خودروهای وارداتی

با نزدیک شدن به ترخیص اولین سری خودروهای مانده در گمرک شاهد پرواز نرخ خودروهای موجود در بازار، هم در بخش نو و هم دست‌دوم هستیم .

 به گزارش «اخبار خودرو»،در ماه‌های پایانی سال 1397 و در همین صفحه چندین بار به بررسی این موضوع پرداختیم که با ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک نه تنها قیمت خودروها کاهش نمی‌یابد که بهای خودروهای موجود در بازار هم افزایش پیدا می‌کند. همانند دفعات قبل باز هم پیش‌بینی روزنامه «دنیای خودرو» محقق شد. 
با نزدیک شدن به ترخیص اولین سری خودروهای مانده در گمرک شاهد پرواز نرخ خودروهای موجود در بازار، هم در بخش نو و هم دست‌دوم هستیم . این افزایش قیمت‌ها همان‌طور که هفته گذشته به آن اشاره کردیم از سطوح بالادست بازار شروع شده است و به مرور زمان به سطوح پایین‌تر بازار خودروهای  وارداتی تسری یافته است. اما دلیل این موضوع چیست؟ در جواب باید گفت اصولا بیزنس و دادوستد خودروهای لوکس بیشتر در اختیار نمایشگاه‌های خودرو است و نمایشگاهداران با اطلاع از وضعیت و قیمت تمام‌شده خودروهای پریمیوم موجود در گمرک به سرعت به تغییر قیمت‌های تمام‌شده به‌دلیل شرایط واردات و همچنین افزایش قیمت گمرکی پی می‌برند و در اولین اقدام قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. سطوح پایین‌تر بازار نیز کم‌کم متوجه افزایش قیمت تمام‌شده خودروها خواهند شد و نرخ‌ها در آن قسمت هم افزایش خواهد یافت. دلیل دوم، ترخیص سریع‌تر خودروهای پریمیوم است. به‌دلیل ممنوعیت واردات خودروهای با قیمت بیش‌از 40هزار دلار از تیر ماه 1396 با باز شدن واردات خودرو در دی ماه همان سال دیگر خودرو پریمیوم جدید ثبت سفارش و وارد نشد، در نتیجه بازار با کمبود خودروهای لوکس روبه‌رو شده است و حال تعداد محدودی خودرو لوکس در گمرک وجود دارد که ترخیص خواهد شد. این موضوع در کنار دلیل اول ذکر شده باعث شده است در اولین پله قیمت خودروهای پریمیوم (باقیمت خام بیش‌از 40هزار دلار) افزایش بها داشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مشتری داتیس خودرو IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    3 2
    چرا دولت اجازه نمی دهد شزکت داتیس خودرو ولووهای مشتریان را وارد کند و تحویل دهد . مردم حدود دو سال است که معطل مانده اند . دولت به مشکلات مردم سایر کشورهای خاورمیانه و سایر کشورها می پردازد و برای تمام دنیا قیم و دایه مهربان تر از مادر است در حالیکه به فکر مردم نیست . چرا مال مردم را غصب می کنید و حقوق مسلم مردم را پایمال می کنید . شما که دم از انصاف و عدالت می زنید دیگر چرا این کار را می کنید . چرا می خواهید از مشتری پول زور بگیرید .
  • یک شهروند IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    0 0
    چرا دولت در خصوص تحویل خودروها به قیمت قرارداد به مشتریان با واردکنندگان همکاری نمی کند ؟؟!!!! چرا دولت مال مردم را غصب کرده ؟؟!!! اگر واردکننده ای تخلف کرده به مشتری چه ارتباطی دارد ؟؟!!!!! مشتری مگر جرم کرده که خودرو را دوسال پیش یعنی در سال 1396 ثبت نام کرده ؟!!!!!! چرا تعرفه واردات و نرخ ارز را بالا بردید ؟؟؟!!!!! چرا برخی از شرکتها مثل داتیس خودرو هنوز خودروهای ولوو مردم را پس از گذشت 2 سال هنوز تحویل نداده اند ؟؟!!! چرا مال مردم و خودروی مردم را نمی دهید ؟؟؟!!! مگر خرید خودرو جرم است ؟؟!!!!
  • یک شهروند IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    0 0
    مال مردم رو به آنها بدهید ..... عدالت را پیشه خود قرار دهید ... مال یتیم و مریض و ..... خوردن نداره ؟؟!!! شما ها باید از بالاترین سطوح تا پایین ترین سطوح نزد خدا و مردم پاسخگو باشید .... مال یتیم و مریض و ... خوردن نداره ....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =