اخذ بشه آیا باین صورت هست یا نه؟
  • شهروند IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    کسی که مطلبی منتشر میکنه باید سواد داشته باشه!! پرداخت مابه التفاوت ارز نیمایی یا سنایی یعنی چی؟ یکی بیاد معنیشو بگه! متاسفانه به همین دلیل کم سوادی ماست که هر بلایی بروزمون میارن! مابه التفاوت اختلاف قیمت ارز دولتی(4200 یا ارز جهانگیری) تا قیمت حواله سامانه سنا تعیین شده! مابه التفاوت نیمایی و سنایی درکار نیست لطفا اصلاح کنید
  • مشتری داتیس خودرو IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    5 0
    توهین به شعور مردم تا چه حد ؟؟!!! سال 1396 از داتیس خودرو یک دستگاه خودروی ولوو خریدم ، 2 سال با پولم بازی و کار کردند و حالا چرا باید به دولت مابه التفاوت نرخ ارز و تعرفه واردات بپردازم ، ماشین مردم را باید به قیمت قرارداد تحویل دهند یعنی قیمت خودرو در سال 96 طبق قرارداد . اگر این کار انجام نشود نهایت ظلم و فساد در دستگاه های دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی در حق مردم است . یعنی ماشین 200 میلیونی می شه 1 میلیارد و یا بیشتر ......
  • حسين IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    1 0
    يكسال پيش شركت آرين موتور ٢١٠ ميليون بابت خودرو لنسر تحويل قطعي از من پول گرفته و هنوز ماشين تحويل نداده، الان با اين داستان مابه التفاوت بايد نزديك ٢٠٠ ميليون ديگه بدم، اين نمونه بارز دزديه!
  • شهروند IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    1 0
    پیگیری رسانه ها تا الان که جواب نداده
  • مشتری داتیس خودرو IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    کدام پیگیری و کدام رسانه ؟؟!! وقتی پیگیری منتج به نتیجه مطلوب نشود ُ دیگر چه فایده ؟؟!! در روز روشن مال مردم خوری می کنند و مال مردم را غصب می کنند!!!! اتخاذ تصمیم در خصوص اخذ مابه التفاوت گمرکی و تعرفه واردات کار صحیحی نیست . دولت هم غاصب شده است .... من که راضی نیستم و توان پرداخت چنین پول های زوری را ندارم .
  • قاسم IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    در تمامی طرحهای پیش فروش خودرو نقدی مبلغی که دفعه اول پرداخت میشوددقیقا همان مبلغ خرید از کشور سازنده است و نمایندگی ان خودرو با دریافت این مبلغ از درخواست کننده خرید ماشین فورا در وجه شرکت سازنده خودرو واریز میکند ومعامله را قطعی میکند. وقتی دعوتنامه صادر میشود ومابقی مبلغ را درخواست میکند این مبلغ دوم هزینه های گمرکی وسود نمایندگی وشماره گذاری و.... را شامل میشود.در حقیقت قیمت نهایی پرداخت شده به ریال ویا به دلار همان مبلغ اولیه که مشتری واریز میکند.نمایندگی خودرو مطمئن است که خودرو را خریداری کرده و وارد کشور خواهد شد.انوقت دعوتنامه صادر میکند.هیچ منطقی وجود ندارد خودرویی که با دارایی مشتری تحارت خارجی و خرید نهایی شده وبه دلایل واهی دو سال در چنگال شان متوقف کردن حالا اعلان کنن مابالتفاوت باید پرداخت شود .مابالتفاوت برای کالایی که با مبلغ معین خریداری شده وکشور سازنده هم ان مبلغ را دریافت کرده چه معنی دارد؟سوال این است این مابه التفاوت به حساب چه کسی باید واریز شود. کالا یا خودرو ایا گرانتر خریداری شده است که مابه التفاوت باید پرداخت شود؟بله اگر خودرو گرانتر خریداری شده باید مابه التفاوت باشد.اما خودرو که در مدت قانونی خود خریداری شده اما ممکن است در اثر بی مبالاتی وعدم مدیریت صحیح وعناوین واهی فقط دیرتر وارد کشور ویا گمرک شده باشد.
  • قاسم IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    فرض کنید یک نمایندگی در طرح پیش فروش خودرو مبلغ نهایی را 100 میلیون تومان (50میلیون توان قیمت خرید خودرو از کشور سازنده +50میلیون تومان هزینه هایی گمرکی وشماره گذاری وسود نمایندگی خوذروو....)اعلام کرده باشد و ودر ان طرح برای بار اول مبلغ 50 میلیون تومان ایرانی از مشتری دریافت کرده و ان مبلغ را در وجه شرکت سازنده خارجی واریز کرده ومعامله راقطعی کرده وخودرو را وارد کشور ویا گمرک کرده اما به دلایل واهی بعد از گذشت دو سال تحویل مشتری نداده.اگر زمان خرید دلار قیمتی معادل 3600 تومان ایرانی باشد میشود .500000000/3600=13888دلار.حالا بعد از دو سال ادعا کند دلار شده مثلا 13000تومان وباید تفات 13000-3600=9400تومان باید پرداخت شود.به عبارتی 13888*13000=180.544میلون تومان.معنی ان میشود خودوریی که 50میلیون تومان خریداری شده اکنون بعد از دو سال خاک خوردن وافت واسیب قطعات قیمتش شده 180 میلیون تومان .ان هم فقط قیمت خرید.حالا بگذریم از هزینه های گمرک وانبار داری و چپاول کاری های دیکه.این درحالیکه قیمتی که توسط نمایندگی خودرو ویا دولت در وجه کشور سازنده پرداخت نموده همان مبلغ 50 میلیون تومان ایرانی ویا معادل دلار قیمت همان روز است.همه اینها یکطرف اما توجه باید شود این کالا با سرمایه شخصی مشتری خریداری شده .سرمایه شخص ثالثی نبوده که با ان تجارت خارجی کرده وخودرو را وارد کشور کرده باشد.باشد.واین سرمایه شخصی نزدیک به دو سال از دست واختیار سرمایه گذار که مشتری میباشد خارج بوده ونتوانسته با ان سرمایه کار کند .
  • قاسم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 0
    باسلام .لطفا نظرات مرقومه اینجانب در مورخ 3/2/1398 را برای تنویر افکار ومشتریان خودرو درج کنیدو به رسالت رسانه ای خود عمل کنید وبدست خود خود شانبه ای ایجاد نکنید. خودتان واقف هستید امروز رسانه ای کردن مطالب از طریق فضای مجازی بسیار اسان است.اما بهتر است از رسانه های کشور که متعهد هستند اقدام شود و زمینه برای بیگانگان باز نشود.
  • قاسم IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    0 0
    با سلام.ضمن تشکر از انعکاس مطالب اینجانب وایفای خوب تعهد رسانه ای شما .درخواست می شود سازمان حمایت از مصرف کننده ویا وزارت صنعت ومعدن وبازر گانی ویا هر نمایندگی خودرو که با سرمایه شخصی افراد تجارت خودرو کرده اند و در حقیقت این سرمایه شخصی افراد است که به تجارت خارجی کشور رونق بخشیده است اما هر روز بخشنامه های متناقض صادر میکنند نظر خود را در مورد این مطالب بنویسند تا انچه حقیقت است برای افکار عمومی روشن شود.
  • قاسم IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    0 0
    باسلام.در رسانه ها واخبار مکرر گفته میشود که بانک مرکزی بر اساس بخشنامه های ابلاغی خواستار پرداخت مابالتفاوت ارزی برای ترخیص خودرو میباشد.سوال این است ایا معامله ای که در سال 1396 انجام شده است و مبالغ خرید خودرو وهزینه های گمرکی در همان سال پرداخت شده و در دفاتر وتراز بازرگانی واردات وصادرات ان بانک ووزارت اقتصاد ودارایی در سال 96 ثبت شده واین دفاتر در پایان سال 96 ویا تا پایان سال مالی که حداکثر تیر ماه 97 است واین دفاتر حسابرسی شده و بسته شده است.این مابالتفاوت ارز در کجای دفاتر وبا چه عنوانی میتواند ثبت شود.به نظر میرسد که فقط میتوان از این مابالتفاوت به عنوان وجوه سرگردان نام برد.خواهشمند است به منظور تنویر افکار مشتریان خودرو که میتواند باعث کم شدن حجم شکایات به قوه محترم قضاییه وکاهش پرونده در ان دستگاه میشود ومورد تاکید ریاست محترم وشریف قوه قضاییه هم میباشد بانک مرکزی پاسخ دهد. ایا ریاست محترم گمرک کشور برای کاهش شکایات که میتواند از طریق تسهیل در ترخیص خودروها واموال اشخاص که حداقل دو سال در انجا دپو شده است اقدام موثری کرده تا حجم پرونده های ورودی به قوه قضاییه کاهش یابد. لطفا پاسخ دهید. ایا کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تطبیق مصوبات وبخشنامه های ابلاغی نهایت دقت بعمل اورده است وبه این نکته توجه نموده که این تجارت بازرگانی با دارایی شخصی افراد صورت گرفته وچه بسا اگر این سرمایه نبود تراز بازرگانی کشور با کشور مبدا این ترازی نباشد که همین حالا در دفاتر وامار ثبت وضبط شده است.لطفا برای تنویر افکار مشتریان خودرو وکاهش حجم شکایات وپرونده های ورودی به قوه محترم قضاییه پاسخ روشن دهید.قبلا از پاسخی که اعلام میکنید سپاسگزاری می شود.فرض بر این و از اهم وظایف است که مسئولان تیز بین محترم روابط عمومی وحراست شما به منظور اطلاع از نظرات هموطنان وپاسخگویی به موقع این رسانه را که روزانه به سازمانها میرسد این نظرات را حتما مطالعه کرده اند. در همین فرصت از مسول محترم رسانه اخبار خودرو درخواست میکنم که حتما مطالب را به سمع ونظر سازمان حمایت از مصرف کنندگان وسازمان صنعت ومعدن وتجارت وگمرک مرکزی ایران وبانک مرکزی وکمیسون اصل نود مجلس محترم شورای اسلامی برسانند . به همان شایستگی که اعلام کرده اید پیگیری رسانه ای شما باعث شده است که خودرو ها به زودی ترخیص میشوند.
  • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    0 0
    چرا رسانه ها یکبار پی گیری مطالبات خریداران خودروهای وارداتی رو انجام نمی ده . چرا واقعا ? اونها جزو این جامعه نیستن به چه جرمی باید پول زور بدن به شرکتهای وارد کننده چرا هیچ مسئولی نظر قطعی در مورد قرارداد قطعی مشتریان خودروی وارداتی نمی ده ? این با کدام شرع سازگار هست که پول مردم رو بیش از یکسال ببرن و علاوه بر افت مدل ماشین و خسارت های اون نه خسارت تاخیر بدن و نه به قرار داد پایبند باشند دلیل این همه سکوت چیه ?
  • مشتری آرین موتور IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    210 میلیون پول رو یکسال پیش زمانیکه دلار 5000 تومان بوده و میتسوبیشی لنسر در بازار آزاد 230 میلیون بوده رو گرفتن بعد از یکسال میخوان مابه التفاوت دلار 12500 تومانی بگیرن کدوم کشور دنیا چنین کاری با شهروندانش میکنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =