بورس

یکی از مهم‎ترین اخباری که ممکن است بر ارزش سهام گروه خودرویی تاثیر کاهشی بگذارد، اعلام مخالفت دوباره شورای نگهبان با معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از محل تجدید ارزیابی‎هاست.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته و در جریان نخستین روز معاملاتی، بازار سهام در هفته جاری روند مثبتی را در پیش گرفت، به‎طوری‎که نمادهای معاملاتی سایپا، پارس‎خودرو، ایران‎خودرو، زامیاد، محورسازان ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، سرمایه‎گذاری رنا، الکتریک‎خودرو شرق، رادیاتور ایران، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و چرخشگر مثبت خوردند و در مقابل نمادهای فنرسازی زر، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، مهرکام‌پارس، کمک‎فنرایندامین و تولید محور خودرو منفی شدند. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی  طی 47هزار و 531 نوبت معاملاتی، 796میلیون و 909هزار سهم به ارزش 124میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 22هزارو497‌میلیاردتومان شد. ازسوی‌دیگر، شاخص صنعت خودرو نیز روز گذشته با افزایش 421واحدی در رقم 25هزارو 347واحدی ایستاد.

   رایزنی وزارت صمت با شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا
یکی از مهم‎ترین اخباری که ممکن است بر ارزش سهام گروه خودرویی تاثیر کاهشی بگذارد، اعلام مخالفت دوباره شورای نگهبان با معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از محل تجدید ارزیابی‎هاست. البته وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال پیگیری این موضوع از طریق شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا هستند و می‎توان گفت هنوز این تصمیم نهایی نشده است. در حالی که شرکت ایران‎خودرو به‎عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در کشور قصد دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها سرمایه خود را در حدود 700‌درصد افزایش دهد و برای انجام این مهم، منتظر مصوبه نهایی این موضوع است. حال باید دید با اعلام مخالفت شورای نگهبان با معافیت معاملاتی افزایش سرمایه، روند حرکتی سهمی مانند ایران‎خودرو چگونه خواهد بود. درنهایت همچنان این احتمال وجود دارد با ‌توجه به رایزنی‎های انجام شده در سطح سران قوه این معافیت مالیاتی به تصویب برسد.

   کلیت بازار سرمایه در مسیر رشد
روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران باز هم به روند رو به رشد خود را ادامه داد و با افزایش 1510 واحدی در مدار 205هزار و 287 واحد قرار گرفت. همچنین ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم یک‎هزار میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از ۴.۶میلیون سهم و اوراق مالی بود. حال با توجه به روندی بورس تهران در پیش گرفته است، باید دید آیا در کوتاه‎مدت این رشد پایدار خواهد بود یا به سمت و سویی دیگر خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =