گروه صنعتی بارز

برای اولین‌بار در کشور،‌گروه صنعتی بارز تایرهای رینگ 16و 17ویژه خودروهای شاسی‌بلند را روانه بازار می‌کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،سرانجام پس‌از سال‌ها انتظار و درست در روزهایی که واردات تایرهای خارجی به سختی انجام می‌شود و بازار تایرخودروهای لوکس و شاسی‌بلند با کمبود شدید مواجه شده است،. گروه صنعتی بارز اولین تولیدات خود برای خودروهای شاسی‌بلند را این ماه راهی بازار می‌کند. علیرضا یحیی‌زاده، مدیرکل فروش گروه صنعتی بارز درگفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» درحالی از تولید و برنامه‌ریزی برای عرضه تایرخودروهای شاسی‌بلند در دو رینگ 16و 17خبر داد که پیش‌از این تولیدکننده‌های ایرانی ازجمله بارز،‌کویرتایر و یزدتایر موفق به تولید نمونه‌های محدود از این تایرها شده بودند ‌اما تا امروز هیچ یک از تایرسازان داخلی محصول رادیال ویژه خودروهای شاسی‌بلند را به بازار عرضه نکرده بودند. 
   تایرهای رینگ 20هم در راهند
وی با تاکید بر اینکه تولید تایرهای رینگ 16و 17شاسی بلند از هفتم فروردین‌ماه سال جدید در کارخانه‌های بارز آغاز شده است، گفت: درحال‌حاضر تولید انبوه چهار سایز این گروه محصول در حال انجام است و در ماه جاری به شبکه فروش وارد خواهد شد. یحیی‌زاده اولویت بارز برای تولید تایرهای شاسی‌بلند را براساس سیاست‌های دو خودروساز بزرگ یعنی ایران‌خودرو و سایپا اعلام کرد و گفت: در آینده گستره تولیدات بارز درگروه تایرهای شاسی‌بلند به رینگ‌های سایز 18تا 20هم خواهد رسید اما در شرایط فعلی سایز 235/65R17 با اولویت تامین تایرهای خط تولید هایما اس 7و سوزوکی گرند ویتارا طراحی و تولید شده است و البته خودروهای وارداتی موجود در بازار نیز مانند تویوتا راو4 و هیوندا سانتافه در مدل‌های مختلف می‌توانند از این محصول استفاده کنند. وی محصول دیگر گروه صنعتی بارز را که از این ماه در خط تولید مدیران خودرو روی خودروهای چری تیگو 5نصب خواهد شد نیز معرفی کرد و گفت: سایز این تایر 225/65R17است که علاوه‌بر نیاز خودروساز در بازار مصرف نیز توزیع خواهد شد. دو محصول دیگر گروه صنعتی بارز تایر شاسی بلند در سایزهای 215/60R16و 222/70R16است که همگی تا چند روز آینده راهی بازار خواهند شد.
مدیرکل فروش گروه صنعتی بارز ‌قرارداد این تایرساز با مدیران‌خودرو را برای تامین تایرهای چری تیگو 5سالانه 20هزار حلقه اعلام کرد که این تعداد برای هایما اس7ایران‌خودرو به 80هزار حلقه در سال می‌رسد. همچنین قرار است سالانه 50هزار حلقه از تایرهای شاسی‌بلند گروه صنعتی بارز راهی بازار مصرف شوند.

  3میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در سال 98
وی با اشاره به برنامه‌ریزی تولید 150هزار حلقه تایر شاسی‌بلند در گروه صنعتی بارز از صرفه‌جویی سه‌میلیون دلاری برای کشور خبر داد و بیان کرد: با تامین و تولید نیاز بازار در گروه صنعتی بارز،‌کشور از واردات بخشی از نیاز بازار بی‌نیاز می‌شود و درنهایت در سال جاری از خروج سه‌میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
یحیی‌زاده زمان ورود این تایرها به بازار مصرف را حداکثر تا پایان اردیبشهت ماه اعلام کرد و این نوید را به مالکان خودروهای شاسی‌بلند داد که می‌توانند تایر موردنیاز خودرو خود را با بالاترین کیفیت ممکن و با نصف قیمت تایرهای چینی و کره‌ای از بارز خریداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =